Tehnologija
Google je vložil patent za sistem, ki bi prevzel nadzor nad vašim avtomobilom, če ste slab voznik
Podatke avtomobilskih senzorjev in kamer želijo uporabiti za oceno varnosti naše vožnje.
Torek, 12. november 2024
Sodobni avtomobili že danes ponujajo veliko tehnologije, ki spremlja način vožnje. Asistenčni sistemi spremljajo hitrost, pospeševanje, zaviranje, zavijanje in številne druge podatke, ki nam pomagajo pri varnejši vožnji. Toda kaj se zgodi z vsemi temi podatki? To je vprašanje, ki skrbi mnoge, saj so lahko podatki o naši vožnji zelo dragoceni in se jih lahko uporabi na različne načine. In zdaj se zdi, da Google želi dostop do teh informacij in v izjemnih primerih celo prevzeti nadzor nad vožnjo.
Pred kratkim je namreč prek sestrskega podjetja Waymo vložil patentno prijavo za novo programsko opremo, ki bi nadzorovala obnašanje voznika prek senzorjev in asistenčnih sistemov, vgrajenih v avtomobil. Tehnologija bi lahko uporabila pretekle in trenutne podatke, da bi ocenila, ali voznik vozi nevarno ali kaže "nenormalno vedenje", ter na podlagi tega sprejela "ustrezne ukrepe".
Trenutno elektronski sistemi v avtomobilih delujejo kot pomočniki, končni nadzor pa pripada vozniku. Ti sistemi lahko delajo napake, na primer, napačno berejo prometne znake, in voznik ima vedno možnost, da te sisteme "preglasi" in ravna po lastni presoji. Google želi doseči ravno nasprotno - da bi lahko asistenčni sistemi popolnoma prevzeli nadzor nad vozilom, če ocenijo, da je to za voznika "bolj varno".
Sistem bi imel več stopenj posegov. V najbolj osnovnem bi voznika vizualno ali zvočno opozoril, na primer, da je menjava voznega pasu brez uporabe smernika nevarna. Če pa bi voznik še naprej vozil neprevidno ali tvegano, bi lahko sistem bližnje avtomobile opozoril na morebitno grožnjo. V najbolj skrajnih primerih bi Google lahko prevzel nadzor nad vozilom za določen čas.
Vložitev patenta seveda ne pomeni, da bo tehnologija dejansko jutri v naših avtomobilih. Patentne prijave so pogosto le način, s katerim si podjetja zagotovijo pravice do določenih idej, ki jih bodo morda uporabili v prihodnosti ali pa tudi ne. Verjamemo, da bi bila uvedba takšnega sistema zelo sporna, saj predstavlja vdor v zasebnost brez primere (takšen sistem bi analiziral navade posameznega voznika in tako v vsakem trenutku vedel, kdo vozi, kako vozi in kje točno se nahaja). Še več, ljudi odvezuje odgovornosti za lastna dejanja in jih podreja programski opremi, ki njihovo vožnjo ocenjuje z razdalje na način, ki nikoli ne more zajeti vseh dejavnikov, ki v danem trenutku vodijo do določene odločitve.