Kitajski proizvajalci
Do leta 2030 bo vsak tretji prodan avtomobil kitajski
Družba AlixPartners napoveduje hitro rast prodaje avtomobilov kitajskih znamk, ki bo v večjem delu potekala izven Kitajske.
Nedelja, 30. junij 2024
Kitajski avtomobili si trenutno lastijo 21 odstotkov svetovnega trga, pri čemer analitiki pričakujejo hitro rast. Ta se bo delno kazala na domačem trgu na račun zahodnih znamk, kjer naj bi se delež povečal z 59 na 72 odstotkov.
Bolj zaskrbljujoča pa je napoved, da bo se bo večina rasti zgodila izven Kitajske. Pri AlixPartners napovedujejo, da prodaja s treh milijonov v letu 2024 zrasla na kar devet milijonov do konca tega desetletja.
Zaradi 100-odstotnih dajatev, ki jih je uvedla Bidnova administracija bo kitajski prodor otežen na severnoameriškem trgu. Težje se bodo uveljavili tudi na Kitajskem, medtem ko naj bi v Evropi do leta 2030 podvojili svoj delež, ki naj bi tako dosegel 12 odstotkov. Poleg tega naj bi v Rusiji delež zrasel s 33 na 69 odstotkov. Ob tem CNBC poroča, da bo prodaja na Bližnjem vzhodu zrasla z osem na 39 odstotkov v Srednji in Južni Ameriki pa s sedem n 28 odstotkov.
Zahvaljujoč pomoči države imajo lahko kitajski proizvajalci agresivno cenovno politiko ter ob tem ohranjajo visoke marže. Med prednosti kitajskih proizvajalcev v primerjavi z zahodnimi pa analitiki navajajo tudi za polovico krajše čase razvoja in posledično večjo sposobnost osveževanja svojih modelov.
Kitajske znamke dajejo prednost obliki in tehnologijam v kabini ter so odločeni obdržati stroškovno prednost, tudi če gradijo tovarne v tujini. Poleg tega so si zagotovili občutno prednost na področju nastajajočih tehnologij, vključno s proizvodnjo baterij.
Oznake:
- Kitajci
- Kitajski proizvajalci