Avto.info

Odrasel v vseh pogledih

TEST IN OCENA: Kia niro 1.6 GDI HEV GT-line

Z drugo generacijo prinaša več opreme in je še bolj vsestranski. S klasičnim hibridnim sklopom je uglajen, dovolj dinamičen in obenem varčen. Bogata oprema z vrha ponudbe ceno ponese čez 40 tisočakov.

Avtor: Borut Fakin / Foto: Jernej Prelac
Torek, 13. avgust 2024

Kiin niro za razliko od Roberta De Nira nikoli ni igral zares glavne vloge. Sceno mu namreč tudi pod lastno streho kradejo drugi znani igralci, kot sta sportage in Xceed. Tako kompaktni križanec ostaja nekoliko v senci, a predstavlja precej vsestranski paket. Ena od njegovih posebnosti so izključno elektrificirani pogonski sklopi. Ob klasičnem hibridu sta namreč na voljo še priključni hibrid in popolnoma električni niro. Preizkusili smo prvega, ki je namenjen najširšemu krogu kupcev, saj prinaša prednosti elektrike, a nima vtičnice in zato za uporabo ne zahteva nikakršnega prilagajanja.

Njegov pogonski sklop sestavljajo 1,6-litrski atmosferski bencinar s 77 kilovati (105 KM) in elektromotor z 32 kilovati (44 KM), ki skupaj ponujata 104 kilovate (141 KM) sistemske moči. Za razliko od večine hibridov prenos ni zaupan brezstopenjskemu menjalniku CVT, temveč dvosklopčnemu DCT, ki zagotavlja nekaj več dinamičnosti. Na voljo sta tudi obvolanski ročici, ki imata tu dvojno vlogo. V osnovnem voznem načinu eco z njima izbiramo jakost regenerativnega zaviranja ob odvzemu plina (na voljo so tri stopnje), medtem ko v načinu sport prevzameta bolj klasično vlogo pretikanja med šestimi prestavami. Način eco daje prednost učinkovitosti in omogoča speljevanja na elektriko. Moči je dovolj, delovanje pogonskega sklopa je uglajeno. V načinu sport elektronika zagotovi večjo odzivnost (razlika sicer ni zelo opazna), na digitalni instrumentni plošči pa je za bolj športno doživetje mogoče izbrati prikaz merilnika vrtljajev. Ob tem poraba goriva vselej ostaja zelo sprejemljiva. Brez težav se lahko giblje pod petimi litri na 100 kilometrov, pri čemer smo mi zabeležili povprečje 5,4 litra.

5 litrov ali manj znaša poraba bencina ob zmerni vožnji.


Vsestranski uporabnosti so prilagojene tudi vozne lastnosti. Podvozje dobro blaži udarce ob prehodu čez neravnine, obenem pa v ovinkih ne dovoli pretiranega nagibanja karoserije. Pritoževati se ne moremo niti nad z električnim servo mehanizmom podprtim krmiljenjem, ki dovolj dobro poroča o dogajanju pod kolesi. Zato je občutek za volanom na splošno prijeten in zanesljiv.

Zasnova voznikovega delovnega prostora je podobna kot pri novi generaciji sportaga. Glavno vlogo imata pod vodoravno ploščo nameščena zaslona, tu pa je še kombinacija vrtljivih gumbov in na dotik občutljive površine, ki ima prav tako dvojno vlogo, sa se ob dotiku prikažejo ukazi za upravljanje multimedijske ali klimatske naprave. Ta rešitev je malce boljša kot pri modelih, pri katerih celotno upravljanje poteka prek zaslona, a še vedno malce manj praktično od klasičnih gumbov, saj za preklapljanje med funkcijami zahteva dodaten korak in dodatno pozornost voznika. Malce se je treba navaditi tudi na vrtljivo stikalo za upravljanje menjalnika.

Med drugim ga je mogoče parkirati z daljincem.


Ob nekaj ergonomskih posebnostih si notranjost zasluži pohvalo za prostornost. To velja zlasti za drugo vrsto, kjer je prostor radodarno odmerjen tako za noge kot za glave potnikov. Za udobje slednjih je med drugim poskrbljeno s prezračevalnimi režami in priključki USB na naslonih sprednjih sedežev. Povsem spodoben je tudi prtljažnik, ki lahko sprejme od 451 do 1.445 litrov prtljage in s tem zadovolji tudi potrebe ne preveč zahtevnih družin.

Veliko večino pa lahko niro zadovolji z opremo. Najbogatejši paket GT-line namreč ob vseh sodobnih varnostnih in asistenčnih pripomočkih med drugim prinaša za ta razred že kar malce luksuzne elemente kot so električno pomična in ogrevana sprednja sedeža, ogrevan volanski obroč, kakovostno ozvočenje znamke Harman Kardon, projekcijski zaslon, električni pomik prtljažnih vrat in celo sistem za samodejno parkiranje na ozkih prostorih prek daljinskega upravljanja.

Z naštetim je Kiin srednji križanec ne le vsestranski, temveč tudi odrasel avtomobil, ki lahko zadovolji zelo širok kupcev. A žal ni več ravno za vsakega. Bolj odrasla je namreč tudi njegova cena, ki znaša nekaj več kot 41 tisoč evrov oziroma 3.700 manj ob upoštevanju popusta.
 

Kia niro 1.6 GDI HEV GT-line
 Vozilo in motor terenski križanec, 5 vrat, 5 sedežev; Motor (z notranjim zgorevanjem): bencinski, vrstni štirivaljnik, 1580 ccm, 77 kW (105 KM) pri 5700/min, 144 Nm pri 4000/min; Motor (električni): sinhronski, 32 kW (44 KM) pri n.p., 170 Nm pri n.p.; Sistem: 104 kW (141 KM), Menjalnik: dvosklopčni, 6-stopenjski; Pogon: na sprednji kolesi; EuroNCAP: 4.
  Velikost:  4420 x 1825 x 1545 mm; Medos. razdalja: 2720 mm; Pnevmatike: 225/45 R18; Masa/nosilnost: 1474/466 kg; Prtljažnik: 451-1445 l.
  Največja hitrost:  165 km/h; Pospešek (0–100 km/h): 10,4 s; Poraba goriva (WLTP): 3,4 l/100 km; Povprečje na testu: 5,4 l/100 km; Izpust CO2: 79 g/km.
  Cena:  osnovni model (1.6 GDI HEV EX motion): 38.399 €, testno vozilo: 42.208 €; KMAG, d. o. o., Ljubljana.
pogonski sklop, prostornost, oprema cena brez napak

Oddaj komentar

Mercedes W123: Prevozil je že več kot 7 milijonov km, olje mu menjajo vsak teden

Legendarni mercedes-benz W123 je bil nekoč znan po svoji zanesljivosti. Čeprav je
Novice

Koliko kilometrov med poletno vročino 'ukrade' klima v električnih vozilih?

Med poletnimi potovanji se prometnim zastojem pogosto ni mogoče izogniti. Vas zanim
Novice

V Teslini nemški tovarni je izginilo 65.000 skodelic za kavo

Vodenje tovarne avtomobilov ni preprosta zadolžitev, kar je na lastni koži občuti
Novice

Letna naročnina na baterijo za sedem tisočakov?!

Mislili bi, da bo za 7.000 evrov na leto človek dobil oziroma najel velik baterijsk
Novice

Do leta 2030 bo vsak tretji prodan avtomobil kitajski

Kitajski avtomobili si trenutno lastijo 21 odstotkov svetovnega trga, pri čemer ana
Novice

Ko te v hrbet sune več kot tisočglava konjenica

Porscheji nedvomno spadajo med največje športne ikone na štirih kolesih. Skozi č
Novice

AVTO MEDIJA d.o.o.

Naša spletna stran uporablja piškotke, ki se naložijo na vaš računalnik. Ali se za boljše delovanje strani strinjate z njihovo uporabo?

Več o uporabi piškotkov

Uporaba piškotkov na naši spletni strani

Pravna podlaga

Podlaga za obvestilo je spremenjeni Zakon o elektronskih komunikacijah (Uradni list št. 109/2012; v nadaljevanju ZEKom-1), ki je začel veljati v začetku leta 2013. Prinesel je nova pravila glede uporabe piškotkov in podobnih tehnologij za shranjevanje informacij ali dostop do informacij, shranjenih na računalniku ali mobilni napravi uporabnika.

Kaj so piškotki?

Piškotki so majhne datoteke, pomembne za delovanje spletnih strani, največkrat z namenom, da je uporabnikova izkušnja boljša.

Piškotek običajno vsebuje zaporedje črk in številk, ki se naloži na uporabnikov računalnik, ko ta obišče določeno spletno stran. Ob vsakem ponovnem obisku bo spletna stran pridobila podatek o naloženem piškotku in uporabnika prepoznala.

Poleg funkcije izboljšanja uporabniške izkušnje je njihov namen različen. Piškotki se lahko uporabljajo tudi za analizo vedenja ali prepoznavanje uporabnikov. Zato ločimo različne vrste piškotkov.

Vrste piškotkov, ki jih uporabljamo na tej spletni strani

Piškotki, ki jih uporabljamo na tej strani sledijo smernicam:

1. Nujno potrebni piškotki

Tovrstni piškotki omogočajo uporabo nujno potrebnih komponent za pravilno delovanje spletne strani. Brez teh piškotov servisi, ki jih želite uporabljati na tej spletni strani, ne bi delovali pravilno (npr. prijava, nakupni proces, ...).

2. Izkustveni piškotki

Tovrstni piškotki zbirajo podatke, kako se uporabniki vedejo na spletni strani z namenom izboljšanja izkustvene komponente spletne strani (npr. katere dele spletne strani obiskujejo najpogosteje). Ti piškotki ne zbirajo informacij, preko katerih bi lahko identificirali uporabnika.

3. Funkcionalni piškotki

Tovrstni piškotki omogočajo spletni strani, da si zapomni nekatere vaše nastavitve in izbire (npr. uporabniško ime, jezik, regijo) in zagotavlja napredne, personalizirane funkcije. Tovrstni piškotki lahko omogočajo sledenje vašim akcijam na spletni strani.

4. Oglasni ali ciljani piškotki

Tovrstne piškotke najpogosteje uporabljajo oglaševalska in družabna omrežja (tretje strani) z namenom, da vam prikažejo bolj ciljane oglase, omejujejo ponavljanje oglasov ali merijo učinkovitost oglaševalskih akcij. Tovrstni piškotki lahko omogočajo sledenje vašim akcijam na spletu. Poleg tega lahko zajemajo in obdelujejo podatke za tržne raziskave mesta contentexchange.me, oglaševanje in izboljšanje uporabniške izkušnje na spletu.

Nadzor piškotkov

Za uporabo piškotkov se odločate sami. Piškotke lahko vedno odstranite in s tem odstranite vašo prepoznavnost na spletu. Prav tako večino brskalnikov lahko nastavite tako, da piškotkov ne shranjujejo.

Za informacije o možnostih posameznih brskalnikov predlagamo, da si ogledate nastavitve.

Upravljalec piškotkov

AVTO MEDIJA d.o.o.