Avto.info

Zanimivosti iz zgodovine

Dan, ko so iz groba izkopali ferrarija

Avtomobili imajo različne zgodbe, ta pa je res ekstremna. Nekdo je izkopal grob za ferrarija dino 246 GTS. Izkopali so ga šele po treh letih.

Sobota, 4. november 2023

Ferrarija dino številni ne priznavajo za pravega ferrarija. To je bil edini model znamke, ki nikoli ni nosil prepoznavnega logotipa žrebca ali napisa Ferrari (veliko lastnikov ju je naknadno namestilo). Enzo ga je poimenoval po svojem sinu z vzdevkom Dino, ki je pri 24 letih umrl zaradi mišične distrofije. Za razliko od drugih ferrarijev je imel dino manjše število valjev, med leti 1966 in 1974 pa so izdelali 4.033 primerkov.

Darilo za rojstni dan

Naša zgodba se nanaša na najredkejšo različico 246 GTS z močjo 145 kW, ki je bila zadnja in najmočnejša v seriji od leta 1972 do 1974. Poseben primerek je bil namenjen kupcu iz Kalifornije. Kljub odsotnosti logotipa znamke iz Maranella je bil to takrat neverjeten avtomobil. Prodan je bil v Hollywood Sports Cars v Los Angelesu, enem izmed 46 trgovcev Ferrarijev v ZDA. Tam ga je prevzel prvi lastnik Rosendo Cruz.

In pri tem ni skoparil. Naročil je avto v temno zeleni barvi z dodatnimi sedeži Daytona in platišči Campagnolo. Dobil je registrsko številko 832 LJQ. Morda bi si mislili, da je bil Cruz bogat poslovnež. Toda v resnici je bil navaden vodovodni inštalater. Kje je dobil denar za ferrarija, ni znano, a je bilo vse po črki zakona. In gotovo je tudi, da je imel ženo zelo rad, saj je bil dino njeno rojstnodnevno darilo. Vendar ni bila dolgo srečna.

Večer na 7. decembra 1974 je zakonski par preživel v restavraciji na bulvarju Wilshire, kjer sta praznovala obletnico poroke. Po večerji svojega novega dina ni našel na mestu, kjer ga je parkiral. Cruzova žena je z dinom prevozila samo 800 kilometrov. Lastnika sta krajo prijavila policiji, na srečo pa je imel Cruz avtomobil zavarovan, zato mu je zavarovalnica izplačala 22.500 dolarjev odškodnine. To je bila celotna kupnina.

Ferrarijev grob

Nato pa je dino padel pod zemljo. Dobesedno. Leta 1978 se je skupina otrok igrala na vrtu hiše v predmestju Los Angelesa. Ko so kopali po zemlji, so naleteli na nekaj trdnega. Iz nje je vzklila zelena streha našega dina, ki je bil pokopan cela tri leta. Takrat se je po naključju mimo peljal lokalni šerif, s pomočjo bagrov in lopate pa so ferrarija »izkopali«. Nenavaden primer ni ušel medijem, saj so bili časopisi polni slik in zgodb te nenavadne najdbe.

Policisti so se sprva bali, da bodo v avtomobilu našli truplo, a ni bilo tako. Avtomobil je imel izpuhe zamašene z brisačami, bila je zaščiten tudi s folijo. Tatovi so ga očitno zaščitili tako, da mu bivanje pod zemljo ne bi preveč škodovalo. In dino je bil res v precej spodobnem stanju. Nekaj ​​rje se je pojavilo na le nekaj mestih, zato je takratni tisk ceno ferrarija ocenil na 18.000 dolarjev. Vendar pa policijska preiskava ni privedla do razlage, kdo ga je zakopal. Najemniki, ki so v času dinovega odkritja živeli v hiši tri mesece, o njegovi prisotnosti niso niti slutili.

Skrivnostni primer je postal popularen in začele so se pojavljati celo šale. Na primer: stranka pride k trgovcu in ga vpraša, ali ima kakšen avtomobil na zalogi. Trgovec odgovori: »Počakaj, grem pogledati, kaj lahko izkopljem zate.« Ko je zavarovalnica poskušala prodati avtomobil, so kupci kar deževali. Ker so želeli od prodaje iztisniti čim več, so reinkarniranega dina postavili na ogled v skladišču v Pasadeni. 

Tudi v drugo je delno izginil

Dino je bil zaklenjen, a nevarovan, tako da je v dveh tednih iz njega izginilo vse mogoče; od značk do merilne palice za olje, kar je precej znižalo ceno. Avto je bil videti slabše kot takrat, ko so ga izkopali. Sčasoma je lastnik postal nek mehanik, ki ga je v lastni delavnici (ponovno) vrnil k življenju. Zgodba ima tako srečen konec :)

Oddaj komentar

Bencinski štirivaljnik, ki dvigne kocine!

Japonci se elektrifikacije ne bojijo, a se zdi, da do nje pristopajo z nekoliko kraj
Novice

V Nemčiji mora vsako leto približno 80.000 voznikov opravljati 'Idiotentest'

Medicinsko-psihološki pregled, znan tudi kot Idiotentest (MPU), čaka vse nemške v
Novice

Obsežno uhajanje podatkov pri Volkswagnu je razkrilo gibanje 800.000 lastnikov električnih vozil

Veliko ljudi skrbi, da bi hekerji ukradli njihove osebne podatke, vendar včasih pri
Novice

Nio v Evropo prihaja še s cenejšo znamko Onvo, ponujala bo model z dosegom 1.000 km

Nio, kitajski proizvajalec avtomobilov, ki poenostavlja uporabo električnih avtomob
Novice

V Volkswagnu dosegli dogovor: zapiranja tovarn ne bo, ukinjajo 35.000 delovnih mest, proizvodnja golfa pa se seli v Mehiko

Volkswagen je po opozorilnih stavkah in burnih razpravah dosegel dogovor s sindikato
Novice

Vožnja po snegu: trije nasveti in eno pravilo!

Ko koeficient trenja pade na 0,1 do 0,2, postane vožnja avtomobila precej zahtevna.
Novice

AVTO MEDIJA d.o.o.

Naša spletna stran uporablja piškotke, ki se naložijo na vaš računalnik. Ali se za boljše delovanje strani strinjate z njihovo uporabo?

Več o uporabi piškotkov

Uporaba piškotkov na naši spletni strani

Pravna podlaga

Podlaga za obvestilo je spremenjeni Zakon o elektronskih komunikacijah (Uradni list št. 109/2012; v nadaljevanju ZEKom-1), ki je začel veljati v začetku leta 2013. Prinesel je nova pravila glede uporabe piškotkov in podobnih tehnologij za shranjevanje informacij ali dostop do informacij, shranjenih na računalniku ali mobilni napravi uporabnika.

Kaj so piškotki?

Piškotki so majhne datoteke, pomembne za delovanje spletnih strani, največkrat z namenom, da je uporabnikova izkušnja boljša.

Piškotek običajno vsebuje zaporedje črk in številk, ki se naloži na uporabnikov računalnik, ko ta obišče določeno spletno stran. Ob vsakem ponovnem obisku bo spletna stran pridobila podatek o naloženem piškotku in uporabnika prepoznala.

Poleg funkcije izboljšanja uporabniške izkušnje je njihov namen različen. Piškotki se lahko uporabljajo tudi za analizo vedenja ali prepoznavanje uporabnikov. Zato ločimo različne vrste piškotkov.

Vrste piškotkov, ki jih uporabljamo na tej spletni strani

Piškotki, ki jih uporabljamo na tej strani sledijo smernicam:

1. Nujno potrebni piškotki

Tovrstni piškotki omogočajo uporabo nujno potrebnih komponent za pravilno delovanje spletne strani. Brez teh piškotov servisi, ki jih želite uporabljati na tej spletni strani, ne bi delovali pravilno (npr. prijava, nakupni proces, ...).

2. Izkustveni piškotki

Tovrstni piškotki zbirajo podatke, kako se uporabniki vedejo na spletni strani z namenom izboljšanja izkustvene komponente spletne strani (npr. katere dele spletne strani obiskujejo najpogosteje). Ti piškotki ne zbirajo informacij, preko katerih bi lahko identificirali uporabnika.

3. Funkcionalni piškotki

Tovrstni piškotki omogočajo spletni strani, da si zapomni nekatere vaše nastavitve in izbire (npr. uporabniško ime, jezik, regijo) in zagotavlja napredne, personalizirane funkcije. Tovrstni piškotki lahko omogočajo sledenje vašim akcijam na spletni strani.

4. Oglasni ali ciljani piškotki

Tovrstne piškotke najpogosteje uporabljajo oglaševalska in družabna omrežja (tretje strani) z namenom, da vam prikažejo bolj ciljane oglase, omejujejo ponavljanje oglasov ali merijo učinkovitost oglaševalskih akcij. Tovrstni piškotki lahko omogočajo sledenje vašim akcijam na spletu. Poleg tega lahko zajemajo in obdelujejo podatke za tržne raziskave mesta contentexchange.me, oglaševanje in izboljšanje uporabniške izkušnje na spletu.

Nadzor piškotkov

Za uporabo piškotkov se odločate sami. Piškotke lahko vedno odstranite in s tem odstranite vašo prepoznavnost na spletu. Prav tako večino brskalnikov lahko nastavite tako, da piškotkov ne shranjujejo.

Za informacije o možnostih posameznih brskalnikov predlagamo, da si ogledate nastavitve.

Upravljalec piškotkov

AVTO MEDIJA d.o.o.