Avto.info

Simpatična in poskočna malčica

TEST IN OCENA: Mazda2 e-skyactiv G115 homura

Mazda2 se z voznimi lastnostmi uvršča med bolj dinamične majhne avtomobile. Z najmočnejšim motorjem in opremo homura stane konkretnih 22 tisočakov.

Avtor: Anže Jamnik / Foto: Jernej Prelac
Petek, 26. julij 2024

Po dolgem času smo spet preizkusili mazdo2 – ne, ne mazdo2 hybrid, ki ni pravzaprav nič drugega kot preoblečena toyota yaris, temveč klasično dvojko, ki jo poganja 1,5-litrski bencinski motor. Brez turba, a z blagohibridno tehnologijo, ki nekoliko izboljša zmogljivosti in obenem zmanjša porabo goriva.

Testni avtomobil je poganjala najmočnejša izvedba, ki razvije 85 kW (116 KM) in botruje poskočni vožnji s pospeškom do stotice v devetih sekundah, je pa res, da je za to (pa tudi pri bolj obremenjenem vozilu in premagovanju strmejših vzponov) treba motor gnati v višje vrtljaje ter nekoliko pogosteje posegati po ročici šeststopenjskega ročnega menjalnika. Zaradi kratkih in natančnih gibov je to prej užitek kot breme, enako velja za občutek na dobro uravnoteženem volanu. Ta je pri umirjeni vožnji lahkoten, pri višjih hitrostih in v ovinku pa nekoliko čvrstejši, a žal brez kakšnih pretiranih povratnih informacij glede dogajanja pod sprednjimi kolesi. Kot celota je mazda2 nekoliko bolj čvrst avtomobil; tekmeci so v povprečju udobnejši, tudi zvočna zatesnjenost ni ravno v samem vrhu.

9,1 sekunde za pospešek do stotice potrebuje mazda2 z najmočnejšim motorjem s 85 kW (116 KM).


Zato pa je položaj za volanom zelo dober, vse je na svojem mestu in tudi osrednji infotainment z zaslonom premera 20,3 cm je s svojo preprostimi in preglednimi meniji med boljšimi. Upravljanje je bodisi na dotik (le ob mirujočem vozilu) bodisi prek vmesnika v obliki vrtljivega gumba; tudi za uravnavanje klimatske naprave, pohvalno, skrbijo klasična stkala. Kljub majhnim zunanjim meram je na sprednjih dveh sedežih prostora več kot dovolj, tudi za drobnarije je dobro poskrbljeno, medtem ko je zadnja klop malce bolj utesnjena in tudi prtljažnik je v primerjavi s tekmeci med skromneje odmerjenimi.

Najmočnejši motor je na voljo le v kombinaciji z bogatejšimi paketi opreme, vključno z najbogatejšim homura, ki med drugim zajema bogat nabor varnostnih pripomočkov, kamero za vzvratno vožnjo, led žaromete. 16-palčna lita platišča ter nekaj kozmetičnih dodatkov. Pod črto za to zahteva precejšnjih 22 tisočakov, zato velja z racionalnega vidika razmisliti o šibkejšem motorju v kombinacij z zelo solidno založenim vstopnim paketom opreme.
 

Mazda2 e-skyactiv G115 homura
 Vozilo in motor kombilimuzina, 5 vrat, 5 sedežev; Motor: bencinski, vrstni štirivaljnik, 1496 ccm, 85 kW (116 KM) pri 6000/min, 151 Nm pri 3500/min; Menjalnik: ročni 6-stopenjski; Pogon: na sprednji kolesi; EuroNCAP: 4.
  Velikost:  4.080 x 1.695 x 1.515 mm; Medos. razdalja: 2.570 mm; Pnevmatike: 185/60 R16; Masa/nosilnost: 1.120/420 kg; Prtljažnik: 280–950 l.
  Največja hitrost:  200 km/h; Pospešek (0–100 km/h): 9,1 s; Poraba goriva (WLTP): 5,0 l/100 km; Povprečje na testu: 5,9 l/100 km; Izpust CO2: 113 g/km.
  Cena:  osnovni model (mazda2 G75 center-line): 16.690 €, testno vozilo: 22.770 €; Mazda Motor Slovenija, d. o. o., Ljubljana.
poraba goriva, menjalnik, infotainment  majhen prtljažnik, zvočna zatesnjenost brez napak

Oddaj komentar

Mercedes W123: Prevozil je že več kot 7 milijonov km, olje mu menjajo vsak teden

Legendarni mercedes-benz W123 je bil nekoč znan po svoji zanesljivosti. Čeprav je
Novice

Koliko kilometrov med poletno vročino 'ukrade' klima v električnih vozilih?

Med poletnimi potovanji se prometnim zastojem pogosto ni mogoče izogniti. Vas zanim
Novice

V Teslini nemški tovarni je izginilo 65.000 skodelic za kavo

Vodenje tovarne avtomobilov ni preprosta zadolžitev, kar je na lastni koži občuti
Novice

Letna naročnina na baterijo za sedem tisočakov?!

Mislili bi, da bo za 7.000 evrov na leto človek dobil oziroma najel velik baterijsk
Novice

Do leta 2030 bo vsak tretji prodan avtomobil kitajski

Kitajski avtomobili si trenutno lastijo 21 odstotkov svetovnega trga, pri čemer ana
Novice

Ko te v hrbet sune več kot tisočglava konjenica

Porscheji nedvomno spadajo med največje športne ikone na štirih kolesih. Skozi č
Novice

AVTO MEDIJA d.o.o.

Naša spletna stran uporablja piškotke, ki se naložijo na vaš računalnik. Ali se za boljše delovanje strani strinjate z njihovo uporabo?

Več o uporabi piškotkov

Uporaba piškotkov na naši spletni strani

Pravna podlaga

Podlaga za obvestilo je spremenjeni Zakon o elektronskih komunikacijah (Uradni list št. 109/2012; v nadaljevanju ZEKom-1), ki je začel veljati v začetku leta 2013. Prinesel je nova pravila glede uporabe piškotkov in podobnih tehnologij za shranjevanje informacij ali dostop do informacij, shranjenih na računalniku ali mobilni napravi uporabnika.

Kaj so piškotki?

Piškotki so majhne datoteke, pomembne za delovanje spletnih strani, največkrat z namenom, da je uporabnikova izkušnja boljša.

Piškotek običajno vsebuje zaporedje črk in številk, ki se naloži na uporabnikov računalnik, ko ta obišče določeno spletno stran. Ob vsakem ponovnem obisku bo spletna stran pridobila podatek o naloženem piškotku in uporabnika prepoznala.

Poleg funkcije izboljšanja uporabniške izkušnje je njihov namen različen. Piškotki se lahko uporabljajo tudi za analizo vedenja ali prepoznavanje uporabnikov. Zato ločimo različne vrste piškotkov.

Vrste piškotkov, ki jih uporabljamo na tej spletni strani

Piškotki, ki jih uporabljamo na tej strani sledijo smernicam:

1. Nujno potrebni piškotki

Tovrstni piškotki omogočajo uporabo nujno potrebnih komponent za pravilno delovanje spletne strani. Brez teh piškotov servisi, ki jih želite uporabljati na tej spletni strani, ne bi delovali pravilno (npr. prijava, nakupni proces, ...).

2. Izkustveni piškotki

Tovrstni piškotki zbirajo podatke, kako se uporabniki vedejo na spletni strani z namenom izboljšanja izkustvene komponente spletne strani (npr. katere dele spletne strani obiskujejo najpogosteje). Ti piškotki ne zbirajo informacij, preko katerih bi lahko identificirali uporabnika.

3. Funkcionalni piškotki

Tovrstni piškotki omogočajo spletni strani, da si zapomni nekatere vaše nastavitve in izbire (npr. uporabniško ime, jezik, regijo) in zagotavlja napredne, personalizirane funkcije. Tovrstni piškotki lahko omogočajo sledenje vašim akcijam na spletni strani.

4. Oglasni ali ciljani piškotki

Tovrstne piškotke najpogosteje uporabljajo oglaševalska in družabna omrežja (tretje strani) z namenom, da vam prikažejo bolj ciljane oglase, omejujejo ponavljanje oglasov ali merijo učinkovitost oglaševalskih akcij. Tovrstni piškotki lahko omogočajo sledenje vašim akcijam na spletu. Poleg tega lahko zajemajo in obdelujejo podatke za tržne raziskave mesta contentexchange.me, oglaševanje in izboljšanje uporabniške izkušnje na spletu.

Nadzor piškotkov

Za uporabo piškotkov se odločate sami. Piškotke lahko vedno odstranite in s tem odstranite vašo prepoznavnost na spletu. Prav tako večino brskalnikov lahko nastavite tako, da piškotkov ne shranjujejo.

Za informacije o možnostih posameznih brskalnikov predlagamo, da si ogledate nastavitve.

Upravljalec piškotkov

AVTO MEDIJA d.o.o.