Avto.info

Španska identiteta

TEST IN OCENA: Cupra born 58 kWh eboost

Born je tesen sorodnik volkswagna ID.3, čeprav se na prvi pogled morda ne zdi. Kot celota je oblikovno privlačen avtomobil s športnimi voznimi lastnostmi. S 45 tisočaki stane približno enako kot šibkejši ID.3 z enako baterijo.

Avtor: Anže Jamnik / Foto: Jernej Prelac
Petek, 31. marec 2023

Ime je dobil po okrožju El Born v španski Barceloni, v sebi pa nosi večinoma nemške gene. Seatova športna podznamka Cupra, jasno, sodi v Skupino Volkswagen, zato born temelji na koncernski platformi MEB – še več, pravzaprav gre za tesnega sorodnika volkswagna ID.3, s katerim si delita mere, notranjo prostornost in številne posamezne elemente. S tem ni pravzaprav nič narobe; ne le, da je ID.3 kot celota eden boljših električnih avtomobilov ta hip, temveč skupna osnova pomeni tudi nižje razvojne stroške. Vseeno se avta med seboj precej razlikujeta. Če poenostavim, volkswagen je oblikovno bolj zadržan in umirjen, medtem ko je born z agresivnejšim sprednjim delom ter še posebej v kombinaciji modre karoserije in dodatkov v bronasti barvi precej bolj temperamenten. Kot bi, recimo, sicer zelo okusen vaniljev sladoled primerjali s kakšnimi jagodami.

Born značaj električnih športnikov znamke Cupra uspešno približuje širšemu krogu kupcev.


No, jagoda na torti je tudi sistem eboost, ki moč motorja poveča na 170 kW (231 KM) in pospešek skrajša na športnih 6,6 sekunde. Ja, born električni športni duh znamke Cupra v precejšnji meri približa navadnim smrtnikom in kot majhna žepna raketa več kot navduši celo zahtevnejše voznike. Prenos moči z zadnjih koles na cesto je učinkovit in elektronika uspešno kroti morebiten zdrs, v športnem programu pa ga do neke mere celo dovoli in s tem še dodatno prispeva k precejšnji meri vozniških užitkov. Občutek med vožnjo skozi ovinke, tudi tiste hitreje odpeljane, je vseskozi zelo dober, volan prijetno natančen in z dobrimi povratnimi informacijami, tako da ves čas veste, kaj se dogaja pod sprednjimi kolesi. Baterija v dnu in s tem precejšnja masa vozila sicer mejo postavlja nekaj nižje; svoje so med testom dodale nizke zunanje temperature, hladen in pogosto vlažen asfalt ter v zimske pnevmatike obuta 19-palčna kolesa.

Baterija v testnem bornu je bila manjša izmed dveh v ponudbi, z 62 kWh bruto oziroma 58 kWh neto kapacitete, kar po tovarniških podatkih zadošča za do 420 kilometrov vožnje. Realnost je približno četrtino manjša; v poznojesenskem jutru (in s tem povezanimi nizkimi temperaturami) nas je avto pozdravil z dobrimi 300 kilometri razpoložljivega dosega, kolikor smo z enim polnjenjem lahko prevozili v praksi. Hitro (DC) polnjenje je možno z močjo do 120 kW in na polnilnicah z izmeničnim tokom standardnih 11 kW, kar za potrebe in značaj borna popolnoma zadostuje (testno vozilo je bilo opremljeno še s toplotno črpalko, doplačilo 1.110 evrov). Če se ne vozite prav veliko oziroma, z drugimi besedami, če dnevno običajno ne naredite več kot omenjenih 300 kilometrov, verjetno ni potrebe po večji bateriji z 82 kWh bruto kapacitete (77 kWh neto), ki doseg poveča za kakšnih 30 odstotkov in avtomobil podraži za skoraj štiri tisočake, poslabša zmogljivosti in z dodatno maso verjetno odškrne kakšen delček športnosti.

6,6 sekunde za pospešek do hitrosti 100 km/h potrebuje cupra born s sistemom eboost in močjo 170 kW (231 KM).


Ne glede na svoj športni značaj je born v vse smeri dovolj prostoren in tudi za družinske potrebe uporaben avtomobil. Z notranjimi centimetri in litri je praktično poravnan z ID.3, s katerim si deli tudi zasnovo armaturne plošče. Infotainment z osrednjim zaslonom premera 30,5 centimetra je razmeroma logičen (sprva morda terja nekaj privajanja) in dobro delujoč, manj navdušenimi smo nad (neosvetljenimi!) drsniki za uravnavanje temperature in glasnosti ter nerodnimi na dotik občutljivimi površinami na volanu. Niti po dveh tednih se jih nismo navadili in vedno znova so nam šli tako eni kot drugi močno na živce … Drugi varnostni in asistenčni pripomočki delujejo precej bolje, vključno s sistemom, ki moč regeneracije (in s tem zaviranja) samodejno prilagaja prometu in konfiguraciji ceste, kjer avtomobil, na primer pred vstopom v krožišče, samodejno zmanjša hitrost.

In še cenovna primerjava: born je nekaj bolje opremljen in pod črto cenejši od volkswagna – testni s 45 tisočaki (brez opreme) namreč po ceniku stane približno toliko kot šibkejši ID.3 s 150 kW (204 KM) in enako baterijo.
 

Cupra born 58 kWh eboost
 Vozilo in motor kombilimuzina, 5 vrat, 5 sedežev; Motor: električni, 170 kW (231 KM), 310 Nm; Menjalnik: samodejni, 1-stopenjski; Pogon: na zadnji kolesi; EuroNCAP: 5.
  Velikost:  4.324 x 1.809 x 1.540 mm; Medos. razdalja: 2.766 mm; Pnevmatike: 215/50 R19; Masa/nosilnost: 1.838/442 kg; Prtljažnik: 385–1.267 l.
  Največja hitrost:  160 km/h; Pospešek (0–100 km/h): 6,6 s; Poraba energije (WLTP): 15,7 kWh/100 km; Povprečje na testu: 21,3 kWh/100 km; Izpust CO2: 0 g/km.
  Cena:  osnovni model (born 58 kWh): 44.409 €, testno vozilo: 47.761 €; Porsche Slovenija, d. o. o., Ljubljana.
videz, zmogljivosti, vozne lastnosti nima sprednjega prtljažnika, drsniki namesto stikal brez napak

Oddaj komentar

Dizelski motor je mrtev! Po 45 letih je veliki proizvajalec sprejel najtežjo odločitev doslej

Volvo je pravkar izdelal svoj zadnji avtomobil z dizelskim motorjem. Znamka v lasti
Novice

Spor zaradi parkirišča za stanovalce: Sosedje so mu v garaži zazidali BMW

V središču madridskega okrožja Chamberí, kjer se iskri kot v večini velikih sta
Novice

Keanu Reeves zaradi Akrapoviča prispel v Slovenijo

Po poročanju portala 24ur je znani ameriški igralec Keanu Reeves pred dvema dnevom
Novice

Sedem stvari, ki jih morate vedeti o AdBlue

Sredstvo AdBlue danes potrebuje vsak nov dizelski avtomobil. Če ga še nikoli niste
Novice

Renault v nezavidljivem položaju skuša rešiti posel

Skupina Renault se je znašla v neprijetni situaciji, saj je z Rusijo poslovno močn
Novice

E-mini s kitajskim potnim listom

V resnici se bo trivratni mini razcepil na dve različici, klasično in električno.
Novice

AVTO MEDIJA d.o.o.

Naša spletna stran uporablja piškotke, ki se naložijo na vaš računalnik. Ali se za boljše delovanje strani strinjate z njihovo uporabo?

Več o uporabi piškotkov

Uporaba piškotkov na naši spletni strani

Pravna podlaga

Podlaga za obvestilo je spremenjeni Zakon o elektronskih komunikacijah (Uradni list št. 109/2012; v nadaljevanju ZEKom-1), ki je začel veljati v začetku leta 2013. Prinesel je nova pravila glede uporabe piškotkov in podobnih tehnologij za shranjevanje informacij ali dostop do informacij, shranjenih na računalniku ali mobilni napravi uporabnika.

Kaj so piškotki?

Piškotki so majhne datoteke, pomembne za delovanje spletnih strani, največkrat z namenom, da je uporabnikova izkušnja boljša.

Piškotek običajno vsebuje zaporedje črk in številk, ki se naloži na uporabnikov računalnik, ko ta obišče določeno spletno stran. Ob vsakem ponovnem obisku bo spletna stran pridobila podatek o naloženem piškotku in uporabnika prepoznala.

Poleg funkcije izboljšanja uporabniške izkušnje je njihov namen različen. Piškotki se lahko uporabljajo tudi za analizo vedenja ali prepoznavanje uporabnikov. Zato ločimo različne vrste piškotkov.

Vrste piškotkov, ki jih uporabljamo na tej spletni strani

Piškotki, ki jih uporabljamo na tej strani sledijo smernicam:

1. Nujno potrebni piškotki

Tovrstni piškotki omogočajo uporabo nujno potrebnih komponent za pravilno delovanje spletne strani. Brez teh piškotov servisi, ki jih želite uporabljati na tej spletni strani, ne bi delovali pravilno (npr. prijava, nakupni proces, ...).

2. Izkustveni piškotki

Tovrstni piškotki zbirajo podatke, kako se uporabniki vedejo na spletni strani z namenom izboljšanja izkustvene komponente spletne strani (npr. katere dele spletne strani obiskujejo najpogosteje). Ti piškotki ne zbirajo informacij, preko katerih bi lahko identificirali uporabnika.

3. Funkcionalni piškotki

Tovrstni piškotki omogočajo spletni strani, da si zapomni nekatere vaše nastavitve in izbire (npr. uporabniško ime, jezik, regijo) in zagotavlja napredne, personalizirane funkcije. Tovrstni piškotki lahko omogočajo sledenje vašim akcijam na spletni strani.

4. Oglasni ali ciljani piškotki

Tovrstne piškotke najpogosteje uporabljajo oglaševalska in družabna omrežja (tretje strani) z namenom, da vam prikažejo bolj ciljane oglase, omejujejo ponavljanje oglasov ali merijo učinkovitost oglaševalskih akcij. Tovrstni piškotki lahko omogočajo sledenje vašim akcijam na spletu. Poleg tega lahko zajemajo in obdelujejo podatke za tržne raziskave mesta contentexchange.me, oglaševanje in izboljšanje uporabniške izkušnje na spletu.

Nadzor piškotkov

Za uporabo piškotkov se odločate sami. Piškotke lahko vedno odstranite in s tem odstranite vašo prepoznavnost na spletu. Prav tako večino brskalnikov lahko nastavite tako, da piškotkov ne shranjujejo.

Za informacije o možnostih posameznih brskalnikov predlagamo, da si ogledate nastavitve.

Upravljalec piškotkov

AVTO MEDIJA d.o.o.