Cruise
General Motors je v razvoj avtonomnih taksijev vložil več milijard, zdaj pa projekt ukinja
Ambicije največjega ameriškega proizvajalca avtomobilov je verjetno pokopala nesreča, v kateri je robotski taksi povozil peško in jo vlekel po cestišču kar šest metrov, preden je zaviral.
Četrtek, 12. december 2024
General Motors je na svoje hčerinsko podjetje Cruise polagal velike upe in z robotskimi taksiji načrtoval revolucijo v transportu. Žal pa so bili zaradi težav, ki so jih povzročali na cestah, pogosto "v novicah", vse skupaj pa je doseglo vrhunec, ko je avtonomni avtomobil povozil peško in jo vlekel po cestišču kar šest metrov, preden je zaviral. Nesreča je sprožila preiskave, obtožbe in prepovedi, vse pa se je končalo z umikom vozil podjetja Cruise in prekinitvijo storitve.
GM je v Cruise od leta 2016 vložil približno deset milijard evrov, zdaj pa so iz uprave sporočili, da programa ne bodo več financirali. Še naprej se bodo ukvarjali s tehnologijo avtonomnih vozil, vendar znotraj krovnega podjetja. Kot so pojasnili, svojo strategijo avtonomne vožnje zdaj načrtujejo tako, da dajejo prednost razvoju naprednih sistemov za pomoč voznikom osebnih vozil.
Širitev poslovanja podjetja Cruise, ki bi bila potrebna za dohitevanje konkurence, bi trajala predolgo in naj bi bila predraga. Čeprav konkurence niso poimenovali, je verjetno največji izziv Waymo. To podjetje vsak teden opravi več sto tisoč voženj s svojimi robotskimi taksiji, poleg tega načrtujejo širitev na več ameriških mest.
Kdo še lahko dohiti Waymo?
Čeprav Elon Musk napoveduje, da bo Tesla postala vodilni igralec v tehnologiji robotaksijev, podjetje še ni pokazalo, da je to sposobno doseči, vsaj ne kratkoročno. Namesto tega se zdi, da je Waymo postal edini večji igralec na tem področju. Prejšnji mesec je družba sporočila, da prevaža več kot 150.000 potnikov v Phoenixu, San Franciscu in Los Angelesu. Ta številka se bo naslednje leto verjetno povečala, saj bo Waymo razširil svoje storitve v nova mesta in razširil svoj vozni park. Podjetje se je doslej izognilo hujšim prometnim nesrečam, ki bi upočasnile njegovo rast. Na drugi strani se sicer Amazonova podružnica Zoox pripravlja na uvedbo storitve robotskega taksija v Las Vegasu, vendar je njihova ponudba v primerjavi z Waymom veliko manjša.