VW ID.7
Električni volkswagen ID.7 je z enim polnjenjem prevozil 941 km
Test je sicer bolje razumeti kot dokaz, da se lahko z ID.7 kar veliko dni vozite v službo, ne da bi se vam bilo treba približati polnilnici, in ne toliko kot dokaz, da bi lahko pot od Ljubljane do Lyona pri avtocestnih hitrostih prevozili brez vmesnega polnjenja.
Četrtek, 16. januar 2025
Če ste že kdaj za daljše potovanje izbrali električni avtomobil in se vozili po odročnih ter neznanih cestah, veste, da je strah pred dosegom še kako resničen. Uradni doseg 563 km, ki ga na primer obljublja na papirju, se v realnih razmerah pogosto zniža na 435 km, pozimi pa še na precej manj.
Volkswagen je sporočil, da je v Porschejevem testnem centru Nardo v južni Italiji ID.7 pro S z baterijo kapacitete 86 kWh brez ustavljanja prevozil kar 941 kilometrov. To je za tretjino več od deklariranega dosega (709 km) po WLTP, kar je impresivno že po merilih za električna vozila, čeprav so podatki cikla WLTP zelo optimistični.
Seveda lahko iz vsakega električnega vozila iztisnete nore številke, če ga opremite s pošastno veliko baterijo, odstranite nekatere notranje elemente, da bi zmanjšali težo, in mu dodate posebne pnevmatike ter aerodinamične izboljšave. Vendar je bil testni ID.7 povsem serijski avtomobil, na dan testa pa so se temperature zraka gibale med 5 in 15 stopinjami Celzija. Avtomobil je križaril po 12,5-kilometrski progi, povprečna hitrost je bila 29 km/h, Volkswagen pa navaja, da to odraža tipično povprečje v evropskih mestih. Med testom je Volkswagen simuliral tudi različne prometne situacije in druge preizkuse vzdržljivosti. Test je zato bolje razumeti kot dokaz, da se lahko z ID.7 kar veliko dni vozite v službo, ne da bi se vam bilo treba približati polnilnici, in ne toliko kot dokaz, da bi lahko pot od Ljubljane do Lyona pri avtocestnih hitrostih prevozili brez vmesnega polnjenja.
Različica Pro S je sicer opremljena z enim elektromotorjem z močjo 210 kW (286 'konjev'), ki poganja zadnji kolesi. Od nič do 100 km/h pospeši v 6,6 sekunde in doseže največjo hitrost 180 km/h, čeprav VW-jevi vozniki med testom, na katerem je avtomobil dosegel učinkovitost 9,2 kWh/100 km, niso izkoristili nobene od teh zmogljivosti. Njegovo 86 kWh baterijo lahko polnite z največ 200 kW, kar pomeni, da polnjenje od 10 do 80 odstotkov traja 26 minut. 10-minutno polnjenje zagotavlja doseg 244 kilometrov.