Boljši od nemških premiumov?
TEST IN OCENA: Honda CR-V 2.0 e:HEV 4WD elegance tech
Novi CR-V s svojo prostorno notranjostjo učinkovito odgovarja družinskim potrebam. Obenem je najmanj dinamična honda in med vožnjo prisega predvsem na udobje. Hibridni pogonski sklop s 135 kW (184 KM) je edina in dovolj zmogljiva možnost.
Sobota, 11. januar 2025
Honda CR-V v svoji najnovejši, šesti generaciji ohranja vrednote predhodnika – predvsem prostorno kabino in prtljažnik, prav tako pa prisega na kakovost in funkcionalnost ter dobro uravnotežene vozne lastnosti.
V primerjavi s prejšnjo generacijo je avto zrasel za dobrih 10 centimetrov (na 4,71 metra) ter je ob daljši medosni razdalji še posebej prostoren na zadnjih sedežih (sedem jih ni na voljo). Za povrh se zadnja bočna vrata odpirajo skoraj do pravega kota, kar na primer pomeni udobno vstopanje ali pripenjanje otroka v otroški sedež. Je pa res, da bosta zadaj udobno sedeli dve tam nekje do 1,9 metra visoki osebi, tretja v sredini zaradi izbočenega sedalnega dela in trdega naslonjala (pa tudi
zaradi grebena na tleh) precej manj. Enako je spredaj, saj sta tako voznikov kot tudi sovoznikov sedež izdatno odmerjena in nastavljiva, prostora je dovolj v vse smeri in skupaj z dovoljšnimi nastavitvami volana zlahka najdete ergonomsko ustrezen položaj za krmilom.
Na prvi pogled je opazno dražji od tekmecev, a že v osnovi zelo temeljita oprema to razliko občutno zmanjša.
K dobri ergonomiji svoje prispevajo tudi veliki vrtljivi gumbi in stikala klimatske naprave, pa tudi infotainment bolj kot na videz stavi na funkcionalnost – grafika visoko nameščenega zaslona premera 22,9 centimetra je precej preprosta, a z velikimi ikonami osnovnega menija ter fizičnimi stikali za vrnitev na osnovni meni ter z gumbom za nastavljanje glasnosti avdiosistema. Tu so še povezavi android (žična) in apple (brezžična), hlajena površina za brezžično polnjenje mobilnega telefona, dve
vtičnici USB (A in C) in klasična 12-voltna vtičnica. Dve vtičnici USB sta še zadaj in skupaj z dobršnim številom odlagalnih mest ter zajetnim predalom pod sredinskim naslonom za roko je dobro poskrbljeno tudi za drobnarije. Notranjost kot celota je prijetna, morda celo bolj od nekaterih nemških premium križancev, ter pušča vtis solidne kakovosti tako glede materialov kot tudi izdelave, zelo bogata pa je tudi oprema, vključno s celovitim naborom varnostnih sistemov. Paket tech za 1.500 evrov
poleg ogrevanega volanskega obroča doda še opozorilo za prečni promet spredaj in aktivni sistem za preprečevanje trka pri menjavi pasu (oboje zelo uporabno) ter sistem za polsamodejno menjavo voznega pasu (precej neuporabno).
7,0 litrov bencina smo porabili na 100, resda bolj umirjenih tesnih kilometrov, kar je glede na velikost in maso avta dober rezultat.
Hibridni pogonski sklop je z nekaj manjšimi prilagoditvami enak kot v civicu, gre pa za sistem dvolitrskega bencinskega motorja, čigar osnovno poslanstvo je pogon generatorja za proizvodnjo električne energije, ki nato napaja pogonski elektromotor. Ta je primarni pogonski vir in ob bogatem električnem navoru je speljevanje in pospeševanje ustrezno suvereno, po potrebi – predvsem pri višjih hitrostih – pa zraven z neposrednim prenosom moči na kolesa na pomoč priskoči tudi bencinski motor.
Večino časa sicer s konstantnimi vrtljaji skrbi za proizvodnjo elektrike, da pa bi se izognil monotonemu zvoku, ob močnejšem pospeševanju simulira prestavljanje med šestimi (sicer neobstoječimi) stopnjami. Zato tudi ob priganjanju ne prihaja do za hibride sicer značilnega neprijetnega tuljenja, je pa res, da CR-V bolj kot na dinamiko prisega na udobje. Podvozje namreč učinkovito požira udarce s ceste in jih le manjši del (predvsem tiste izrazitejše) prenese na telesa potnikov, pa tudi pri
avtocestnih hitrostih zanesljivo leži na cesti. Volan je natančen, v mestu morda nekoliko težak, a zato z zelo dobrim občutkov v ovinkih, četudi se malce bolj odločno zaženete vanje. A kot rečeno, CR-V ni najbolj namenjen temu in nekateri tekmeci se tu odrežejo bolje, zato pa kot celota pušča vtis solidnega in zanesljivega avta z dobro uravnoteženimi voznimi lastnostmi.
Cena je na prvi pogled precej visoka in s 45 tisočaki, kolikor stane v osnovni izvedbi, je CR-V res dražji od tekmecev. A po drugi strani je tudi zelo dobro opremljen (usnjeni sedeži, strešno okno, žarometi LED, bogat nabor varnostnih sistemov in pripomočkov …), in ko k vsemu skupaj dodate še učinkovit hibrid in štirikolesni pogon, je razlika do podobno opremljenih in motoriziranih križancev drugih znamk precej manjša oziroma zna biti honda celo v prednosti.
Honda CR-V 2.0 e:HEV 4WD elegance tech |
Vozilo in motor: športni terenec, 5 vrat, 5 sedežev; Motor (z notranjim zgorevanjem): bencinski, vrstni štirivaljnik, 1.993 ccm, 109 kW (148 KM) pri 6.200/min, 189 Nm pri 4.000/min; Motor (električni): 135 kW (184 KM), 335 Nm; Menjalnik: samodejni večstopenjski; Pogon: na vsa štiri kolesa; EuroNCAP: 5. |
Velikost: 4.706 x 1.866 x 1.684 mm; Medos. razdalja: 2.701 mm; Pnevmatike: 235/60 R18; Masa/nosilnost: 1.875/533 kg; Prtljažnik: 596–1.651 l. |
Največja hitrost: 187 km/h; Pospešek (0–100 km/h): 9,5 s; Poraba goriva (WLTP): 6,7 l/100 km; Povprečje na testu: 7,0 l/100 km; Izpust CO2: 151 g/km. |
Cena: osnovni model (CR-V 2.0 e:HEV 2WD elegance): 46.490 €, testno vozilo: 49.590 €; AC-Mobil d.o.o., Ljubljana. |
prostorna notranjost, bogata oprema, uravnotežene vozne lastnosti | vlečna zmogljivost, upravljanje menjalnika | brez napak |