Maserati granturismo
Novi granturismo je tu z bencinskim V6 ter v popolnoma električni izvedbi
Po številnih napovedih in ugibanjih je Maserati razkril novi granturismo, ki bo na voljo v klasičnih izvedbah modena in trofeo ter v popolnoma električni folgore.
Torek, 4. oktober 2022
Novi granturismo oblikovno predstavlja evolucijo svojega predhodnika, pri čemer je z dolžino 4,96 metra, širino 1,96 metra in 1,35 metra višine nekoliko zrasel v vse smeri. Njegova medosna razdalja ob tem znaša 2,93 metra, izvedba trofeo pa prinaša nekaj milimetrov več skupne dolžine.
Oblikovne razlike med posameznimi izvedbami so majhne, a dovolj opazne. Trofeo ima nekoliko večje odprtine za dovod zraka v primerjavi z modeno ter črno obarvane detajle, folgore pa nekoliko manjše odprtine in posebno obliko platišč. Poleg tega na zadku, seveda, nima izpušnih cevi.
Maserati za zdaj ni objavil fotografij notranjosti, znano pa je, da je štirisedežnik opremljen s 30,9 centimetrskim (12,2-plačnim) zaslonom namesto klasičnih merilnikov, 31,2-centimetrskim (12,3-palčni) zaslonom multimedijske naprave ter dodatnim 22,3-centimetrskim (8,8-palčnim) zaslonom za upravljanje klimatske naprave, za katerega pri Maseratiju povedo, da omogoča najenostavnejše in najhitrejše upravljanje na trgu. Poleg tega je na voljo tudi projekcijski zaslon. Na armaturni plošči bomo našli tudi značilno uro, ki pa je tokrat digitalna in omogoča prikaz različnih številčnic. Multimedijsko napravo je mogoče upravljati prek zaslona, z gibi in z govornimi ukazi, na voljo bo audio sistem Sonus Faber z 19 zvočniki, voznik pa se bo lahko zanesel tudi na popoln nabor asistenčnih sistemov, ki omogočajo polsamodejno vožnjo druge stopnje.
Vstopni model modena poganja trilitrski turbobencinski V6, ki ponuja 365 kilovatov (496 KM) moči in 600 Nm navora, kar je dovolj za pospešek do stotice v 3,9 sekunde in končno hitrost 302 kilometra na uro. Izvedbi trofeo so namenili močnejšo različico istega stroja, ki zmore 410 kilovatov (557 KM) in 650 Nm navora. To mu omogoča pospešek od 0 do 100 kilometrov na uro v 3,2 sekunde ter končno hitrost 320 kilometrov na uro.
Električni granturismo folgore je najmočnejši serijski maserati, saj s tremi elektromotorji zmore 560 kilovatov (761 KM) in kar 1.350 Nm navora. Vgrajeno ima baterijo s kapaciteto 92,5 kilovatne ure in je pričakovano nekoliko težji od izvedb s klasičnim pogonskim sklopom. Njegova masa znaša 2.260 kilogramov, medtem ko modena in trofeo tehtata 1.795 kilogramov. Ne glede na to doseže stotico v 2,7 sekunde in zaključi pospeševanje šele pri 320 kilometrih na uro.
Prve dobave bodo stekle v drugem četrtletju prihodnjega leta. Najprej bosta na voljo modela s klasičnim pogonskim sklopom, ki jima bo sledil električni folgore. Prihodnje leto bo Maserati predstavil še izvedbo z mehko zložljivo streho grancabrio. Cene še niso znane.
Oznake:
- folgore
- granturismo
- Maserati
- modena
- trofeo