Avto.info

Električni avtomobili

Pri BMW-ju menijo, da električni avtomobili še niso trajnostni

Vodja razvoja pri BMW-ju Frank Weber je nepričakovano odkrito izrazil dvome o trajnosti električnih avtomobilov. Trajnostni so lahko le z zeleno energijo in recikliranjem.

Četrtek, 22. september 2022

Električni avtomobili naj bi bistveno prispevali k reševanju našega planeta pred podnebno katastrofo. Številne države so že določile datume, ko bodo prepovedale prodajo avtomobilov z motorji z notranjim zgorevanjem. V Evropski uniji se bo to zgodilo leta 2035.

Toda električni avtomobili niso tako “zeleni”, kot se zdi. Čeprav med vožnjo ne izpuščajo ogljikovega dioksida, nimajo povsem čiste vesti. O tem je spregovoril vodja razvoja pri BMW-ju Frank Weber.

Povedal je, da ne glede na učinkovitost električnih pogonskih sklopov električni avtomobili ne bodo trajnostni, dokler industrija ne bo sklenila kroga glede pridobivanja surovin, njihove uporabe v avtomobilih in nato njihovega recikliranja.

Za proizvodnjo baterij je potrebna velika količina energije, količina ogljikovega dioksida, ki pri proizvodnji nastane pa je večja, kot bi si mislili. In ker elektrika ne prihaja iz obnovljivih virov, je trenutna bilanca ogljikovega dioksida pri električnih avtomobilih za 60 odstotkov slabša, kot pri avtomobilih z motorji z notranjem zgorevanjem. In čeprav se pri BMW-ju trudijo optimizirati celotni proces, bodo leta 2030 leta električni avtomobili še vedno ustvarjali 40 odstotkov več ogljikovega dioksida.

Tako bo dokler za električne avtomobile ne bo na voljo dovolj zelene energije. Če avtomobilov ni mogoče polniti z zeleno energijo, le-ti niso smiselni. Weber meni, da je potreben celovit načrt. Zagotoviti je treba polnilno infrastrukturo, gigatovarne, dovolj obnovljive energije, recikliranje in dovolj surovin za evropske tovarne.

Načrt, da bi leta 2035 v Evropi prodajali le še električne avtomobile se mu zdi preveč ambiciozen, saj nekatere regije preveč zaostajajo. Za primer je dal Kitajsko, ki čeprav razpolaga z velikimi viri plemenitih kovin, takšne preobrazbe v 10 letih ne bo uspela izpeljati.

Oddaj komentar

Ferrari F430 ali toyota MR2 coupe? Italijanski policisti so zasegli lažni superšportnik, lastnik v težavah

Marsikateri ljubitelj superšportnih avtomobilov si je verjetno v nekem obdobju svoj
Novice

Ko iz umazanega avtomobila nastane umetnina

Se vam je že kdaj zgodilo, da niste imeli časa (ali volje) oprati avtomobila, nato
Novice

Kia z novim logotipom povzročila malo zmede: na tisoče ljudi v Google vpisuje 'KN avtomobil'

Kia je v začetku leta 2021 s spektakularnim ognjemetom predstavila nov logotip, ki
Novice

Sedem stvari, ki jih morate vedeti o AdBlue

Sredstvo AdBlue danes potrebuje vsak nov dizelski avtomobil. Če ga še nikoli niste
Novice

Renault v nezavidljivem položaju skuša rešiti posel

Skupina Renault se je znašla v neprijetni situaciji, saj je z Rusijo poslovno močn
Novice

E-mini s kitajskim potnim listom

V resnici se bo trivratni mini razcepil na dve različici, klasično in električno.
Novice

AVTO MEDIJA d.o.o.

Naša spletna stran uporablja piškotke, ki se naložijo na vaš računalnik. Ali se za boljše delovanje strani strinjate z njihovo uporabo?

Več o uporabi piškotkov

Uporaba piškotkov na naši spletni strani

Pravna podlaga

Podlaga za obvestilo je spremenjeni Zakon o elektronskih komunikacijah (Uradni list št. 109/2012; v nadaljevanju ZEKom-1), ki je začel veljati v začetku leta 2013. Prinesel je nova pravila glede uporabe piškotkov in podobnih tehnologij za shranjevanje informacij ali dostop do informacij, shranjenih na računalniku ali mobilni napravi uporabnika.

Kaj so piškotki?

Piškotki so majhne datoteke, pomembne za delovanje spletnih strani, največkrat z namenom, da je uporabnikova izkušnja boljša.

Piškotek običajno vsebuje zaporedje črk in številk, ki se naloži na uporabnikov računalnik, ko ta obišče določeno spletno stran. Ob vsakem ponovnem obisku bo spletna stran pridobila podatek o naloženem piškotku in uporabnika prepoznala.

Poleg funkcije izboljšanja uporabniške izkušnje je njihov namen različen. Piškotki se lahko uporabljajo tudi za analizo vedenja ali prepoznavanje uporabnikov. Zato ločimo različne vrste piškotkov.

Vrste piškotkov, ki jih uporabljamo na tej spletni strani

Piškotki, ki jih uporabljamo na tej strani sledijo smernicam:

1. Nujno potrebni piškotki

Tovrstni piškotki omogočajo uporabo nujno potrebnih komponent za pravilno delovanje spletne strani. Brez teh piškotov servisi, ki jih želite uporabljati na tej spletni strani, ne bi delovali pravilno (npr. prijava, nakupni proces, ...).

2. Izkustveni piškotki

Tovrstni piškotki zbirajo podatke, kako se uporabniki vedejo na spletni strani z namenom izboljšanja izkustvene komponente spletne strani (npr. katere dele spletne strani obiskujejo najpogosteje). Ti piškotki ne zbirajo informacij, preko katerih bi lahko identificirali uporabnika.

3. Funkcionalni piškotki

Tovrstni piškotki omogočajo spletni strani, da si zapomni nekatere vaše nastavitve in izbire (npr. uporabniško ime, jezik, regijo) in zagotavlja napredne, personalizirane funkcije. Tovrstni piškotki lahko omogočajo sledenje vašim akcijam na spletni strani.

4. Oglasni ali ciljani piškotki

Tovrstne piškotke najpogosteje uporabljajo oglaševalska in družabna omrežja (tretje strani) z namenom, da vam prikažejo bolj ciljane oglase, omejujejo ponavljanje oglasov ali merijo učinkovitost oglaševalskih akcij. Tovrstni piškotki lahko omogočajo sledenje vašim akcijam na spletu. Poleg tega lahko zajemajo in obdelujejo podatke za tržne raziskave mesta contentexchange.me, oglaševanje in izboljšanje uporabniške izkušnje na spletu.

Nadzor piškotkov

Za uporabo piškotkov se odločate sami. Piškotke lahko vedno odstranite in s tem odstranite vašo prepoznavnost na spletu. Prav tako večino brskalnikov lahko nastavite tako, da piškotkov ne shranjujejo.

Za informacije o možnostih posameznih brskalnikov predlagamo, da si ogledate nastavitve.

Upravljalec piškotkov

AVTO MEDIJA d.o.o.