Avto.info

Samozavestno brez pretiravanja

TEST IN OCENA: Hyundai kona electric 65 kWh impression

Nova električna kona je prijetno vpadljiva, večja in uporabnejša kot prej. V močnejši izvedbi s 160 kW (218 KM) je hitra, a brez ekstremov za vzbujanje pozornosti. Z bogato serijsko opremo in z nekaj dodatki stane skoraj 57.000 evrov, toda ...

Avtor: Borut Fakin / Foto: Jernej Prelac
Sobota, 14. december 2024

Čeprav nekateri morda tega ne bodo priznali, avtomobile kupujemo pretežno z očmi. Zato se proizvajalci trudijo, da bi njihovi jekleni konjički naredili vtis že na prvi pogled. In kona druge generacije ga nedvomno naredi. Z osvetljeno letvico, ki poteka po celotni širini avtomobila, tako spredaj kot zadaj, deluje nekoliko futuristično, k samosvojemu, robustnemu videzu pa prispevajo tudi poudarjeni oglati blatniki. A za razliko od nekaterih drugih proizvajalcev, denimo Volva, pri Hyundaiu niso podlegli z minimalističnim duhom prežeti želji po inovativnosti v Teslinem slogu, z rešitvami, ki niso vedno prijazne do uporabnika. Tako v notranjosti najdemo za novejše modele korejskega proizvajalca že poznano postavitev z ukrivljenim vodoravnim panelom. Ta gosti 31,2-centimetrska (12,3-palčna) zaslona, pri čemer za upravljanje glavnih funkcij ne manjkajo klasični gumbi. Poleg gumbov za upravljanje avdio- in klimatske naprave na spodnjem delu sredinske konzole najdemo tudi gumbe za funkcije, kot so ogrevanje in hlajenje sedežev, izklop zvočnega opozorila parkirnih tipal in vrtljivo stikalo za izbiro voznih načinov (eco, normal, sport in snow). Tu ne manjka niti priključek USB-C. A ker je izbirno stikalo menjalnika postavljeno na volanski drog, imamo na voljo veliko odlagalnega prostora in prostor za polnjenje pametnih telefonov. Skratka, ergonomija je razmeroma klasična, a obenem dobra, saj ne odkriva tople vode.

350 kilometrov je brez varčevalnih prijemov znašal doseg na testu.


Pritoževati se ne moremo niti nad prostornostjo. Druga generacija je namreč konkretno zrastla v primerjavi s predhodnim modelom. Pridobila je kar 17 centimetrov v dolžino in šest v medosju. Tako se lahko tudi zadaj brez težav udobno namestijo odrasli potniki. Ob tem prtljažnik s 466 litri osnovne prostornine zadovoljuje standarde razreda C SUV. Poleg tega je na voljo še manjši prostor pod sprednjim pokrovom.

Od dveh motornih izvedb, ki sta na voljo, smo preizkusili močnejšo. Ta ponuja 160 kW (218 KM) moči v kombinaciji z baterijo kapacitete 65,4 kWh. Do stotice pospeši v 7,8 sekunde in obljublja 514 kilometrov dosega po meritvenem ciklu WLTP oziroma 454 kilometrov, če je avtomobil, tako kot je bil testni, opremljen z 19-palčnimi platišči in širokimi pnevmatikami. To je več kot dovolj poskočen avtomobil, ki pa se ne trudi osupljati z zmogljivostmi, pretiranimi in nepotrebnimi za vsakodnevno uporabo. Vožnja je tako, ne glede na izbrani vozni način, udobna, prijetna in nenaporna. Udobje zagotavlja tudi dobro uglašeno podvozje, ki ne dovoli zibanja karoserije v ovinkih, a obenem učinkovito blaži udarce pri vožnji čez neravnine.

Kot se za električni avtomobil spodobi, so na voljo različne stopnje regeneracije energije, nastavljive prek obvolanskih ročic.


Na testu smo zabeležili razmeroma veliko razliko v porabi pri mestni vožnji in na avtocesti. V mestu je ta znašala okoli 14 kWh/100 km, na avtocesti, pri hitrostih med 130 in 140 km/h (po merilniku), pa okoli 24 kWh/100 km. Če smo hitrost omejili na največ 120 km/h, se je spustila na sprejemljivejših 20 kWh/100 km. Ob tem se je testno povprečje ustalilo pri 18,9 kWh/100 kilometrov, kar pomeni okoli 350 kilometrov dosega. Polnjenje z izmeničnim tokom lahko poteka z močjo 11 kW, z enosmernim pa z malce več kot 100 kW, s čimer je v idealnih pogojih baterijo mogoče napolniti od 10 do 80 odstotkov v dobrih 40 minutah.

Ob naštetem lahko rečemo, da je druga kona electric ne le večji, temveč tudi bolj zrel električen avtomobil. Poglede res lovi z rahlo futurističnim videzom, a zato ne žrtvuje praktičnosti in uporabnosti kabine. Z najbogatejšim paketom opreme impression in z nekaj dodatki, kot je paket eco edition, ki med drugim prinaša ekološko obdelane materiale v notranjosti, električno pomična prtljažna vrata in zvočni sistem znamke Bose, je treba zanjo odšteti skoraj 57.000 evrov. Toda trenutno je za serijsko opremljeni testirani model na voljo popust v višini 7.500 evrov, s čimer cena znaša 44.200 evrov, kar omogoča pridobitev subvencije v višini 6.500 evrov.
 

Hyundai kona electric 65 kWh impression
 Vozilo in motor športni terenec, 5 vrat, 5 sedežev; Motor spredaj: sinhronski (PSM), 160 kW (218 KM), 255 Nm; Menjalnik: reduktorski, 1-stopenjski; Pogon: na sprednji kolesi; EuroNCAP: 4.
  Velikost:  4.355 x 1.825 x 1.607 mm; Medos. razdalja: 2.660 mm; Pnevmatike: 235/45 R19; Masa/nosilnost: 1.870/447 kg; Prtljažnik: 466–1.300 l.
  Največja hitrost:  172 km/h; Pospešek (0–100 km/h): 7,8 s; Baterija (bruto/neto): 68,5/65,4 kWh; Moč polnjenja (AC/DC): 11/100 kW; Poraba energije (WLTP): 14,8 kWh/100 km; Povprečje na testu: 18,9 kWh/100 km; Doseg: 454 km.
  Cena:  osnovni model (kona electric 48 kWh premium): 43.490 €, testno vozilo: 56.620 €; Hyundai Avto Trade, d.o.o., Ljubljana.
vozne lastnosti, kakovost izdelave, oprema končna cena brez napak

Oddaj komentar

Bencinski štirivaljnik, ki dvigne kocine!

Japonci se elektrifikacije ne bojijo, a se zdi, da do nje pristopajo z nekoliko kraj
Novice

V Nemčiji mora vsako leto približno 80.000 voznikov opravljati 'Idiotentest'

Medicinsko-psihološki pregled, znan tudi kot Idiotentest (MPU), čaka vse nemške v
Novice

Obsežno uhajanje podatkov pri Volkswagnu je razkrilo gibanje 800.000 lastnikov električnih vozil

Veliko ljudi skrbi, da bi hekerji ukradli njihove osebne podatke, vendar včasih pri
Novice

Nio v Evropo prihaja še s cenejšo znamko Onvo, ponujala bo model z dosegom 1.000 km

Nio, kitajski proizvajalec avtomobilov, ki poenostavlja uporabo električnih avtomob
Novice

V Volkswagnu dosegli dogovor: zapiranja tovarn ne bo, ukinjajo 35.000 delovnih mest, proizvodnja golfa pa se seli v Mehiko

Volkswagen je po opozorilnih stavkah in burnih razpravah dosegel dogovor s sindikato
Novice

Vožnja po snegu: trije nasveti in eno pravilo!

Ko koeficient trenja pade na 0,1 do 0,2, postane vožnja avtomobila precej zahtevna.
Novice

AVTO MEDIJA d.o.o.

Naša spletna stran uporablja piškotke, ki se naložijo na vaš računalnik. Ali se za boljše delovanje strani strinjate z njihovo uporabo?

Več o uporabi piškotkov

Uporaba piškotkov na naši spletni strani

Pravna podlaga

Podlaga za obvestilo je spremenjeni Zakon o elektronskih komunikacijah (Uradni list št. 109/2012; v nadaljevanju ZEKom-1), ki je začel veljati v začetku leta 2013. Prinesel je nova pravila glede uporabe piškotkov in podobnih tehnologij za shranjevanje informacij ali dostop do informacij, shranjenih na računalniku ali mobilni napravi uporabnika.

Kaj so piškotki?

Piškotki so majhne datoteke, pomembne za delovanje spletnih strani, največkrat z namenom, da je uporabnikova izkušnja boljša.

Piškotek običajno vsebuje zaporedje črk in številk, ki se naloži na uporabnikov računalnik, ko ta obišče določeno spletno stran. Ob vsakem ponovnem obisku bo spletna stran pridobila podatek o naloženem piškotku in uporabnika prepoznala.

Poleg funkcije izboljšanja uporabniške izkušnje je njihov namen različen. Piškotki se lahko uporabljajo tudi za analizo vedenja ali prepoznavanje uporabnikov. Zato ločimo različne vrste piškotkov.

Vrste piškotkov, ki jih uporabljamo na tej spletni strani

Piškotki, ki jih uporabljamo na tej strani sledijo smernicam:

1. Nujno potrebni piškotki

Tovrstni piškotki omogočajo uporabo nujno potrebnih komponent za pravilno delovanje spletne strani. Brez teh piškotov servisi, ki jih želite uporabljati na tej spletni strani, ne bi delovali pravilno (npr. prijava, nakupni proces, ...).

2. Izkustveni piškotki

Tovrstni piškotki zbirajo podatke, kako se uporabniki vedejo na spletni strani z namenom izboljšanja izkustvene komponente spletne strani (npr. katere dele spletne strani obiskujejo najpogosteje). Ti piškotki ne zbirajo informacij, preko katerih bi lahko identificirali uporabnika.

3. Funkcionalni piškotki

Tovrstni piškotki omogočajo spletni strani, da si zapomni nekatere vaše nastavitve in izbire (npr. uporabniško ime, jezik, regijo) in zagotavlja napredne, personalizirane funkcije. Tovrstni piškotki lahko omogočajo sledenje vašim akcijam na spletni strani.

4. Oglasni ali ciljani piškotki

Tovrstne piškotke najpogosteje uporabljajo oglaševalska in družabna omrežja (tretje strani) z namenom, da vam prikažejo bolj ciljane oglase, omejujejo ponavljanje oglasov ali merijo učinkovitost oglaševalskih akcij. Tovrstni piškotki lahko omogočajo sledenje vašim akcijam na spletu. Poleg tega lahko zajemajo in obdelujejo podatke za tržne raziskave mesta contentexchange.me, oglaševanje in izboljšanje uporabniške izkušnje na spletu.

Nadzor piškotkov

Za uporabo piškotkov se odločate sami. Piškotke lahko vedno odstranite in s tem odstranite vašo prepoznavnost na spletu. Prav tako večino brskalnikov lahko nastavite tako, da piškotkov ne shranjujejo.

Za informacije o možnostih posameznih brskalnikov predlagamo, da si ogledate nastavitve.

Upravljalec piškotkov

AVTO MEDIJA d.o.o.