Avto.info

Gospodarska vojna s Kitajsko

Evropa glede dajatev na kitajske avtomobile stopila pol koraka nazaj

Gospodarski boj med Evropo in Kitajsko se nadaljuje. Po julijski uvedbi novih, višjih dajatev na avtomobile, proizvedene na Kitajskem, Evropska komisija zdaj za le-te predlaga nove, nekoliko nižje tarife.

Sreda, 21. avgust 2024

Evropska unija trdi, da kitajski avtomobilski proizvajalci z vladno pomočjo z umetno postavljenimi nizkimi cenami izvajajo industrijski damping in s tem v neenak položaj postavljajo evropske proizvajalce. Zaradi tega je julija letos uvedla višje carine za avtomobile, ki prihajajo s Kitajske.

Evropa zdaj svoje stališče potrjuje z novim predlogom, ki sicer prinaša nekoliko nižje dajatve od predhodno določenih. Te se gibljejo od 9 do 36,3 %, ki se prištejejo že obstoječi 10 % dajatvi. To pomeni, da dajatev znaša od najmanj 19 do največ 46,3 %, kar predstavlja rahlo znižanje v primerjavi z dajatvami, ki so začele veljati na začetku julija.

Višina dajatev se razlikuje glede na posameznega proizvajalca in je odvisna od tega, kakšno pripravljenost na sodelovanje v postopku so ta podjetja pokazala. Dajatev za BYD tako znaša 17 %, za SAIC 36,3 %, za Tesline avtomobile, ki so proizvedeni na Kitajskem 9 %, za druga sodelujoča podjetja, kot jih je poimenovala Evropska komisija, 21,3 %, za tista, ki do zdaj niso sodelovala v postopku oziroma se niso odzvala za vprašanja komisije, pa 36,3 %.

Eno od novosti predstavlja 9 % dajatev na Teslin model 3, ki ga proizvajajo na Kitajskem.

Zdaj bodo prizadeti proizvajalci imeli možnost zahtevati zaslišanje pred službami Evropske komisije najkrajšem možnem času, nato pa bodo lahko v 10 dneh podali svoje pripombe. Potem bo Komisija ob upoštevanju pripomb zainteresiranih strani predstavila končno odločitev državam članicam, ki bodo glasovale z zavezujočim učinkom.

V Bruslju ob tem poudarjajo, da morajo biti dokončni ukrepi uvedeni najkasneje štiri mesece od uvedbe začasnih dajatev in bodo v veljavi pet let, z možnostjo podaljšanja na podlagi utemeljene zahteve in naknadne revizije. To pomeni, da nove dajatve niso dokončne in bi se lahko ponovno spremenile.

Oddaj komentar

Mercedes W123: Prevozil je že več kot 7 milijonov km, olje mu menjajo vsak teden

Legendarni mercedes-benz W123 je bil nekoč znan po svoji zanesljivosti. Čeprav je
Novice

Koliko kilometrov med poletno vročino 'ukrade' klima v električnih vozilih?

Med poletnimi potovanji se prometnim zastojem pogosto ni mogoče izogniti. Vas zanim
Novice

V Teslini nemški tovarni je izginilo 65.000 skodelic za kavo

Vodenje tovarne avtomobilov ni preprosta zadolžitev, kar je na lastni koži občuti
Novice

Letna naročnina na baterijo za sedem tisočakov?!

Mislili bi, da bo za 7.000 evrov na leto človek dobil oziroma najel velik baterijsk
Novice

Do leta 2030 bo vsak tretji prodan avtomobil kitajski

Kitajski avtomobili si trenutno lastijo 21 odstotkov svetovnega trga, pri čemer ana
Novice

Ko te v hrbet sune več kot tisočglava konjenica

Porscheji nedvomno spadajo med največje športne ikone na štirih kolesih. Skozi č
Novice

AVTO MEDIJA d.o.o.

Naša spletna stran uporablja piškotke, ki se naložijo na vaš računalnik. Ali se za boljše delovanje strani strinjate z njihovo uporabo?

Več o uporabi piškotkov

Uporaba piškotkov na naši spletni strani

Pravna podlaga

Podlaga za obvestilo je spremenjeni Zakon o elektronskih komunikacijah (Uradni list št. 109/2012; v nadaljevanju ZEKom-1), ki je začel veljati v začetku leta 2013. Prinesel je nova pravila glede uporabe piškotkov in podobnih tehnologij za shranjevanje informacij ali dostop do informacij, shranjenih na računalniku ali mobilni napravi uporabnika.

Kaj so piškotki?

Piškotki so majhne datoteke, pomembne za delovanje spletnih strani, največkrat z namenom, da je uporabnikova izkušnja boljša.

Piškotek običajno vsebuje zaporedje črk in številk, ki se naloži na uporabnikov računalnik, ko ta obišče določeno spletno stran. Ob vsakem ponovnem obisku bo spletna stran pridobila podatek o naloženem piškotku in uporabnika prepoznala.

Poleg funkcije izboljšanja uporabniške izkušnje je njihov namen različen. Piškotki se lahko uporabljajo tudi za analizo vedenja ali prepoznavanje uporabnikov. Zato ločimo različne vrste piškotkov.

Vrste piškotkov, ki jih uporabljamo na tej spletni strani

Piškotki, ki jih uporabljamo na tej strani sledijo smernicam:

1. Nujno potrebni piškotki

Tovrstni piškotki omogočajo uporabo nujno potrebnih komponent za pravilno delovanje spletne strani. Brez teh piškotov servisi, ki jih želite uporabljati na tej spletni strani, ne bi delovali pravilno (npr. prijava, nakupni proces, ...).

2. Izkustveni piškotki

Tovrstni piškotki zbirajo podatke, kako se uporabniki vedejo na spletni strani z namenom izboljšanja izkustvene komponente spletne strani (npr. katere dele spletne strani obiskujejo najpogosteje). Ti piškotki ne zbirajo informacij, preko katerih bi lahko identificirali uporabnika.

3. Funkcionalni piškotki

Tovrstni piškotki omogočajo spletni strani, da si zapomni nekatere vaše nastavitve in izbire (npr. uporabniško ime, jezik, regijo) in zagotavlja napredne, personalizirane funkcije. Tovrstni piškotki lahko omogočajo sledenje vašim akcijam na spletni strani.

4. Oglasni ali ciljani piškotki

Tovrstne piškotke najpogosteje uporabljajo oglaševalska in družabna omrežja (tretje strani) z namenom, da vam prikažejo bolj ciljane oglase, omejujejo ponavljanje oglasov ali merijo učinkovitost oglaševalskih akcij. Tovrstni piškotki lahko omogočajo sledenje vašim akcijam na spletu. Poleg tega lahko zajemajo in obdelujejo podatke za tržne raziskave mesta contentexchange.me, oglaševanje in izboljšanje uporabniške izkušnje na spletu.

Nadzor piškotkov

Za uporabo piškotkov se odločate sami. Piškotke lahko vedno odstranite in s tem odstranite vašo prepoznavnost na spletu. Prav tako večino brskalnikov lahko nastavite tako, da piškotkov ne shranjujejo.

Za informacije o možnostih posameznih brskalnikov predlagamo, da si ogledate nastavitve.

Upravljalec piškotkov

AVTO MEDIJA d.o.o.