Sladka dobrodelnost
TEST IN OCENA: Fiat 500X dolcevita 1.5 GSE MHEV DCT7 (RED)
Fiat 500X je eden najprivlačnejših majhnih križancev, ki pa let ne more več povsem skriti. Že v osnovi stane precejšnjih 32 tisočakov, z doplačilnimi dodatki testnega vozila pa 35.
Sobota, 13. april 2024
Kljub temu da šteje že skoraj deset let (z eno vmesno prenovo), je še vedno oblikovno svež in kot celota eden najprikupnejših križancev. Rdeči dodatki in platnena streha ga le še dodatno začinijo.
Ja, sladko in uživaško je lahko življenje, dolcevita, kot pravijo Italijani. Prav prijetna je tudi vožnja z odprto streho, čeprav tale 500X ni nikakršen kabriolet, daleč od tega. A odprtina v velikosti velikega strešnega okna pričara dovolj pristen stik z naravo in z manj prepiha kot pri manjšem 500C. Zato pa občasno tudi zaprta nekoliko šklepeta, tudi pri zvočni izolaciji si ne zasluži dobre ocene. Nekje do 100 km/h še gre, pri avtocestnih hitrostih je hrupa preprosto preveč. Rdeči dodatki
so nedvomno zelo posrečeni in so poleg športne note, 18-palčnih koles, LED luči in še česa del bogatejšega paketa (RED), plod sodelovanja z istoimenskim globalnim skladom za boj proti različnim zdravstvenim pandemijam, kateremu Fiat od vsakega prodanega modela iz te serije nameni del sredstev.
3.000 evrov stane pomična platnena streha izvedbe dolcevita.
V kombinaciji z njim je na voljo zgolj najmočnejša bencinska možnost, z blagim hibridom podprt 1,5-litrski štirivaljnik, ki pa kljub več kot spodobnim 96 kW (131 KM) in prisilnemu polnjenju ter v kombinaciji s 7-stopenjskim samodejnim menjalnikom z dvojno sklopko pušča mešane občutke. Pustimo posebnost dvojnega pritiska na stikalo za zagon, že ob speljevanju celoten sklop deluje precej leno oziroma daje občutek, kot da bi pozabili sprostiti parkirno zavoro (ta je sicer samodejna električna).
Pri počasni, umirjeni vožnji je čutiti podoben odpor, s priganjanjem pa se sprosti in mali 500X zaživi v svetlejši luči.
Kakšnemu bolj izrazito športnemu vozniku sicer ne bo izpolnil želja, bo pa zato s svojo simpatičnostjo prepričal številne druge. Le globoko v denarnico bodo morali seči – 32.000 evrov namreč stane brez dodatne opreme, od tega kar tri tisočake na račun pomične platnene strehe. Sicer pa je fiat 500X dolcevita na voljo v posebni ponudbi za vozila iz modelnega leta 2023 na zalogi.
Fiat 500X dolcevita 1.5 GSE MHEV DCT7 (RED) |
Vozilo in motor: karavan 5 vrat, 5 sedežev; Motor: 4-valjni vrstni, turbodizelski, vgrajen spredaj prečno, dve odmični gredi v glakrižanec, 5 vrat, 5 sedežev; Motor: turbobencinski, vrstni štirivaljnik, 1469 ccm, 96 kW (131 KM) pri 5250/min, 240 Nm pri 1500/min; Menjalnik: samodejni, 7-stopenjski; Pogon: na sprednji kolesi; EuroNCAP: 4. |
Velikost: 4264 x 1796 x 1595 mm; Medos. razdalja: 2570 mm; Pnevmatike: 225/45 R18; Masa/nosilnost: 1480/450 kg; Prtljažnik: 350–1000 l. |
Največja hitrost: 194 km/h; Pospešek (0–100 km/h): 9,4 s; Poraba goriva (WLTP): 5,6 l/100 km; Povprečje na testu: 6,6 l/100 km; Izpust CO2: 128 g/km. |
Cena: osnovni model (500X 1.5 GSE MHEV DCT7): 22.990 €, testno vozilo: 35.020 €; Avto Triglav d.o.o., Ljubljana. |
videz | draga in slabo zatesnjena streha, infotainment, len pogon | brez napak |