Tovarna baterij
Čehi se ne želijo odpovedati gradnji ogromne tovarne baterij (VW jim je dal košarico)
Na svojem ozemlju si zelo želijo proizvodnjo baterij za električne avtomobile.
Ponedeljek, 17. junij 2024
Še lani so bili Čehi veliki favoriti v igri za gradnjo ene od šestih Volkswagnovih tovarn baterij v srednji Evropi. Čeprav so bila pogajanja uspešna, so se v nemškem koncernu zaradi manjšega zanimanja za električne avtomobile na koncu odločili premisliti o svoji nameri in gradnjo nekaterih tovarn baterij za električne avtomobile preložili "za nedoločen čas". Med njimi je bila tudi tovarna baterij, ki naj bi skoraj zagotovo zrasla v bližini Plzna.
A Čehi se ne dajo, tovarno baterij še vedno vidijo kot strateško izjemno pomembno naložbo in so menda pritegnili investitorja, ki bo za 200 milijard kron (več kot 8 milijard evrov) zgradil tovarno v moravsko-šlezijski regiji. Informacijo je za češki radio iRozhlas potrdil tudi tiskovni predstavnik ministrstva za industrijo in trgovino, Vojtech Srnka.
Vendar pa češka vlada noče izdati imena investitorja, ministrstvo za industrijo je pojasnilo le, da je "zanimanje izrazilo multinacionalno podjetje iz demokratične države", s čimer naj bi bilo jasno, da ne gre za enega od znanih kitajskih podjetij. Uredništvo iRozhlasa je nato kontaktiralo več podjetij, ki se ukvarjajo s proizvodnjo baterij za električne avtomobile. Med njimi so bili LG, Volkswagen, Hyundai in Samsung. Nihče od njih ni potrdil, da bi se z državo pogajal o podobni naložbi, vendar pa analitiki menijo, da bo to najverjetneje LG.
Češka vlada tako obljublja obsežne naložbe v višini več kot 8 milijard evrov in do sedem tisoč delovnih mest. Načrte za gradnjo tovarne so potrdili tudi župani okoliških občin. Naložba bi po njihovih besedah prinesla določene pozitivne rezultate, na splošno pa so do projekta skeptični. Še več, ob trenutnem upadu zanimanja za električne avtomobile se lahko zgodi, da tudi drugi poskus ne bo uspel privabiti ključnega investitorja na področju proizvodnje komponent za električne avtomobile.