Avto.info

Prodaja emisijskih kuponov

Konkurenčni avtomobilski proizvajalci so Tesli plačali skupno kar 9 milijard dolarjev

Tesla je od leta 2009 s prodajo emisijskih 'odpustkov' v ZDA, na Kitajskem in v Evropi zbrala neverjetnih 9 milijard dolarjev (več kot 8,4 milijarde evrov).

Torek, 13. februar 2024

Tesla je lani s prodajo emisijskih 'odpustkov' proizvajalcem avtomobilov, ki niso izpolnjevali emisijskih standardov, zaslužila 1,79 milijarde dolarjev (več kot 1,67 milijarde evrov). To pomeni, da je vodilni proizvajalec električnih vozil od leta 2009 s prodajo 'odpustkov' ustvaril več kot 9 milijard dolarjev dobička (več kot 8,4 milijarde evrov), poroča Automotive News Europe.

Prodaja t.i. emisijskih kuponov se je izkazala za zelo donosen posel za Teslo, saj jih dejansko prodaja s 100-odstotnim dobičkom. V ZDA namreč več zveznih držav od proizvajalcev avtomobilov zahteva, da proizvedejo določeno število vozil z ničelnimi emisijami, znamke, ki izdelujejo takšna vozila, pa prejmejo določeno število kuponov, odvisno od vrste vozila, njegovega dosega in drugih dejavnikov. Podobni programi delujejo tudi pri nas v Evropi in na Kitajskem. 

Če avtomobilski proizvajalec nima dovolj emisijskih kuponov, jih lahko kupi od drugega proizvajalca. Tesla ima stalno presežek kuponov in jih z veseljem proda drugim proizvajalcem, ki presegajo emisijske standarde. Tesla se sicer zaveda, da takšnega dobička ne bo mogla ustvarjati v nedogled, saj tekmeci na področju električnih vozil povečujejo prodajo svojih električnih modelov. Konec leta 2020 je glavni finančni direktor družbe Zachary Kirkhorn dejal, da bo prodaja kuponov ostala dober posel le še nekaj četrtletij. "Že prej sem povedal, da na dolgi rok prodaja emisijskih kuponov ne bo pomemben del poslovanja in da poslovanja ne načrtujemo na podlagi tega," je dejal. "Možno je, da bo še nekaj četrtletij ostal močan. Možno je tudi, da ne bo."

Očitno Tesla že več kot samo "nekaj" četrtletij izkorišča te kupone in s pomočjo njih ustvarja izjemen dobiček. Automotive News Europe poudarja, da je Tesla leta 2020 s prodajo emisijskih kuponov zaslužila 1,58 milijarde dolarjev (1,47 milijarde evrov), in čeprav se je ta številka leta 2021 zmanjšala za 7 %, je znamka leta 2022 prodala kupone v vrednosti več kot 1,7 milijarde dolarjev (1,59 milijarde evrov).

Oddaj komentar

EU bo uvedla do 38-odstotne carine na kitajske avtomobile, Tesla bo deležna posebne obravnave

Kitajskim električnim vozilom, uvoženih v Evropo, od prihodnjega meseca grozijo do
Novice

Volkswagen zdaj za razvoj motorjev z notranjim zgorevanjem namenja 60 milijard evrov

Jasno je, da prehod na električno mobilnost ne bo tako hiter, kot si je predstavlja
Novice

Prenova avtoceste brez zapore? Ja, tudi to je možno - Švicarji imajo genialno rešitev!

Vzdrževanje avtocest ne gre brez delnih zapor ali vsaj zoženja pasov. To pogosto p
Novice

Ko te v hrbet sune več kot tisočglava konjenica

Porscheji nedvomno spadajo med največje športne ikone na štirih kolesih. Skozi č
Novice

Velik upad prodaje električnih avtomobilov v Nemčiji in rast prodaje bencinskih ter dizelskih avtomobilov

Poročilo, ki ga je objavil nemški Zvezni urad za motorna vozila (KBA), kaže
Novice

To je novi ferrari z znamenitim V12!

Kot je razvidno že iz imena, novega ferrarija poganja dvanajstvaljni motor, atmosfe
Novice

AVTO MEDIJA d.o.o.

Naša spletna stran uporablja piškotke, ki se naložijo na vaš računalnik. Ali se za boljše delovanje strani strinjate z njihovo uporabo?

Več o uporabi piškotkov

Uporaba piškotkov na naši spletni strani

Pravna podlaga

Podlaga za obvestilo je spremenjeni Zakon o elektronskih komunikacijah (Uradni list št. 109/2012; v nadaljevanju ZEKom-1), ki je začel veljati v začetku leta 2013. Prinesel je nova pravila glede uporabe piškotkov in podobnih tehnologij za shranjevanje informacij ali dostop do informacij, shranjenih na računalniku ali mobilni napravi uporabnika.

Kaj so piškotki?

Piškotki so majhne datoteke, pomembne za delovanje spletnih strani, največkrat z namenom, da je uporabnikova izkušnja boljša.

Piškotek običajno vsebuje zaporedje črk in številk, ki se naloži na uporabnikov računalnik, ko ta obišče določeno spletno stran. Ob vsakem ponovnem obisku bo spletna stran pridobila podatek o naloženem piškotku in uporabnika prepoznala.

Poleg funkcije izboljšanja uporabniške izkušnje je njihov namen različen. Piškotki se lahko uporabljajo tudi za analizo vedenja ali prepoznavanje uporabnikov. Zato ločimo različne vrste piškotkov.

Vrste piškotkov, ki jih uporabljamo na tej spletni strani

Piškotki, ki jih uporabljamo na tej strani sledijo smernicam:

1. Nujno potrebni piškotki

Tovrstni piškotki omogočajo uporabo nujno potrebnih komponent za pravilno delovanje spletne strani. Brez teh piškotov servisi, ki jih želite uporabljati na tej spletni strani, ne bi delovali pravilno (npr. prijava, nakupni proces, ...).

2. Izkustveni piškotki

Tovrstni piškotki zbirajo podatke, kako se uporabniki vedejo na spletni strani z namenom izboljšanja izkustvene komponente spletne strani (npr. katere dele spletne strani obiskujejo najpogosteje). Ti piškotki ne zbirajo informacij, preko katerih bi lahko identificirali uporabnika.

3. Funkcionalni piškotki

Tovrstni piškotki omogočajo spletni strani, da si zapomni nekatere vaše nastavitve in izbire (npr. uporabniško ime, jezik, regijo) in zagotavlja napredne, personalizirane funkcije. Tovrstni piškotki lahko omogočajo sledenje vašim akcijam na spletni strani.

4. Oglasni ali ciljani piškotki

Tovrstne piškotke najpogosteje uporabljajo oglaševalska in družabna omrežja (tretje strani) z namenom, da vam prikažejo bolj ciljane oglase, omejujejo ponavljanje oglasov ali merijo učinkovitost oglaševalskih akcij. Tovrstni piškotki lahko omogočajo sledenje vašim akcijam na spletu. Poleg tega lahko zajemajo in obdelujejo podatke za tržne raziskave mesta contentexchange.me, oglaševanje in izboljšanje uporabniške izkušnje na spletu.

Nadzor piškotkov

Za uporabo piškotkov se odločate sami. Piškotke lahko vedno odstranite in s tem odstranite vašo prepoznavnost na spletu. Prav tako večino brskalnikov lahko nastavite tako, da piškotkov ne shranjujejo.

Za informacije o možnostih posameznih brskalnikov predlagamo, da si ogledate nastavitve.

Upravljalec piškotkov

AVTO MEDIJA d.o.o.