Ford
Nič več »dolgočasnih« fordov!
Fordov prvi mož, Jim Farly verjame, da se ne izplača vlagati v običajne modele, kot sta fiesta in focus, temveč v bolj zmogljive in zabavne, kot so bronco, mustang in raptor.
Torek, 1. oktober 2024
Fordova odločitev o ukinitvi modelov, kot so fiesta, focus, fusion in taurus, je pred nekaj leti čez lužo dvignila kar nekaj prahu. Podobno se je zgodilo v Evropi, kjer bodo bo postopnem umiku fieste in mondea leta 2025 upokojili tudi focusa.
In zakaj se znamka poslavlja od svojih priljubljenih modelov? Zato, ker zapušča segment »dolgočasnih« avtomobilov in vstopa v segment ikoničnih vozil. To je v intervjuju za revijo Car izjavil, njen prvi mož, Jim Farley. Čeprav Farley priznava, da so bili pri strankah precej priljubljeni, je prepričan, da se ne izplača vlagati v modele, kot so fiesta, focus in mondeo. Našteti namreč ne bodo dobili naslednika, nasprotno pri Fordu razmišljajo o nekaj novih športnih terencih na osnovi Volkswagnove platforme MEB in tudi puma se usmerja proti elektriki. Ob tem pa je znamka zaradi majhnega povpraševanja po električnih vozilih v Evropi že opustila načrt, po katerem, naj bi na stari celini od leta 2030 prodajala samo še električna vozila.
Ikonična vozila, kot jih je poimenoval Farley, so bronco, raptor in mustang. S slednjim lahko Ford izziva Porsche in zato je treba vanj vlagati tudi v prihodnje.
A »dolgočasni« avtomobili dajejo prednost Kii in Hyundaiu, Stellantisu ,skupini Volkswagen in Toyoti, ki jih še naprej proizvajajo. Medtem Fordovi prodaji v Evropi ne gre najbolje. Junija je v Evropski uniji v območju EFTA in v Združenem kraljestvu padla za slabih 17 odstotkov, tržni delež pa s 4,1 na 3,3 odstotka. Ob tem se odločitev o ukinjanju množičnih modelov zdi precej tvegana, a že kmalu se bo izkazalo, ali je bila prava.