Kia EV3
Lahko bi bil glavni
Kiin novi kompaktni električni križanec je tako prostoren in uporaben, da lahko prevzame funkcijo glavnega avtomobila v gospodinjstvu. Sprva je na voljo z enim elektromotorjem s pogonom na sprednji kolesi in 150 kW moči (204 KM). S popustom in subvencijo je treba za osnovni model odšteti dobrih 25 tisoč evrov.
Sreda, 15. januar 2025
EV3 je po modelih EV6 in EV9 tretji in obenem trenutno najmanjši predstavnik Kiine popolnoma električne linije EV. Po zunanjih merah sodi v razred B SUV, po prostornosti pa se spogleduje z razredom višje. Za to je med drugim zaslužna razmeroma velika medosna razdalja, ki je z 2,68 metra enaka kot pri sicer kar 15 centimetrov daljšem sportagu.
Na prečiščeni armaturni plošči imajo glavno vlogo trije zasloni na enotnem vodoravnem panelu. Med 31,2-centimetrskim (12,3-palčnim) pred voznikom in enako velikim za multimedijsko napravo je nameščen še 13,4-centimetrski (5,3-palčni) segmentni zaslon na dotik za upravljanje klimatske naprave. V drugi vrsti se lahko brez težav udobno namestijo tudi odrasli potniki, prtljažnik pa v osnovni postavitvi meri spoštovanja vrednih 460 litrov.
Elektromotor, ki razvije 150 kW moči (204 KM) in 283 Nm navora, poganja sprednji kolesi. Na izbiro sta bateriji s kapaciteto 58,3 kW in 81,4 kWh, pri čemer prva zagotavlja 436 druga pa 605 kilometrov dosega po meritvenem ciklu WLTP. Z izmeničnim tokom (AC) ju je mogoče polniti z največjo močjo 11 kW (od prihodnjega leta do 22 kW), z enosmernim tokom (DC) pa z največ 150 kW. To pomeni, da je pri manjši mogoče povečati doseg od 10 do 80 % v 29 minutah, pri večji pa v 31 minutah.
Čeprav gre za kompakten model se EV3 glede tehnologij zgleduje po večjih modelih in ponuja pripomočke, kot so sistem vehicle to load (V2L), ki omogoča napajanje zunanjih naprav ter dvosmerno polnjenje s funkcijami vehicle to grid (V2G), vehicle to home (V2H) in vehicle to building (V2B), ki bodo postopoma uvedene na evropskih trgih.
Kaj pa cena? Ta je odvisno od velikosti baterije ter od izbranega paketa opreme. Z manjšo baterijo ga je mogoče izbrati v kombinaciji s paketi air, star in sky, medtem ko sta za različico z večjo baterijo na voljo le bogatejša sky in in GT-line. Za prvo je treba odšteti od 34.999 do 41.499 evrov, za drugo pa od 45.999 do 48.999 evrov. Ob tem je treba poudariti, da je za vse različice ob izbiri financiranja na voljo popust v višini 2.700 evrov, kar pomeni, da je vstopni model s subvencijo dosegljiv za 25.499 evrov.
V prihodnje se bodo izvedbi s pogonom na sprednji kolesi pridružili različica s štirikolesnim pogonom in bolj zmogljiva GT.
Podrobneje o Kiinem novincu pa v prihodnji številki naše tiskane izdaje (AF 307).