Hyundai ioniq 9
Hyundaiev električni velikan je razkrit!
Tretji model iz Hyundaieve električne linije ioniq je pet metrov dolg športni terenec, ki lahko sprejme do sedem potnikom, v oznaki pa nosi številko 9.
Četrtek, 21. november 2024
Novi popolnoma električni športni terenec meri 5,06 metra v dolžino, 1,98 metra v širino in seže 1,79 metra v višino. Ob tem njegova medosna razdalja znaša kar 3,13 metra. V tehničnem pogledu gre za bratranca kie EV9, s katero si deli nekatere mehanske rešitve in glede ureditve notranjosti.
Sprednji del označujejo osvetljena letvica, ki poteka po celotni širini avtomobila, ter za linijo ioniq zdaj že poznani svetlobni elementi s piksel vzorcem. Streha se nekoliko spušča proti zadku, ki ga krasijo navpične luči, prav tako s piksel vzorcem.
Armaturna plošča je zasnovana v slogu že poznanih modelov ioniq z dvema velikima zaslonoma in klasičnimi gumbi za upravljanje glavnih funkcij. Kabina je lahko opremljena s šestimi ali sedmimi sedeži v treh vrstah, pri čemer sta v prvem primeru sedeža v drugi vrsti vrtljiva za 180 stopinj. Ob tem ne manjka niti prostora za prtljago. Z vsemi sedeži na svojem mestu ga je za 620 litrov, ob zloženi tretji vrsti pa kar 1.323 litrov. Poleg tega je na voljo že sprednji prtljažnik (frunk), ki meri 88 ali 52 litrov glede na to, če za izvedbo pogonom na zadnji ali na vsa štiri kolesi.
Model sloni na platformi E-GMP, ki gosti 800-voltni baterijski sklop z zmogljivostjo 110,3 kWh. Osnovni model poganja elektromotor s 160 kW (218 KM) na zadnji osi, močnejšega pa še dodaten motor na sprednji osi z močjo 70 kW (95 KM). Na vrhu ponudbe bomo našli različico AWD performance z motorjem s 160 kW (218 KM) na vsaki osi.
Polnjenje lahko poteka z največjo močjo 350 kW, kar pomeni, da je mogoče doseči od 10 do 80 % dosega v 24 minutah. Ob tem doseg različice s pogonom na zadnji kolesi znaša 620 kilometrov po meritvenem ciklu WLTP.
Osnovni model do stotice potrebuje 9,4 sekunde, šibkejši z dvema motorjema 6,7 sekunde, močnejši AWD performance pa le 5,2 sekunde.
Prodaja bo stekla najprej na domačem južnokorejskem trgu ter v ZDA in nato tudi v Evropi. Cene še niso znane, a bodo verjetno primerljive s cenami kie EV9, ki se pričnejp pri 84 tisočakih.