Avto.info

Ker videz šteje

TEST IN OCENA: Kia Xceed 1.5 T-GDi 7 DCT GT-line

Najbolj priljubljen član družine ceed z manjšimi popravki pelje v korak s časom. Brez štirikolesnega pogona še naprej stavi na privlačen videz in višji položaj sedenja. Z 1,5-litrskim bencinarjem s 117,5 kW (160 KM) je dovolj poskočen in na 100 kilometrov zahteva okoli 7,5 litra.

Avtor: Borut Fakin / Foto: Jernej Prelac
Sreda, 15. november 2023

Ker ima Kia v razredu C zelo uspešen model sportage, poleg tega pa ponuja še le malce bolj kompaktnega nira, bi lahko mislili, da ne potrebuje še terensko naravnanega ceeda. A bi se zmotili. Xceed je s terenskim videzom, ki vključuje malce večjo oddaljenost karoserije od tal, ne pa tudi štirikolesnega pogona, osvojil zelo veliko kupcev. Pri nas denimo dosega kar polovico prodaje sicer štiričlanske družine modelov ceed.

Tako kot vsi, si je po nekaj letih na trgu zaslužil osvežitev, a glede na splošno priljubljenost, ga ni bilo treba veliko spreminjati. Namenili so mu novo, malce nižjo masko in nov sprednji odbijač, iz katerega sta se meglenki preselili v glavna žarometa. Nov je tudi dinamično naravnan paket GT-line z vrha ponudbe, ki med drugim prinaša nekoliko bolj posebne in vpadljive zadnje luči.

Najbogatejši paket opreme GT-line poleg dinamičnega videza zagotavlja tudi praktičnost, med drugim z električnim pomikom prtljažnih vrat.


Na podoben način so se lotili tudi notranjosti, ki je dobila predvsem nekaj novih okrasnih vložkov in vzvratno ogledalo brez okvirja, a je ohranila poznano zasnovo. Ta vključuje digitalizacijo v obliki zaslona namesto klasičnih merilnikov, ki omogoča različne prikaze, in zaslon multimedijskega naprave, ki pri bolje založenih paketih opreme po diagonali meri 26 centimetrov oziroma 10,25 palca. Poleg tega Xceed stopa v korak s časom tudi z brezžično povezljivostjo s sistemoma Android Auto in Apple CarPlay, ne manjka pa mu niti sistem za brezžično polnjenje mobilnih telefonov. Ob tem na srečo v celoti ohranja analogno upravljanje multimedijske in klimatske naprave.

Ker prenova ni prinesla merskih sprememb, ostaja nespremenjena tudi prostornost kabine, v kateri se lahko zadaj udobno namestita dva, za silo tudi trije odrasli potniki. Prav tako je nespremenjen prtljažnik, ki v osnovi ponuja za ta razred nadpovprečnih 426 litrov prostora.

Prisilno polnjeni 1,5-litrski štirivaljnik T-GDi razvije 117,5 kilovata (160 KM) moči in zaseda srednjo stopničko bencinske ponudbe. Preizkusili smo ga v kombinaciji s 7-stopenjskim dvosklopčnim menjalnikom DCT. Čeprav mu to omogoča pospešek do stotice v ne ravno razburljivih 9,2 sekunde, avtomobil v praksi deluje živahno in ne moremo reči, da bi si nujno želeli več moči. Menjalnik prestavlja hitro (na voljo sta tudi obvolanski ročici za ročno prestavljanje), a tako kot marsikateri tovrstni izdelek malce zamuja, zlasti pri pretikanju v vzvratno prestavo. Poraba goriva se ob tem giba med sedem in osem litrov na 100 kilometrov, pri čemer smo na testu zabeležili, če že ne pravljično pa vsaj zadovoljivo povprečje 7,7 litra.

9,2 sekunde potrebuje za pospešek od 0 do 100 kilometrov na uro.


V vožnji Xceed deluje kompaktno in zanesljivo. Volan je natančen in dobro poroča o dogajanju pod kolesi, a v ovinkih zaradi dodatnih 4,4 centimetra oddaljenosti karoserije od tal začutimo nekaj več prečnega nagibanja karoserije kot pri klasičnih kombilimuzinah. Toda to ni moteče. Podvozje je na splošno zlahka kos zmogljivostim, ki jih zagotavlja bencinski pogonski sklop.

Kiin križanec tako tudi po prenovi ohranja lastnosti, zaradi katerih je osvojil toliko kupcev. To so privlačen videz, malenkost višji položaj sedenja in praktičnost kombilimuzinske zasnove. Toda zdaj se predstavlja z estetskimi in digitalnimi posodobitvami, s katerimi bo lažje tekmoval z novejšimi modeli. Ob tem ohranja tudi preverjeno ergonomijo s klasičnimi gumbi in stikali, kar bo razveselilo kupce, ki še niso pripravljeni na popolno elektrifikacijo, digitalizacijo in upravljanje prek aplikacij.
 

Kia Xceed 1.5 T-GDi 7 DCT GT-line
 Vozilo in motor križanec, 5 vrat, 5 sedežev; Motor: turbobencinski, vrstni trivaljnik, 1482 ccm, 117,4 kW (160 KM) pri 5500/min, 253 Nm pri 1500/min; Menjalnik: samodejni, 7-stopenjski dvosklopčni; Pogon: na prednji kolesi; EuroNCAP: preizkus ni bil opravljen.
  Velikost:  4395 x 1826 x 1495 mm; Medos. razdalja: 2650 mm; Pnevmatike: 235/45 R18; Masa/nosilnost: 1400/470 kg; Prtljažnik: 426–1378 l.
  Največja hitrost:  208 km/h; Pospešek (0–100 km/h): 9,2 s; Poraba goriva (WLTP): 6,4 l/100 km; Povprečje na testu: 7,7 l/100 km; Izpust CO2: 144 g/km.
  Cena:  osnovni model (Xceed 1.0 T-GDi LX joy): 28.099 €, testno vozilo: 39.049 €; KMAG, d. o. o., Ljubljana.
zunanji videz, ergonomija, bogata oprema neodločno speljevanje, cena brez popustov brez napak

Oddaj komentar

Xiaomijeva tovarna lahko model SU7 izdela v samo 76 sekundah!

Proizvajalec pametnih telefonov in po novem tudi avtomobilov, Xiaomi, izdeluje svoj
Novice

Le za bogate izbrance: milijarder 'odrezal' hrib in zgradil zasebno dirkališče na ravni formule 1

Na Japonskem so lani zgradili prvo zasebno dirkališče. Zasnoval jo je Hermans Tilk
Novice

Dizelski motor je mrtev! Po 45 letih je veliki proizvajalec sprejel najtežjo odločitev doslej

Volvo je pravkar izdelal svoj zadnji avtomobil z dizelskim motorjem. Znamka v lasti
Novice

Sedem stvari, ki jih morate vedeti o AdBlue

Sredstvo AdBlue danes potrebuje vsak nov dizelski avtomobil. Če ga še nikoli niste
Novice

Renault v nezavidljivem položaju skuša rešiti posel

Skupina Renault se je znašla v neprijetni situaciji, saj je z Rusijo poslovno močn
Novice

E-mini s kitajskim potnim listom

V resnici se bo trivratni mini razcepil na dve različici, klasično in električno.
Novice

AVTO MEDIJA d.o.o.

Naša spletna stran uporablja piškotke, ki se naložijo na vaš računalnik. Ali se za boljše delovanje strani strinjate z njihovo uporabo?

Več o uporabi piškotkov

Uporaba piškotkov na naši spletni strani

Pravna podlaga

Podlaga za obvestilo je spremenjeni Zakon o elektronskih komunikacijah (Uradni list št. 109/2012; v nadaljevanju ZEKom-1), ki je začel veljati v začetku leta 2013. Prinesel je nova pravila glede uporabe piškotkov in podobnih tehnologij za shranjevanje informacij ali dostop do informacij, shranjenih na računalniku ali mobilni napravi uporabnika.

Kaj so piškotki?

Piškotki so majhne datoteke, pomembne za delovanje spletnih strani, največkrat z namenom, da je uporabnikova izkušnja boljša.

Piškotek običajno vsebuje zaporedje črk in številk, ki se naloži na uporabnikov računalnik, ko ta obišče določeno spletno stran. Ob vsakem ponovnem obisku bo spletna stran pridobila podatek o naloženem piškotku in uporabnika prepoznala.

Poleg funkcije izboljšanja uporabniške izkušnje je njihov namen različen. Piškotki se lahko uporabljajo tudi za analizo vedenja ali prepoznavanje uporabnikov. Zato ločimo različne vrste piškotkov.

Vrste piškotkov, ki jih uporabljamo na tej spletni strani

Piškotki, ki jih uporabljamo na tej strani sledijo smernicam:

1. Nujno potrebni piškotki

Tovrstni piškotki omogočajo uporabo nujno potrebnih komponent za pravilno delovanje spletne strani. Brez teh piškotov servisi, ki jih želite uporabljati na tej spletni strani, ne bi delovali pravilno (npr. prijava, nakupni proces, ...).

2. Izkustveni piškotki

Tovrstni piškotki zbirajo podatke, kako se uporabniki vedejo na spletni strani z namenom izboljšanja izkustvene komponente spletne strani (npr. katere dele spletne strani obiskujejo najpogosteje). Ti piškotki ne zbirajo informacij, preko katerih bi lahko identificirali uporabnika.

3. Funkcionalni piškotki

Tovrstni piškotki omogočajo spletni strani, da si zapomni nekatere vaše nastavitve in izbire (npr. uporabniško ime, jezik, regijo) in zagotavlja napredne, personalizirane funkcije. Tovrstni piškotki lahko omogočajo sledenje vašim akcijam na spletni strani.

4. Oglasni ali ciljani piškotki

Tovrstne piškotke najpogosteje uporabljajo oglaševalska in družabna omrežja (tretje strani) z namenom, da vam prikažejo bolj ciljane oglase, omejujejo ponavljanje oglasov ali merijo učinkovitost oglaševalskih akcij. Tovrstni piškotki lahko omogočajo sledenje vašim akcijam na spletu. Poleg tega lahko zajemajo in obdelujejo podatke za tržne raziskave mesta contentexchange.me, oglaševanje in izboljšanje uporabniške izkušnje na spletu.

Nadzor piškotkov

Za uporabo piškotkov se odločate sami. Piškotke lahko vedno odstranite in s tem odstranite vašo prepoznavnost na spletu. Prav tako večino brskalnikov lahko nastavite tako, da piškotkov ne shranjujejo.

Za informacije o možnostih posameznih brskalnikov predlagamo, da si ogledate nastavitve.

Upravljalec piškotkov

AVTO MEDIJA d.o.o.