ADAC
Koliko kilometrov med poletno vročino 'ukrade' klima v električnih vozilih?
Vas mora v večurnem zastoju v električnem avtomobilu skrbeti, da zaradi ohlajanja notranjosti ne boste prišli do naslednje polnilnice? Odgovor daje ADAC-ov najnovejši test. Rezultati so zanimivi.
Sreda, 31. julij 2024
Med poletnimi potovanji se prometnim zastojem pogosto ni mogoče izogniti. Vas zanima, kaj se zgodi z dosegom električnega avtomobila, če več ur stojite v prometnem zastoju z vključeno klimatsko napravo in koliko energije klimatska naprava dejansko porabi?
Nekateri vozniki električnih avtomobilov med čakanjem v zastojih pogosto izklopijo klimatsko napravo, kar povzroči visoke temperature v avtomobilu in posledično nevarnost za zdravje. Tako radikalen pristop je povsem razumljiv, saj pri električnih avtomobilih, za razliko od avtomobilov z motorjem z notranjim zgorevanjem, kjer je dodatno porabo mogoče enostavno oceniti, še vedno primanjkuje izkušenj in praktičnega znanja o tem, koliko klimatska naprava v resnici porabi.
Zato je nemški avtomobilski klub ADAC naredil velik test, v katerem so preverili dejansko porabo klimatske naprave in padec dosega pri tesli modelu Y. Zaprli so jo v laboratorij, kjer je bilo 35 stopinj Celzija, in dodali umetno svetlobo, ki je imela podoben učinek kot sončna svetloba. Test je potekal osem ur z vključeno klimatsko napravo, ki je bila nastavljena na 20 stopinj Celzija. Senzorji so pri tem ves čas preverjali, ali sistem res hladi, kot je treba.
Rezultati so pokazali, da je za vzdrževanje prijetne temperature v vozilu, ki stoji na soncu, potrebno od 1,3 do 1,5 kW hladilne moči. To ustreza porabi energije od 1,3 do 1,5 kWh na uro. V primeru Teslinega modela Y to pomeni le okoli 2 odstotka kapacitete oziroma 8 kilometrov dosega na uro. V vseh osmih urah je klimatska naprava v avtomobilu porabila 12 kWh, kar pomeni 16-odstotno izgubo napolnjenosti baterije oziroma zmanjšanje dosega za 64 kilometrov. Seveda se lahko dejanska dodatna poraba razlikuje. Na primer, če pogosteje odpiramo vrata, če je klimatska naprava nastavljena na nižjo temperaturo ali če je v avtu več ljudi ...
Poraba klimatske naprave med poletno vročino ima tako veliko manjši vpliv na doseg kot ogrevanje notranjosti v času zime. Gretje potniške kabine lahko v mrzlem vremenu poveča porabo električnega avtomobila za 30 odstotkov ali več in občutno skrajša doseg z enim polnjenjem.