Honda HR-V 1.5 i-MMD hybrid advance style
Več, kot kaže na prvi pogled
- Novi HR-V je sodoben terenski križanec s presenetljivo racionalno noto
- Hibridni sklop s 96 kilovati (131 KM) sistemske moči omogoča porabo pod šestimi litri
- S prostorno in prilagodljivo kabino je vsestransko uporaben, malce skromen je le njegov prtljažnik
Nedelja, 2. april 2023
Se spomnite prve honde HR-V, ki je ugledala luč sveta zdaj že daljnega leta 1998? Rekli so ji joy machine. To je bil nekakšen začetnik modernih terenskih križancev, ki je bil med drugim na voljo s tremi vrati in velikim strešnim spojlerjem. Joy machine je bil privlačen avtomobil, ki je, čeprav je ponujal tudi štirikolesni pogon, pred terenske zmogljivosti postavil videz in imidž ter bil pri tem dovolj uspešen, da je ustvaril pravi trend. Precej manj uspešen je bil njegov naslednik, ki je po daljšem premoru prišel na trg leta 2015 in medtem izgubil izvorno ostrino in značaj. Toda brez skrbi. HR-V tretje generacije piše zgodbo popolnoma na novo.
Ta zgodba je hibridna, a ne popolnoma klasična, saj v njej nastopajo 1,5-litrski bencinski motor in dva električna motorja, ki bencinskemu ne le pomagata, temveč imata ključno vlogo pri pogonu, pri čemer prvi deluje kot generator, drugi pa poganja kolesi. Bencinski motor z 79 kilovati (109 KM) skrbi za pogon koles le pri višjih hitrostih, sicer pa poganja 70-kilovatni generator, ki zagotavlja energijo elektromotorju s 96 kilovati (131 KM). Skupna moč sistema znaša 96 kilovatov (131 KM) in se
na sprednji kolesi prenaša prek brezstopenjskega menjalnika e-CVT. V praksi je vožnja podobna kot pri drugih samopolnilnih hibridih, le da se je tu potencialno mogoče še več časa voziti na elektriko. V mestu je ta delež lahko kar 90-odstoten. To omogoča majhno porabo goriva, ki je na testu znašala pohvalnih 5,8 litra na 100 kilometrov. Sicer pa ta pogonski sklop ne mara priganjanja, saj trpi za klasično boleznijo brezstopenjskih menjalnikov. Ob odločnem pritisku na plin motor požene v visoke
vrtljaje, kar se očitno zasliši tudi v kabini. Skratka, novi HR-V nima dinamičnih nagnjenj. A to je ena od redkih stvari, ob katerih lahko pri njem vihamo nos.
Zmogljivosti so spodobne, zmoti le delovanje brezstopenjskega menjalnika, ki ob voznikovi želji po dinamičnosti povzroči vriskanje motorja.
Vsekakor lahko pohvalimo vozne lastnosti, ki so zelo uravnotežene. Čeprav se karoserija v ovinkih le malo nagiba, vzmetenje učinkovito blaži udarce pri vožnji čez neravnine. Volan je natančen in poveden, lega pa nevtralna in predvidljiva.
In predvidljivost je zadnje čase vse prej kot samoumevna. Tudi v avtomobilskem svetu. Nič ni več sveto. Tako v notranjosti novih avtomobilov nikoli ne vemo, kaj pričakovati. Toda brez skrbi. Pri Hondi niso preveč eksperimentirali. Armaturna plošča je oblikovana izvirno, a s premišljeno ergonomijo, torej brez odkrivanja tople vode in futurističnih izpadov. To pomeni, da so glavnim funkcijam namenjeni klasični gumbi, vključno s klimatsko napravo, ki jo upravljamo z vrtenjem ličnih stikal, kar je, ob nerodnem ciljanju virtualnih tipk na zaslonih večine drugih sodobnih avtomobilov, med testom prav blagodejno vplivalo na naš duševni mir. K temu prispevata tudi kakovost materialov in izdelave. Med mehkimi in na otip prijetnimi površinami se sicer najde kakšen kvadratni centimeter trde plastike, ki ne pokvari dobrega splošnega vtisa.
Kabina naredi dober vtis tudi s prostornostjo, zlasti v drugi vrsti, kjer je dovolj prostora v vse smeri, nadpovprečno veliko pa ga je za kolena in stopala zadaj sedečih. Zaradi odsotnosti sredinskega grebena se bo lahko udobno namestil celo potnik na sredini. A to ni vse. Tu je še sistem magic seat, ki omogoča dvig sedala zadnjih sedežev in s tem prevoz večjih predmetov. Praktično! Prtljažnik ob tem v osnovni postavitvi ponuja za ta razred razmeroma skromnih 320 litrov prostora, a je
pravilno oblikovan in ga je zato mogoče dobro izkoristiti.
175 kilovatov znaša seštevek moči bencinskega in električnega motorja, pri čemer je vozniku na voljo največ 96 kilovatov (131 KM) sistemske moči.
Na koncu hvalimo še opremo, ki pri najvišjem nivoju advance style vključuje popoln nabor varnostnih in asistenčnih pripomočkov s sistemom za vzdrževanje vozila znotraj voznega pasu ter sistema za nadzor mrtvih kotov in prometa za vozilom. Nato so tu med drugim še multimedijska naprava z 22,9-centimetrskim (9-palčnim) zaslonom, prilagodljivi žarometi LED, delno usnjeno oblazinjenje in 18-palčna platišča iz lahke litine.
Novi HR-V je tako več kot le postavljač, ki se lahko pohvali z učinkovitim pogonskim sklopom, ki omogoča varčno vožnjo, ter obenem s prostorno in praktično kabino. Skratka, je avtomobil, ki ponuja več, kot kaže na prvi pogled.
Honda HR-V 1.5 i-MMD hybrid advance style |
Vozilo in motor: športni terenec, 5 vrat, 5 sedežev; Motor: bencinski, vrstni štirivaljnik, 1.498 ccm, 79 kW (107 KM) pri 6.600/min, 131 Nm pri 4.500/min, Motor (električni): 96 kW (131 KM), 253 Nm, generator: 70 kW (95 KM); Sistem: 96 kW (131 KM); Menjalnik: brezstopenjski e-CVT; Pogon: na sprednji kolesi; EuroNCAP: 4. |
Velikost: 4.340 x 1.790 x 1.582 mm; Medos. razdalja: 2.610 mm; Pnevmatike: 225/50 R18; Masa/nosilnost: 1.452/418 kg; Prtljažnik: 320–1.290 l. |
Največja hitrost: 170 km/h; Pospešek (0–100 km/h): 10,7 s; Poraba goriva (WLTP): 5,4 l/100 km; Povprečje na testu: 5,8 l/100 km; Izpust CO2: 122 g/km. |
Cena: osnovni model (1.5 i-MMD hybrid elegance): 31.390 €, testno vozilo: 35.860 €; AC-Mobil, d. o. o., Ljubljana. |
![]() |
prostorna kabina, kakovost izdelave, poraba goriva |
![]() |
menjalnik |
![]() |
brez napak |