Avto.info

Izumirajoča vrsta

TEST IN OCENA: Ford S-max 2.5 duratec hybrid ST-line

S-max se kot eden zadnjih velikih enoprostorcev pohvali z resnično prostorno kabino. S tremi sedeži v drugi vrsti in ogromnim prtljažnikom piha na dušo večjim družinam Ob tem ohranja dobre vozne lastnosti, pika na i je učinkovit hibridni pogo.

Avtor: Anže Jamnik / Foto: Jernej Prelac
Četrtek, 13. april 2023

Nekoč je bilo precej enostavno. Ob rojstvu prvega otroka si kupil kompaktni enoprostorec, pri drugem si ga zamenjal za številko večjega. Za trenutek odmislimo tiste družine, ki že z enim otrokom za tridnevno bivanje v petzvezdičnem all-inclusive hotelu prtljažnik S-maxa napolnijo do vrha, in tiste, ki v takšnih primerih na sicer manjši avtomobil namestijo strešni kovček. Šalo na stran, enoprostorci so izjemno uporabna vozila, a žal se njihova doba nezadržno izteka. Pri kompaktnih jih sicer še nekaj najdemo; na primer volkswagen touran in renault grand scenic, pri velikih je Fordov S-max eden zadnjih svoje vrste.

Če iščete resnično prostoren družinski avtomobil in ne marate kombija, je S-max verjetno prava izbira.


Zadnja prenova mu je prinesla nekaj manjših sprememb in novo pogonsko možnost – gre za hibridni pogonski sklop, znan že iz nekaterih drugih Fordovih modelov (kuge, na primer). Sestavljata ga 2,5-litrski bencinski motor s 112 kW (152 KM) in električni z 92 kW (125 KM), ki prek brezstopenjskega samodejnega menjalnika poganjata sprednji kolesni par. Gre za klasičen hibrid s sistemsko močjo 140 kW (190 KM), brez možnosti zunanjega polnjenja (v dnu prtljažnika nameščena baterija kapacitete 1,1 kWh sicer omogoča krajše vožnje zgolj z elektriko), ki en ali drug vir pogona prilagaja trenutnim potrebam, načinu vožnje in čim večji učinkovitosti. To mu resnično dobro uspeva, saj se je med testom S-max zadovoljil z le šestimi litri bencina na sto kilometrov, kar je za velikost in maso avtomobila zelo dober podatek in nekje na ravni dizelskega motorja, če ne celo bolje. Pri tem smo resda upoštevali nekaj načel varčne vožnje, a tudi sicer kaj več kot sedem litrov verjetno ne bi bilo potrebnih. Sistem sam vklaplja in izklaplja bencinski motor, samodejni brezstopenjski menjalnik pa vedno poskrbi za pravšnje prestavno razmerje. Med zmernim pospeševanjem nekako prehaja med navideznimi stopnjami, pri odločnem pritisku na stopalko za plin pa izbere optimalno visoke (in precej glasne) vrtljaje. V primerjavi z enako močnim dizlom s samodejnim menjalnikom so pospeški praktično enaki, končna hitrost pa nekaj manjša.

5,9 litra bencina smo ob upoštevanju nekaterih načel varčne vožnje porabili na testu, kar je podobno ali celo bolje od dizla.




S-maxu se sicer že nekoliko poznajo leta, predvsem pri malce zastarelo, a zato vseeno funkcionalno urejeni armaturni plošči. Merilniki so sicer digitalni, a z analognim prikazom, infotainment s sistemom sync 3 in zaslonom premera 20,3 centimetra je na trenutke malce okoren, za upravljanje najpomembnejših funkcij, pohvalno, skrbijo (precej majhna) klasična stikala. Še vedno prepriča z resnično prostorno notranjostjo in tremi posamičnimi, enakovrednimi, izdatno nastavljivimi (vzdolžni pomik, naklon naslonjala) in neodvisno zložljivimi sedeži v drugi vrsti ter naravnost ogromnim prtljažnikom.

Če ne marate »kombija«, je S-max (skupaj s sestrskim galaxyjem) pravzaprav edina možnost velikega in resnično prostornega enoprostorca, ki se kljub letom še vedno lahko pohvali z zelo dobrimi voznimi lastnostmi s pravšnjo kombinacijo udobja in dinamike. Tudi hibridni pogon me je prepričal, je pa res, da je ta dobre tri tisočake dražji od primerljivega dizla …
 

Ford S-max 2.5 duratec hybrid ST-line
 Vozilo in motor enoprostorec, 5 vrat, 5 sedežev; Motor (z notranjim zgorevanjem): bencinski, vrstni štirivaljnik, 2.488 ccm, 112 kW (152 KM) pri 5.500/min, 200 Nm pri 4.500/min; Motor (električni): 92 kW (125 KM), 230 Nm; Menjalnik: samodejni brezstopenjski; Pogon: na sprednji kolesi; EuroNCAP: 5.
  Velikost:  4.804 x 1.916 x 1.684 mm; Medos. razdalja: 2.850 mm; Pnevmatike: 235/50 R18; Masa/nosilnost: 1.947/505 kg; Prtljažnik: 700–2.020 l.
  Največja hitrost:  185 km/h; Pospešek (0–100 km/h): 9,8 s; Poraba goriva (WLTP): 6,5 l/100 km; Povprečje na testu: 5,9 l/100 km; Izpust CO2: 148 g/km.
  Cena:  osnovni model (S-max 2.5 duratec hybrid titanium): 39.420 €, testno vozilo: 47.880 €; Summit Motors, d. o. o., Ljubljana.
prostorna notranjost, trije sedeži v drugi vrsti, vozne lastnosti malce zastarela armaturna plošča in infotainment, nizko odpiranje prtljažnih vrat brez napak

Oddaj komentar

Ukradli so mu avtomobil in ga po štirih dneh vrnili na isto mesto: Tat je pustil sporočilo

Neprijetno presenečenje je pretreslo mirno mesto Auckland na Novi Zelandiji, saj je
Novice

BMW je v Nemčiji končal proizvodnjo bencinskih in dizelskih motorjev

Štiri, šest, osem ali celo dvanajst valjev? Glavna tovarna skupine BMW v Münchnu
Novice

Zaradi novih zimskih pnevmatik je imel težave na hrvaški meji

Na hrvaškem mejnem prehodu Maljevac so pred nekaj dnevi zabeležili nenavaden prime
Novice

Sedem stvari, ki jih morate vedeti o AdBlue

Sredstvo AdBlue danes potrebuje vsak nov dizelski avtomobil. Če ga še nikoli niste
Novice

Renault v nezavidljivem položaju skuša rešiti posel

Skupina Renault se je znašla v neprijetni situaciji, saj je z Rusijo poslovno močn
Novice

E-mini s kitajskim potnim listom

V resnici se bo trivratni mini razcepil na dve različici, klasično in električno.
Novice

AVTO MEDIJA d.o.o.

Naša spletna stran uporablja piškotke, ki se naložijo na vaš računalnik. Ali se za boljše delovanje strani strinjate z njihovo uporabo?

Več o uporabi piškotkov

Uporaba piškotkov na naši spletni strani

Pravna podlaga

Podlaga za obvestilo je spremenjeni Zakon o elektronskih komunikacijah (Uradni list št. 109/2012; v nadaljevanju ZEKom-1), ki je začel veljati v začetku leta 2013. Prinesel je nova pravila glede uporabe piškotkov in podobnih tehnologij za shranjevanje informacij ali dostop do informacij, shranjenih na računalniku ali mobilni napravi uporabnika.

Kaj so piškotki?

Piškotki so majhne datoteke, pomembne za delovanje spletnih strani, največkrat z namenom, da je uporabnikova izkušnja boljša.

Piškotek običajno vsebuje zaporedje črk in številk, ki se naloži na uporabnikov računalnik, ko ta obišče določeno spletno stran. Ob vsakem ponovnem obisku bo spletna stran pridobila podatek o naloženem piškotku in uporabnika prepoznala.

Poleg funkcije izboljšanja uporabniške izkušnje je njihov namen različen. Piškotki se lahko uporabljajo tudi za analizo vedenja ali prepoznavanje uporabnikov. Zato ločimo različne vrste piškotkov.

Vrste piškotkov, ki jih uporabljamo na tej spletni strani

Piškotki, ki jih uporabljamo na tej strani sledijo smernicam:

1. Nujno potrebni piškotki

Tovrstni piškotki omogočajo uporabo nujno potrebnih komponent za pravilno delovanje spletne strani. Brez teh piškotov servisi, ki jih želite uporabljati na tej spletni strani, ne bi delovali pravilno (npr. prijava, nakupni proces, ...).

2. Izkustveni piškotki

Tovrstni piškotki zbirajo podatke, kako se uporabniki vedejo na spletni strani z namenom izboljšanja izkustvene komponente spletne strani (npr. katere dele spletne strani obiskujejo najpogosteje). Ti piškotki ne zbirajo informacij, preko katerih bi lahko identificirali uporabnika.

3. Funkcionalni piškotki

Tovrstni piškotki omogočajo spletni strani, da si zapomni nekatere vaše nastavitve in izbire (npr. uporabniško ime, jezik, regijo) in zagotavlja napredne, personalizirane funkcije. Tovrstni piškotki lahko omogočajo sledenje vašim akcijam na spletni strani.

4. Oglasni ali ciljani piškotki

Tovrstne piškotke najpogosteje uporabljajo oglaševalska in družabna omrežja (tretje strani) z namenom, da vam prikažejo bolj ciljane oglase, omejujejo ponavljanje oglasov ali merijo učinkovitost oglaševalskih akcij. Tovrstni piškotki lahko omogočajo sledenje vašim akcijam na spletu. Poleg tega lahko zajemajo in obdelujejo podatke za tržne raziskave mesta contentexchange.me, oglaševanje in izboljšanje uporabniške izkušnje na spletu.

Nadzor piškotkov

Za uporabo piškotkov se odločate sami. Piškotke lahko vedno odstranite in s tem odstranite vašo prepoznavnost na spletu. Prav tako večino brskalnikov lahko nastavite tako, da piškotkov ne shranjujejo.

Za informacije o možnostih posameznih brskalnikov predlagamo, da si ogledate nastavitve.

Upravljalec piškotkov

AVTO MEDIJA d.o.o.