Če ni pokvarjeno, ne popravljaj!
TEST IN OCENA: Mazda CX-5 CD184 AWD AT takumi plus
CX-5 je dokaz, da je avtomobil z dobro osnovo s posodobitvami lažje postaviti ob bok najnovejšim modelom. Na prvi pogled se ne vidi, a je prenova izboljšala praktično vsa področja, najbolj tehnologijo. Testni avtomobil ni poceni, a ponuja vrhunsko opremo in vrh pogonske ponudbe.
Petek, 23. september 2022
Pri Mazdi morda med vsemi avtomobilskimi proizvajalci še najbolj obvladajo snovanje modelov, ki se zelo počasi starajo. Tako ob prenovi ne potrebujejo ekstremnih kirurških posegov, temveč zadošča že injekcija botoksa. Prav tako bi lahko opisali osvežitev športnega terenca CX-5, ki smo ga tokrat testirali v izvedbi s samega vrha ponudbe.
Kot običajno je treba prenovljen avtomobil postaviti ob starega, da bi videli oblikovne razlike, saj so te zelo diskretne. Drugačna je maska z novim vzorcem mrežice, nove so tudi sprednje in zadnje luči, jasno z elegantnejšimi podpisi LED. A kaj veliko drugega ni spremenjenega, če odštejemo posebno zeleno barvo (odtenek cirkonijevega silikata), ki je testni avtomobil ni nosil. V resnici je to nepomembno, saj je CX-5 še vedno eleganten avtomobil sodobnega videza.
Podobno kot navzven je s prostim očesom vidnih sprememb zelo malo tudi v notranjosti. Izboljšano je delovanje multimedijskega sistema s 26-centimetrskim zaslonom, ki omogoča povezljivost s sistemoma Android Auto in Apple CarPlay ter lahko prikazuje 360-stopinjski pogled okoli vozila. Ergonomija je praviloma v vseh mazdah zelo dobra in ta avtomobil ni izjema, predvsem hvalimo položaj za volanom in vmesnik z vrtljivim gumbom, ki nas odreši brskanja po zaslonu med vožnjo. Bogat nabor gumbov s pomembnejšimi funkcijami je sicer tudi na volanskem obroču.
Prostornost ni bila nikoli težava tega modela, spredaj se sedi vrhunsko, zadaj nič slabše, čeprav je, kot vedno, za tretjega potnika v sredini prostor precej omejen. Prtljažnik s približno 500 litri je odmerjen družinsko in povečljiv na karavanskih 1.626 litrov.
500 evrov znaša razlika v ceni med šibkejšim in zmogljivejšim turbodizlom, ki zmore kar 25 kW (34 KM) več.
Če smo za videz dali zasluge botoksu, so bile spremembe pod kožo zagotovo vredne več kot le vitaminske tablete. Inženirji so namreč opravili konkretne posege in zagotovili več udobja v vožnji. Manj prenosa tresljajev med vožnjo prek neravnin v kabino so dosegli z drugače nastavljenim vzmetenjem, ojačitvami karoserije in močnejšimi pritrdišči sedežev na karoserijo. Potem so tu novi matrični žarometi, ki jih sestavlja 20 enot (prej jih je bilo 12), kar pomeni 80 posameznih svetil.
Pogonska kombinacija testnega vozila je dokaz, da pri Mazdi kupcem radi ponudijo tisto, kar v tem trenutku potrebujejo in si želijo, čeprav trendi govorijo popolnoma drugače. Turbodizel se v času elektrifikacije zdi skoraj umazana beseda, a si jih ogromno kupcev še vedno želi. Pri Mazdi ponujajo zares odličnega, s prostornino 2,2 litra in v močnejši izvedbi s kar 135 kilovati moči (184 KM). Če k temu prištejemo še uglajen 6-stopenjski samodejni menjalnik in štirikolesni pogon, je jasno, da gre za izjemno vsestransko uporabno kombinacijo za vse od avtocestnega križarjenja do suverenosti v vseh vremenskih pogojih. Tudi na teren gre lahko, saj je trebuh od tal oddaljen celih 193 milimetrov.
Hrup motorja je kljub izboljšani zvočni izolaciji opazen, a večinoma nemoteč, nagrada pa zmerna poraba, ki se pri nas celo ob priganjanju ni dotaknila meje osmih litrov. Zmerna vožnja in nežna noga jo zlahka spravita tja v bližino šestih litrov. To za tako velik in zmogljiv avtomobil zares ni veliko, česar ne moremo trditi za ceno testnega avtomobila več kot 48 tisočakov.
Mazda CX-5 CD184 AWD AT takumi plus |
Vozilo in motor: športni terenec, 5 vrat, 5 sedežev; Motor: turbodizelski, vrstni štirivaljnik, 2.191 ccm, 135 kW (184 KM) pri 4.000/min, 445 Nm pri 2.000/min; Menjalnik: samodejni, 6-stopenjski; Pogon: na vsa štiri kolesa; EuroNCAP: 5. |
Velikost: 4.575 x 1.845 x 1.680 mm; Medos. razdalja: 2.700 mm; Pnevmatike: 255/55 R19; Masa/nosilnost: 1.757/478 kg; Prtljažnik: 510–1.626 l. |
Največja hitrost: 208 km/h; Pospešek (0–100 km/h): 9,6 s; Poraba goriva (WLTP): 6,6 l/100 km; Povprečje na testu: 7,7 l/100 km; Izpust CO2: 173 g/km. |
Cena: osnovni model (CX-5 G165 emotion): 30.890 €, testno vozilo: 48.140 €; MMS, d. o. o., Ljubljana. |
videz, vozne lastnosti, ergonomija, oprema | ne pozna slovenskega jezika, cena testnega vozila | brez napak |