Dirkač po srcu
TEST IN OCENA: Cupra leon 1.5 TSI DSG
Vstopnica v svet Cupre je tehnični dvojček seata leona z 1,5-litrskim bencinskim motorjem. Nekoliko trše podvozje daje okus po športnosti, ki jo uspešno združuje z vsakdanjo uporabnostjo.
Ponedeljek, 8. julij 2024
Če še niste vedeli, ime Cupra izhaja iz kombinacije »Cup Racing«, torej iz dirkalne zgodovine znamke Seat. Najprej so jo uporabili za oznako posebnih športnih različic Seatovih modelov, nato pa je prerasla v čisto svojo znamko. Testni cupra leon torej mora biti podivjana zverina, kajne? Z golfovim 1,5-litrskim bencinskim strojem, ki zmore moč vsega 110 kW (150 KM) prav gotovo ne. Pa vseeno ponuja veliko več vozniških užitkov, kot bi si mislili, tudi športnih.
Velik del avtomobilske izkušnje narekuje že sam videz avtomobila. Cupra leon je sicer praktično identičen Seatovemu dvojčku, a je obenem veliko bolj atraktiven. Pa ne le zaradi bakreno obarvanega Transformerji/Spiderman logotipa, ampak zaradi vseh drugih potez, ki ga naredijo veliko bolj dinamičnega.
Cupra pomeni športnost, pa tudi atraktiven slog, ki je prav tako vračunan v nekoliko višjo ceno od Seata.
V notranjosti je teh manj, poudarek je predvsem na športnih sedežih in prej omenjenih bakrenih poudarkih. Sicer je tako pri prostornosti kot tehniki več ali manj enak običajnemu leonu. Pomembna razlika je skrita očem, pa vseeno ključno spremeni značaj tega avtomobila. Govorimo o trše nastavljenem podvozju, ki sicer v kombinaciji z 18-palčnimi platišči terja nekaj davka pri udobju. Po drugi strani pa v kombinaciji s progresivnim volanskim mehanizmom zagotavlja zavidljivo vozno dinamiko, ki
nazorno kaže, da si ta zasnova zlahka privošči obvladovanje vsaj dvakrat toliko moči. Tudi hiter 7-stopenjski dvosklopčni menjalnik je pomemben del sestavljanke, ki pa stane približno tri tisočake in pol več od ročnega. A za ta denar kupec dobi 48-voltno blago hibridno podporo, ki sicer nima ključne vloge pri zmogljivosti (pospešek do stotice traja 8,7 sekunde), temveč je pomembno orodje za zagotavljanje zmerne porabe. Na našem preizkusu je tudi zato povprečje znašalo zelo solidnih 6,6 litra
na 100 prevoženih kilometrov.
Z osnovnim motorjem, ki je na voljo v celi vrsti »ljudskih« koncernskih sorodnikov, to seveda ni tipična cupra. Vseeno pa nas je, kljub zmerni zalogi moči, navdušila na vseh drugih področjih, saj ponuja dobro mero vozne dinamike in je obenem vsakdanje neutrujajoč avtomobil, v katerega se vedno z veseljem usedeš.
Cuprinega leona, kot smo ga preizkusili, si je še mogoče omisliti, sicer pa je na voljo tudi že v prenovljeni izvedbi.
Cupra leon 1.5 TSI DSG |
Vozilo in motor: kombilimuzina, 5 vrat, 5 sedežev; Motor: turbobencinski, vrstni štirivaljnik, 1.498 ccm, 110 kW (150 KM) pri 5.000/min, 250 Nm pri 1.500/min; Menjalnik: dvosklopčni, 7-stopenjski; Pogon: na prednji kolesi; EuroNCAP: 5. |
Velikost: 4.398 x 1.799 x 1.442 mm; Medos. razdalja: 2.683 mm; Pnevmatike: 225/40 R18; Masa/nosilnost: 1.395/485 kg; Prtljažnik: 380–1.301 l. |
Največja hitrost: 214 km/h; Pospešek (0–100 km/h): 8,7 s; Poraba goriva (WLTP): 5,9 l/100 km; Povprečje na testu: 6,6/100 km; Izpust CO2: 135 g/km. |
Cena: osnovni model (1.5 TSI): 30.870 €, testno vozilo: 36.801 €; Porsche Slovenija, d. o. o., Ljubljana. |
![]() |
videz, poraba, vozne lastnosti |
![]() |
upravljanje multimedijskega sistema |
![]() |
brez napak |