Mazda CX-60 D254 AWD homura
Prava stvar!
- Proti vsem trendom je Mazda razvila popolnoma nov šestvaljni turbodizel in ga vtaknila v prestižni SUV CX-60
- Zavidljivim zmogljivostim motorja z močjo 187 kW (254 KM) nasproti stoji izjemna varčnost pri porabi
- Cena 60 tisočakov ni majhna, a za ta denar dizelski CX-60 ponuja zares dober paket
Sobota, 23. september 2023
Ko smo pred kakega pol leta testirali priključno-hibridno različico Mazdinega velikega športnega terenca CX-60, smo bili nad veliko stvarmi navdušeni, največji pomislek pa se je nanašal na pogonski sklop. Kombinacija bencinskega štirivaljnika in elektromotorja je izjemno zmogljiva, a ji manjka uglašenosti in prefinjenosti. Takrat smo zapisali, da Mazdi na tem področju preprosto primanjkuje izkušenj. Po drugi strani vsak, ki je vozil sodoben turbodizelski model te znamke, lahko pritrdi, da so to vrsto pogona odlično osvojili. In ker Mazda stvari vedno dela po svoje, je tudi tokrat ubrala nepričakovano pot. V času, ko se vsi ukvarjajo le še z električnim pogonom, so Japonci na novo razvili velik turbodizelski šestvaljnik.
Kar 3,3 litra prostornine so namenili vrstnemu stroju, ki izvira iz poznanega 2,2-litrskega štirivaljnika. Dva valja več pomenita, da ima motor nekoliko mirnejši tek, zato ne potrebuje dodatnih izravnalnih gredi, kar pa prinaša prihranek pri masi, ki je praktično enaka kot pri manjšem motorju. Tudi sicer motor prinaša kar nekaj zanimivih inovacij (o njih ste lahko v AF287 brali v rubriki tehnike), med drugim posebno zasnovo batov (ti so sedaj kovani jekleni), ki omogočajo učinkovitejšo
razporeditev in bolj enakomeren vžig mešanice goriva in zraka, kar pod črto pomeni ugodnejšo porabo goriva.
Ena izmed glavnih vrlin tega avtomobila je udobno premagovanje daljših avtocestnih razdalj.
Na voljo sta dve različici motorja, ki smo ga mi tokrat preizkusili v zmogljivejši izvedbi s 187 kilovati (254 KM), ki ji pripada štirikolesni pogon in 8-stopenjski samodejni menjalnik. Že prvi kilometri so pokazali, da gre tokrat za čisto drugačen avtomobil, pa ne le zaradi pridušenega dizelskega brnenja, ampak zato, ker vse skupaj deluje veliko bolj gladko in zvezno. Motor z največjim navorom 550 Nm razvaja z udobnim križarjenjem ali hitro odzivnostjo ter pospeškom, ko to od njega
zahtevate. Pospešek do stotice denimo traja 7,4 sekunde, a je največja vrlina tega avtomobila suvereno požiranje avtocestnih kilometrov. Tako zaradi udobja in lahkotnosti, s katero to počne, kot zaradi izjemne varčnosti. Razmeroma pazljiva vožnja povprečje drži tam med petimi in šestimi litri, medtem ko nam niti na daljši poti po nemških avtocestah pri hitrosti okoli 160 km/h ni uspelo preseči sedmih litrov. Enako velja za praviloma potratno mestno vožnjo. Prav gotovo gre za to velik del
zasluge pripisati 24-voltni blago hibridni zasnovi, ki pomeni, da ima podporo manjšega elektromotorja z močjo 12,4 kW in navorom 153 Nm. Ta je nameščen med dizelski motor in menjalnik, energijo pa črpa iz baterije z vsega 0,33 kWh, a očitno naredi veliko razliko.
6 litrov je povprečna poraba, ki jo doseže brez posebnih voznikovih varčevalnih ukrepov.
Po drugi strani je dizelski CX-60 z opremo homura, ki vključuje tudi 20-palčna platišča, presenetljivo dinamičen avtomobil z nekoliko trše nastavljenim podvozjem. To pomeni, da čisto vsake neravnine ne ublaži najbolj elegantno, a se po drugi strani lahko suvereno zapodi v ovinek. Svoje doda štirikolesni pogon, katerega delovanje voznik lahko uravnava prek gumba na sredinskem grebenu (od terenskega do športnega programa).
Testiranje dizelske različice je skupni vtis o CX-60 pri nas močno izboljšalo. To je paket, ki deluje, in to zares odlično. Se lahko kosa s premijskimi izdelki? Skoraj. Morda bi celo pritrdili, če ne bi imeli istočasno na testu tudi BMW-jevega avtomobila s primerljivim šestvaljnim turbodizlom, ki ima vseeno nekoliko bolj dodelane malenkosti. Ravno te v družbi velikih fantov najbolj odločajo. Po drugi strani pa je velik adut CX-60 cena, ki pri bogato opremljeni različici homura in nekaj
dodatkih komajda doseže 60 tisočakov. Za ta denar se pri tekmecih pogovarjajo o štirivaljnikih.
Mazda CX-60 D254 AWD homura |
Vozilo in motor: športni terenec, 5 vrat, 5 sedežev; Motor: turbodizelski, vrstni šestvaljnik, 3.283 ccm, 187 kW (254 KM) pri 3.750/min, 550 Nm pri 1.500/min; Menjalnik: samodejni, 8-stopenjski; Pogon: na vsa štiri kolesa; EuroNCAP: 5. |
Velikost: 4.745 x 1.890 x 1.686 mm; Medos. razdalja: 2.870 mm; Pnevmatike: 235/50 R20; Masa/nosilnost: 2.070/597 kg; Prtljažnik: 570–1.726 l. |
Največja hitrost: hitrost: 219 km/h; Pospešek (0–100 km/h): 7,4 s; Poraba goriva (WLTP): 5,2 l/100 km; Povprečje na testu: 6,8 l/100 km; Izpust CO2: 137 g/km. |
Cena: osnovni model (D200 prime-line): 46.490 €, testno vozilo: 60.940 €; Mazda Motor Slovenija, d. o. o., Ljubljana. |
kakovost, zmogljivosti, pogonski sklop, poraba | precej trdo podvozje, preglednost naprej | brez napak |