Fiat panda
Po megapandi prihaja gigapanda
Nova panda bo bistveno večja od aktualne. Iz mestnega bo zrasla v kompaktni SUV in znova uvedla filozofijo multiple: sedem sedežev, veliko praktičnosti in dostopne cene.
Četrtek, 23. maj 2024
Videli smo avto, ki ga ne bi smeli. To je avto, ki je že ta hip pripravljen za proizvodnjo – srednje velik oziroma kompaktni SUV znamke Fiat, ki ga verjetno ni videl nihče zunaj skupine Stellantis. To je avto, ki nas je presenetil zaradi svojega dizajna. Ta je drugačen, a hkrati tudi znan.
Nova panda je skupek modernega, a škatlastega, hkrati preprostega, funkcionalnega, polnega referenc iz bližnje in oddaljene preteklosti. Preživeli smo nekaj dni z novo pando, pogovarjali smo se s posrednimi in neposrednimi viri, da bi natančno razumeli, kaj predstavlja. Nova panda vstopa v C SUV, ocenjujemo na prvi pogled. Njena dolžina je kakšnih 4,4 metra. Torej je deset centimetrov daljša od fiatov 500X in 500L.
Megapanda bo zamenjala punta, gigapanda pa bo vsaj duhovna naslednica multiple.
Panda bo kljub večjim meram še vedno dostopen avto. Pod karoserijo se namreč skriva enaka zasnova kot pri novem citroënu C3 in vseh prihodnjih modelih, ki jih napoveduje Fiat, torej večnamenska osnova, ki bo omogočila, da Fiat proizvaja novo družino vozil po vsem svetu z enakimi pogoni – hibridnim, električnim in klasičnim bencinskim. V gigapandi lahko pričakujemo 1,2-litrski turbobencinski motor s 74 kW ali elektromotor s 83 kW, 44-kWh baterijo in 320-kilometrski doseg.
Mehanika srednjega terenca bo služila tudi kot osnova za manjšo pando, megapando, ki bo pravi naslednik priljubljenega mestnega avtomobila. Vseeno bo nova panda večja kot doslej. Zrasla bo s 3,6 metra na 4 metre dolžine. Oblikovno pa bo zvesto sledila pandi iz 80. let preteklega stoletja, a brez pretirane nostalgije.
Sprednji del bo ploščat, zadek nekoliko bolj poševen v predelu stekla. Oblikovno enaka bo tudi kabina, vključno z armaturno ploščo, merilniki na njej pa bodo seveda digitalni.