Zanimivosti iz zgodovine
Dan, ko so iz groba izkopali ferrarija
Avtomobili imajo različne zgodbe, ta pa je res ekstremna. Nekdo je izkopal grob za ferrarija dino 246 GTS. Izkopali so ga šele po treh letih.
Sobota, 4. november 2023
Ferrarija dino številni ne priznavajo za pravega ferrarija. To je bil edini model znamke, ki nikoli ni nosil prepoznavnega logotipa žrebca ali napisa Ferrari (veliko lastnikov ju je naknadno namestilo). Enzo ga je poimenoval po svojem sinu z vzdevkom Dino, ki je pri 24 letih umrl zaradi mišične distrofije. Za razliko od drugih ferrarijev je imel dino manjše število valjev, med leti 1966 in 1974 pa so izdelali 4.033 primerkov.
Darilo za rojstni dan
Naša zgodba se nanaša na najredkejšo različico 246 GTS z močjo 145 kW, ki je bila zadnja in najmočnejša v seriji od leta 1972 do 1974. Poseben primerek je bil namenjen kupcu iz Kalifornije. Kljub odsotnosti logotipa znamke iz Maranella je bil to takrat neverjeten avtomobil. Prodan je bil v Hollywood Sports Cars v Los Angelesu, enem izmed 46 trgovcev Ferrarijev v ZDA. Tam ga je prevzel prvi lastnik Rosendo Cruz.
In pri tem ni skoparil. Naročil je avto v temno zeleni barvi z dodatnimi sedeži Daytona in platišči Campagnolo. Dobil je registrsko številko 832 LJQ. Morda bi si mislili, da je bil Cruz bogat poslovnež. Toda v resnici je bil navaden vodovodni inštalater. Kje je dobil denar za ferrarija, ni znano, a je bilo vse po črki zakona. In gotovo je tudi, da je imel ženo zelo rad, saj je bil dino njeno rojstnodnevno darilo. Vendar ni bila dolgo srečna.
Večer na 7. decembra 1974 je zakonski par preživel v restavraciji na bulvarju Wilshire, kjer sta praznovala obletnico poroke. Po večerji svojega novega dina ni našel na mestu, kjer ga je parkiral. Cruzova žena je z dinom prevozila samo 800 kilometrov. Lastnika sta krajo prijavila policiji, na srečo pa je imel Cruz avtomobil zavarovan, zato mu je zavarovalnica izplačala 22.500 dolarjev odškodnine. To je bila celotna kupnina.
Ferrarijev grob
Nato pa je dino padel pod zemljo. Dobesedno. Leta 1978 se je skupina otrok igrala na vrtu hiše v predmestju Los Angelesa. Ko so kopali po zemlji, so naleteli na nekaj trdnega. Iz nje je vzklila zelena streha našega dina, ki je bil pokopan cela tri leta. Takrat se je po naključju mimo peljal lokalni šerif, s pomočjo bagrov in lopate pa so ferrarija »izkopali«. Nenavaden primer ni ušel medijem, saj so bili časopisi polni slik in zgodb te nenavadne najdbe.
Policisti so se sprva bali, da bodo v avtomobilu našli truplo, a ni bilo tako. Avtomobil je imel izpuhe zamašene z brisačami, bila je zaščiten tudi s folijo. Tatovi so ga očitno zaščitili tako, da mu bivanje pod zemljo ne bi preveč škodovalo. In dino je bil res v precej spodobnem stanju. Nekaj rje se je pojavilo na le nekaj mestih, zato je takratni tisk ceno ferrarija ocenil na 18.000 dolarjev. Vendar pa policijska preiskava ni privedla do razlage, kdo ga je zakopal. Najemniki, ki so v času dinovega odkritja živeli v hiši tri mesece, o njegovi prisotnosti niso niti slutili.
Skrivnostni primer je postal popularen in začele so se pojavljati celo šale. Na primer: stranka pride k trgovcu in ga vpraša, ali ima kakšen avtomobil na zalogi. Trgovec odgovori: »Počakaj, grem pogledati, kaj lahko izkopljem zate.« Ko je zavarovalnica poskušala prodati avtomobil, so kupci kar deževali. Ker so želeli od prodaje iztisniti čim več, so reinkarniranega dina postavili na ogled v skladišču v Pasadeni.
Tudi v drugo je delno izginil
Dino je bil zaklenjen, a nevarovan, tako da je v dveh tednih iz njega izginilo vse mogoče; od značk do merilne palice za olje, kar je precej znižalo ceno. Avto je bil videti slabše kot takrat, ko so ga izkopali. Sčasoma je lastnik postal nek mehanik, ki ga je v lastni delavnici (ponovno) vrnil k življenju. Zgodba ima tako srečen konec :)