Lamborghini LB744
V najelitnejši družbi – tistih, ki se lahko pohvalijo s štirimestno številko!
Z naslednikom modela aventador, ki ga Lamborghini razvija pod kodno oznako LB744 in ga bodo poleg bencinskega V12 poganjali še trije električni motorji, ta italijanska znamka prvič presega magično mejo 1.000 konj.
Torek, 7. marec 2023
Najprej osnovni podatki: novi, težko pričakovan Lamborghinijev zastavonoša bo priključni hibrid, ki bo opremljen s 6,5-litrskim V12 motorjem, novim osemstopenjskim menjalnikom z dvojno sklopko, litij-ionsko baterijo, tremi električnimi motorji in bo razvijal 747 kW (1.016 KM) sistemske moči.
Atmosferski 6,5-litrski V12 stroj z oznako L545 je »temeljito dodelan«, kar se v primerjavi s predhodnikom odraža tako v večji moči kot tudi manjši masi. Pod črto razvije največjo moč 607 kW (825 KM) in 725 Nm navora – to je celo 41 kW (55 KM) več, kot zmore aventador SVJ, obenem pa je novi motor s svojimi 218 kg tudi 17 kg lažji.
Bencinski motor prek osemstopenjskega menjalnika z dvojno sklopko in ob pomoči enega elektromotorja poganja zadnji kolesi, še dva elektromotorja pa skrbita za pogon sprednjih koles. Ta dva razvijeta po 350 Nm navora (zadnji 150 Nm), sicer pa vsak od njih po 110 kW (150 KM) moči. Skupna moč tako znaša že prej omenjenih 747 kW (1.016 KM).
Sistemskega navora pri Lamborghiniju (zaenkrat) ne razkrivajo, prav tako tudi ne električnega dosega, kolikor ga vozilo zmore ob bateriji kapacitete 3,8 kWh (navajajo pa 30-odstotno znižanje CO2 v primerjavi z aventadorjem ultimae). Iz zunanjega vira z močjo 7 kW jo je sicer mogoče napolniti v pol ure, medtem ko bencinski V12 to zmore v le šestih minutah.
Povsem nov je tudi menjalnik, kompaktnih mer ter ob osmih stopnjah prenosa lažji in hitrejši od sedemstopenjskega menjalnika v modelu huracan. Nameščen je zadaj prečno (podobno, kot v miuri iz leta 1966) in nima vzvratne prestave; za vožnjo vzvratno namreč skrbijo elektromotorji.
Nova Lamborghinijeva admiralska ladja bo predtavljena »v kratkem«, v sklopu praznovanja 60. obletnice.