Zmajev instinkt
TEST IN OCENA: Geely coolray 1.5 T-GDI 7 DCT flagship +
Drugi Geelyjev model na slovenskem trgu je privlačen kompaktni križanec. Coolray z bogato opremo in zmogljivim motorjem ne cilja na najnižji del segmenta B SUV. Turbobencinski motor s 128 kilovati (174 KM) pomeni vozniške užitke, a tudi pogostejše postanke na bencinskih servisih.
Sobota, 30. november 2024
Simbol zmaja je tesno povezan s Kitajsko in za razliko od naših krajev tam predstavlja zelo pozitivno naravnano bitje. Sicer je najbrž le naključje, da so pri Geelyju izbrali ravno zmajevo leto za uradno lansiranje modela coolray na evropskem trgu, a se zdi simbolika še kako primerna. Dobrohotno ali ne, mora takšno bitje posedovati odličen instinkt za preživetje in prosperiteto. To sta vrlini, ki ju zelo dobro poznamo tudi iz kitajskega poslovnega sveta. Zelo dober dokaz za to je zanimiva strategija prodaje modelov s klasičnimi pogoni v elektriki zavezani EU. Geely coolray sicer ni prvi te vrste, je pa prav gotovo med najbolj zanimivimi.
(Pre)dolg ovinek v svet zmajev je prav gotovo v prvi vrsti posledica bahavega videza tega kompaktnega športnega terenca. Drzno oblikovana, 4,38 metra dolga karoserija je okrašena z rdečimi črtami in velikanskim spojlerjem na vrhu prtljažnih vrat. Višek teatralnosti po vzoru italijanskih superšportnikov so kar štirje zaključki izpušnega sistema, ki štrlijo iz zadnjega odbijača, sicer v veliki meri zasedenega z improviziranim difuzorjem na dnu. Poleg 18-palčnih platišč je pika na i in pravi
magnet za radovedne poglede še sivka vijolična kovinska barva.
Prav gotovo bi bil zanimiv v skromnejši izvedbi z litrskim motorjem, manj opreme in, seveda, nižjo ceno.
Avtomobil z mnogo imeni (med drugim isti model prodajajo pod znamko Proton) niti navzven niti v notranjosti ne kaže, da je bil prvič predstavljen že leta 2018. Nekajkrat temeljito osvežen ostaja v koraku s sodobnimi tekmeci, kar dokazuje tudi v presenetljivo dobro zasnovani in dodelani kabini. Kot je pri kitajskih modelih že v navadi, so za odrasle potnike primerni tako sprednji kot zadnji sedeži, precej običajno je tudi to, da prtljažnik ni ravno rekordno velik. S 330 litri je le znotraj
povprečja modelov iz segmenta B, kamor ga uvrščamo kljub nekoliko večji dolžini.
Voznikov delovni prostor je v skladu s trendi močno digitaliziran. Na armaturi sta dva lepo odmerjena zaslona, instrumentna plošča meri 26, osrednji zaslon pa 30,5 centimetra. Oba sta pregledna in lahko razumljiva za uporabo, a vse le ni tako, kot bi evropski kupec pričakoval. Izjema, ki smo jo omenili že pri modelu atlas pro, je radijski sprejemnik. Ta je funkcionalno na ravni dedkovega tranzistorja, brez funkcije RDS! Menda gre za specifiko kitajskih potrošnikov, ki multimedijski sistem
vselej uporabljajo v kombinaciji s pametnimi napravami (aplikacija GQLink), torej s preslikavo na osnovi Android Auto ali Apple CarPlay. Kar zadeva ostalo opremo, je coolray založen do roba, saj vsebuje vse od tako imenovane 540-stopinjske panoramske kamere, električnega odpiranja pokrova prtljažnika, asistenta za samodejno parkiranje, brezžičnega polnjenja za telefon in panoramske sončne strehe do asistenčnih sistemov, kot so prepoznavanje prometnih znakov, prilagodljivi tempomat in
zaznavanje mrtvega kota.
1.500 evrov stane komplet privlačnejših platišč in posebne barve karoserije.
Testni avtomobil je imel edino pogonsko možnost tega modela, in sicer bencinski motor z 1,5-litrsko prostornino in podporo turbine, zmore 128 kW (174 KM) in je povezan s 7-stopenjskim samodejnim dvosklopčnim menjalnikom. To je dovolj, da je po potrebi zelo poskočen, saj stotico doseže že po 7,6 sekunde, obenem je z umirjenim voznikom lahko prav tako udoben in prijeten potovalnik. Pri porabi, seveda, čudežev ne gre pričakovati, vseeno bi želeli kaj več varčnosti kot povprečje med osmimi in
devetimi litri.
Ne le pri gorivu, tudi stroškovno ta avtomobil ni ravno tisto, kar bi od kitajca pričakovali. Bogato opremljen, kakovostno narejen in zmogljiv križanec namreč stane vsaj 24.990 evrov, izvedba z najbogatejšo opremo in posebno barvo pa 3.500 evrovl več. Je njegov zmajski čar dovolj, da vas premami?
Geely coolray 1.5 T-GDI 7 DCT flagship + |
Vozilo in motor: športni terenec, 5 vrat, 5 sedežev; Motor: turbobencinski, vrstni štirivaljnik, 1.477 ccm, 128 kW (174 KM) pri 5.500/min, 290 Nm pri 2.000/min; Menjalnik: samodejni z dvojno sklopko, 7-stopenjski; Pogon: na sprednji kolesi; EuroNCAP: /. |
Velikost: 4.380 x 1.810 x 1.615 mm; Medos. razdalja: 2.600 mm; Pnevmatike: 225/45 R18; Masa/nosilnost: 1.432/- kg; Prtljažnik: 330 l. |
Največja hitrost: 200 km/h; Pospešek (0–100 km/h): 7,6 s; Poraba goriva (NEDC): 5,8 l/100 km; Povprečje na testu: 8,6 l/100 km; Izpust CO2: 145 g/km. |
Cena: osnovni model (1.5 TD GK): 24.990 €, testno vozilo: 28.490 €; VCAG, d. o. o., Ljubljana. |
videz, oprema, kakovost | radio nima RDS, ni na voljo v skromnejših izvedbah | brez napak |