Tehnologija
Korejci so ustvarili baterijo, ki sama pogasi požar in po 1.000 polnjenjih ohrani 87 odstotkov zmogljivosti
Ni še jasno, koliko časa bo trajalo, da bo inovativna tehnologija litijevih baterij dosegla serijsko proizvodnjo.
Ponedeljek, 6. januar 2025
Baterije za električna vozila so v zadnjih letih zelo napredovale in strokovnjaki po vsem svetu še naprej raziskujejo in razvijajo nove načine, kako jih narediti še boljše. Pred kratkim je ekipa z Inštituta za znanost in tehnologijo Daegu Gyeongbuk v Koreji izdelala novo inovativno litij-kovinsko baterijo, ki ima "troslojni trdni polimerni elektrolit". Baterija je v primeru požara samougasljiva in ohranja visoko zmogljivost tudi po številnih ciklih polnjenja.
V tradicionalnih baterijah s trdnim polimernim elektrolitom lahko litij med polnjenjem in praznjenjem tvori majhne, drevesu podobne strukture, imenovane dendriti. Te strukture lahko poškodujejo notranje povezave v bateriji, kar znatno poveča nevarnost požara in eksplozije. Zaradi tega izziva je bilo do zdaj težko povečati potencial litij-kovinskih baterij.
V študiji, ki je bila nedavno objavljena v reviji Small, je ekipa s korejskega inštituta podrobno predstavila svojo inovativno troslojno strukturo elektrolitov, zasnovano za izboljšanje varnosti in učinkovitosti baterije. Zasnova vključuje mehke zunanje plasti, ki zagotavljajo dober stik z elektrodami, medtem ko močna srednja plast izboljša strukturno celovitost baterije. Elektrolit je dodatno izboljšan z zaviralcem požara (dekabromodifenil etan), visoko koncentracijo litijeve soli in zeolitom, ki povečuje njegovo splošno trdnost. Rezultat je varnejša in zanesljivejša baterija.
Zasnova baterije se ponaša z izjemno dolgo življenjsko dobo, saj po 1.000 ciklih polnjenja in praznjenja ohrani približno 87,9 odstotka svoje zmogljivosti. To je precejšnja izboljšava v primerjavi z večino trenutnih baterij, ki v istem številu ciklov običajno izgubijo od 20 do 30 odstotkov svoje zmogljivosti. Avto, ki ima 500 kilometrov dosega z enim polnjenjem, bi teoretično s to baterijo po 500.000 kilometrih ohranil 87,9 odstotka zmogljivosti baterije in okoli 440 kilometrov dosega.
Glavni raziskovalec Dr. Kim Jae-Hyun je pojasnil potencialni vpliv tovrstne baterije: "Naša raziskava bo pomembno prispevala h komercializaciji litij-kovinskih baterij, ki uporabljajo trdne polimerne elektrolite. Če poenostavim; ta tehnologija bi lahko privedla do varnejših baterij z daljšo življenjsko dobo - ne samo v električnih vozilih, ampak tudi na drugih področjih uporabe."