Avto.info

Nič več za vsako ceno

TEST IN OCENA: Kia sportage 1.6 T-GDi HP MHEV 7 DCT GT-line

Predstavlja se z najbolj drzno obliko do zdaj, a to ni njegova edina vrlina. S turbobencinskim blagim hibridom s 132 kW (180 KM) moči je živahen, vendar ne prav varčen. Z najbogatejšo opremo se spogleduje s premijskimi modeli in s popustom stane manj kot 38 tisoč evrov.

Avtor: Borut Fakin / Foto: Jernej Prelac
Četrtek, 25. avgust 2022

Nekaj je jasno že na prvi pogled. Sportagu, ki se tokrat predstavlja v peti generaciji, ni več treba ugajati vsem za vsako ceno. Kiin športni terenec razreda C je namreč s privlačnim kompaktnim videzom in dobrim razmerjem med kakovostjo ter ceno v zadnjih letih postal zelo priljubljen. Postal je prava stalnica, ki si lahko privošči nekaj ekstravagance. Kako bi sicer rekli vpadljivi maski in še bolj vpadljivim sprednjim žarometom ter zadku s »poličko« v slogu vročega hišnega električnega modela EV6? To je oblikovalska ekstravaganca. Komur je všeč, se bo zanjo odločil, komur ni, se pač ne bo. Drzno! A ne brez osnove.

Pogled v notranjost namreč pove, da sportage ni le drzno oblikovan, temveč tudi sodoben in kakovosten avtomobil. Zasnova armaturne plošče z velikim, vodoravno postavljenim in rahlo ukrivljenim panelom, pod katerim se skrivata dva zaslona, spominja na novejše Mercedesove in najnovejše BMW-jeve modele. A nanje in na druge predstavnike premijskega razreda sportage spominja tudi s kakovostjo materialov in izdelave, vsaj z opremo GT-line z vrha ponudbe. Skoraj vse površine so mehke in prijetne na otip. Nič ne škripa.

Z drzno obliko svojega športnega terenca Kia kaže suverenost, ki jo je dosegla s konstantnimi izboljšavami svojih avtomobilov.


Glede uporabniške izkušnje imata glavno vlogo 31,2-centimetrska (12,3-palčna) zaslona. Prvi (namesto klasičnih merilnikov) ponuja možnost različnih prikazov glede na razpoloženje voznika in izbiro voznih načinov, drugi je namenjen prikazu in uporabi funkcij multimedijske naprave. Oba se pohvalita z odlično grafiko, drugi tudi z dobro odzivnostjo in logičnim ter učinkovitim vmesnikom.

Je pa tudi nekaj ergonomskih posebnosti, ki se jih je treba navaditi. Poleg vrtljivega stikala samodejnega menjalnika imamo v mislih predvsem površino, na kateri se lahko ob dotiku prikažejo ukazi za upravljanje klimatske ali multimedijske naprave. Osnovno praktičnost zagotavljata dva vrtljiva gumba, ki imata prav tako dvojno vlogo.

Sprednja sedeža sta udobna, a všeč bi nam bilo, če bi ju bilo mogoče nastaviti kakšen centimeter nižje. V drugi vrsti bi se utegnili pritoževati le najbolj razvajeni potniki, saj je prostor tu zelo radodarno odmerjen, zlasti za noge. Poleg tega so na voljo ogrevanje sedežev, ločeno upravljanje klimatske naprave, priključki USB in obešalniki.

Testni avto je poganjal 1,6-litrski turbobencinar, ki zmore 132 kilovatov (180 KM) moči. To zagotavlja prijetno živahnost, pri čemer je sedemstopenjski dvosklopčni menjalnik pri speljevanjih nekoliko neodločen, bolj odločen pritisk na plin pa hitro povzroči zdrsavanje sprednjih koles, ki ga mora krotiti elektronika. Pogonski sklop je opremljen z blago hibridno tehnologijo, ki med drugim omogoča regeneracijo energije in funkcijo jadranja z izklopom motorja še pred zaustavitvijo. Kljub temu to ni ravno varčen avtomobil. Od nas je glede na težo desne noge zahteval od slabih osem do 9,5 litra bencina na 100 kilometrov.

Devet ali več litrov na 100 kilometrov bo turbobencinar zahteval od voznikov, ki ga ne bodo ujčkali.


Sicer pa se zdi, da mu bolj kot priganjanje pristaja bolj umirjena vožnja, ob kateri je zelo udoben in uglajen. To velja tudi za podvozje, ki ob dinamičnih voznih vložkih dovoli nekaj prečnega nagibanja karoserije, vendar vselej deluje dovolj zanesljivo. Je pa jasno, da sportage kljub ostremu videzu v resnici ni športen avtomobil, kar potrjuje razmeroma mehek volan, ki nekoliko otrdi in posledično posreduje boljši občutek nadzora v športnem voznem načinu.

Če bi pri voznih lastnostih glede na videz morda pričakovali kanec več ostrine, se nad paketom opreme GT-line z vrha ponudbe res ne moremo pritoževati. Poleg dveh velikih zaslonov namreč med drugim prinaša tripodročno samodejno klimatsko napravo, ogrevanje in hlajenje sprednjih sedežev, matrične žaromete LED, praktično vse varnostne in asistenčne sisteme ter 19-palčna platišča iz lahke litine. Cena za to znaša 44.299 evrov, s popustom v primeru financiranja pa je treba zanj odšteti slabih 38 tisočakov, kar je za kakovostno izdelan, udoben in tako bogato opremljen avtomobil v današnjih časih sprejemljivo.
 

Kia sportage 1.6 T-GDi HP MHEV 7 DCT GT-line
 Vozilo in motor športni terenec, 5 vrat, 5 sedežev; Motor: turbobencinski, vrstni trivaljnik, 1.598 ccm, 132 kW (180 KM) pri 5.500/min, 265 Nm pri 1.500/min; Menjalnik: dvosklopčni, 7-stopenjski; Pogon: na sprednji kolesi; EuroNCAP: /.
  Velikost:  4.515 x 1.865 x 1.650 mm; Medos. razdalja: 2.680 mm; Pnevmatike: 235/50 R19; Masa/nosilnost: 1.580/565 kg; Prtljažnik: 562–1.751 l.
  Največja hitrost:  201 km/h; Pospešek (0–100 km/h): 8,8 s; Poraba goriva (WLTP): 6,6 l/100 km; Povprečje na testu: 8,8 l/100 km; Izpust CO2: 149 g/km.
  Cena:  osnovni model (sportage 1.6 T-GDi LX start): 30.699 €, testno vozilo: 44.919 €; KMAG, d. o. o., Ljubljana.
kakovost materialov in izdelave, udobje, prostornost, oprema poraba goriva, cena brez popustov brez napak

Oddaj komentar

Tako je videti notranjost motorja, če nalijete preveč olja

Motorji z notranjim zgorevanjem potrebujejo olje - imajo namreč veliko gibljivih de
Novice

Xiaomijeva tovarna lahko model SU7 izdela v samo 76 sekundah!

Proizvajalec pametnih telefonov in po novem tudi avtomobilov, Xiaomi, izdeluje svoj
Novice

Le za bogate izbrance: milijarder 'odrezal' hrib in zgradil zasebno dirkališče na ravni formule 1

Na Japonskem so lani zgradili prvo zasebno dirkališče. Zasnoval jo je Hermans Tilk
Novice

Sedem stvari, ki jih morate vedeti o AdBlue

Sredstvo AdBlue danes potrebuje vsak nov dizelski avtomobil. Če ga še nikoli niste
Novice

Renault v nezavidljivem položaju skuša rešiti posel

Skupina Renault se je znašla v neprijetni situaciji, saj je z Rusijo poslovno močn
Novice

E-mini s kitajskim potnim listom

V resnici se bo trivratni mini razcepil na dve različici, klasično in električno.
Novice

AVTO MEDIJA d.o.o.

Naša spletna stran uporablja piškotke, ki se naložijo na vaš računalnik. Ali se za boljše delovanje strani strinjate z njihovo uporabo?

Več o uporabi piškotkov

Uporaba piškotkov na naši spletni strani

Pravna podlaga

Podlaga za obvestilo je spremenjeni Zakon o elektronskih komunikacijah (Uradni list št. 109/2012; v nadaljevanju ZEKom-1), ki je začel veljati v začetku leta 2013. Prinesel je nova pravila glede uporabe piškotkov in podobnih tehnologij za shranjevanje informacij ali dostop do informacij, shranjenih na računalniku ali mobilni napravi uporabnika.

Kaj so piškotki?

Piškotki so majhne datoteke, pomembne za delovanje spletnih strani, največkrat z namenom, da je uporabnikova izkušnja boljša.

Piškotek običajno vsebuje zaporedje črk in številk, ki se naloži na uporabnikov računalnik, ko ta obišče določeno spletno stran. Ob vsakem ponovnem obisku bo spletna stran pridobila podatek o naloženem piškotku in uporabnika prepoznala.

Poleg funkcije izboljšanja uporabniške izkušnje je njihov namen različen. Piškotki se lahko uporabljajo tudi za analizo vedenja ali prepoznavanje uporabnikov. Zato ločimo različne vrste piškotkov.

Vrste piškotkov, ki jih uporabljamo na tej spletni strani

Piškotki, ki jih uporabljamo na tej strani sledijo smernicam:

1. Nujno potrebni piškotki

Tovrstni piškotki omogočajo uporabo nujno potrebnih komponent za pravilno delovanje spletne strani. Brez teh piškotov servisi, ki jih želite uporabljati na tej spletni strani, ne bi delovali pravilno (npr. prijava, nakupni proces, ...).

2. Izkustveni piškotki

Tovrstni piškotki zbirajo podatke, kako se uporabniki vedejo na spletni strani z namenom izboljšanja izkustvene komponente spletne strani (npr. katere dele spletne strani obiskujejo najpogosteje). Ti piškotki ne zbirajo informacij, preko katerih bi lahko identificirali uporabnika.

3. Funkcionalni piškotki

Tovrstni piškotki omogočajo spletni strani, da si zapomni nekatere vaše nastavitve in izbire (npr. uporabniško ime, jezik, regijo) in zagotavlja napredne, personalizirane funkcije. Tovrstni piškotki lahko omogočajo sledenje vašim akcijam na spletni strani.

4. Oglasni ali ciljani piškotki

Tovrstne piškotke najpogosteje uporabljajo oglaševalska in družabna omrežja (tretje strani) z namenom, da vam prikažejo bolj ciljane oglase, omejujejo ponavljanje oglasov ali merijo učinkovitost oglaševalskih akcij. Tovrstni piškotki lahko omogočajo sledenje vašim akcijam na spletu. Poleg tega lahko zajemajo in obdelujejo podatke za tržne raziskave mesta contentexchange.me, oglaševanje in izboljšanje uporabniške izkušnje na spletu.

Nadzor piškotkov

Za uporabo piškotkov se odločate sami. Piškotke lahko vedno odstranite in s tem odstranite vašo prepoznavnost na spletu. Prav tako večino brskalnikov lahko nastavite tako, da piškotkov ne shranjujejo.

Za informacije o možnostih posameznih brskalnikov predlagamo, da si ogledate nastavitve.

Upravljalec piškotkov

AVTO MEDIJA d.o.o.