Avto.info

Dve muhi na en mah

TEST IN OCENA: Mercedes-benz CLE 300 4matic coupé

Elegantni kupe je mercedes v pravem pomenu besede in na prvo mesto postavlja udobje. Štirivaljni bencinski motor je nekaj bolj robat, a kot celota prijeten in zmogljiv sopotnik. Z 69.000 evri je deset tisočakov dražji od limuzine razreda C in pet tisočakov cenejši od razreda E.

Avtor: Anže Jamnik / Foto: Jernej Prelac
Sreda, 21. avgust 2024

CLE zamenjuje dva prejšnja Mercedesova modela – kupe razreda C in kupe razreda E. V primerjavi s prvim je večji in prestižnejši, v primerjavi z drugim pa bolj dinamičnega značaja, čeprav je v prvi vrsti predvsem udobna križarka in ne športnik. Skratka, v nekaterih ozirih, predvsem voznih lastnostih, je bliže razredu C, z velikostjo in prostornostjo pa bliže razredu E.

Z za kupeje nekaj višje nameščenimi, širokimi in udobnimi sedeži je nekako mercedes stare šole, medtem ko notranja zasnova v dobršni meri temelji na razredu C. To pomeni izdatno digitalizacijo z zaslonom premera 31,2 centimetra pred voznikom z različno grafiko prikaza podatkov in položenim osrednjim zaslonom premera 30,2 centimetra, obenem pa tudi neposrečeno upravljanje tudi najpogosteje uporabljanih funkcij (klima, radio) prek osrednjega zaslona ali na dotik občutljivih površin pod njim in na volanskem obroču. Med vožnjo nerodno in brez (daljšega) umikanja pogleda s ceste žal ne gre – namesto da bi spremljali trenutno dogajanje na cesti, se ukvarjate s tem, ali bo vaš ukaz prijel ali ne. BMW-jev vrtljivi gumb med sedežema, s katerim med vožnjo intuitivno krmarite med meniji, je neprimerno boljša rešitev. Infotainment je sicer MBUX zadnje generacije (kot v razredu E), kar pomeni bliskovito odzivnost, posodobljen osnovni meni z velikimi ikonami in širši nabor aplikacij na osnovi androida. Kar se videza tiče, je notranjost zelo imenitna, a kmalu se izkaže, da kakovost uporabljenih materialov ni na najvišji ravni, vključno s ponekod šklepetajočo plastiko in skritim čričkom v enem izmed sedežev. Počutje za volanom je vseeno zelo dobro in na sprednjih, radodarno odmerjenih in izdatno nastavljivih sedežih bodo resnično udobno sedeli tudi višji (ali težji) ljudje, na zadnjih dveh pa je prostor pričakovano skopo odmerjen. Je pa res, da je po precej zahtevni telovadi pri vstopanju prostora tam vseeno nekaj več kot v BMW-ju serije 4.

Na dotik občutljive površine namesto klasičnih stikal so pogosto neubogljive in prav nadležno muhaste.


Seveda je predvsem namenjen vožnji v dvoje in tudi na daljših vožnjah je resnično prijeten sopotnik, saj (nastavljivo) podvozje v prvi vrsti udobje postavlja pred vozno dinamiko. Zlasti v načinu comfort resnično učinkovito blaži udarce s ceste, zvočna zatesnjenost je tudi pri višjih hitrostih odlična, motor skoraj neslišen. Še največ hrupa na določenih podlagah povzročajo velika, 20-palčna kolesa.

6,2 sekunde traja pospešek do stotice, med vožnjo pa bolj kot na pretirano dinamiko prisega na udobje.


Oznaka CLE 300 4matic pomeni štirikolesni pogon, ki izboljša lego na cesti in prispeva k večji zanesljivosti zlasti na spolzkih podlagah ter bencinski štirivaljnik z blago hibridno podporo. Motor je v prostem teku presenetljivo glasen, skoraj dizelsko ropotajoč, a ko pritisnete na stopalko za plin in speljete, sploh pa med vožnjo, ubira precej prijaznejše in predvsem bolj umirjene tone. Dodaten elektromotor s 17 kW (23 KM) in bogatimi 200 Nm navora pri večjih apetitih opazno prispeva svoj delež, 9-stopenjski samodejni menjalnik svoje delo opravlja hitro in tekoče. Šestvaljnik bi bil z vidika zvoka in prestiža vsekakor imenitnejša izbira, a že tu je moči več kot dovolj. Ne nazadnje tudi zato, ker se s tem mercedesom verjetno ne boste na vrat na nos zapodili v ovinke, kjer sicer prepriča z natančnim volanom in uravnoteženo lego na cesti, a že pri malce ostrejši vožnji daje s precejšnjim zibanjem in nagibanjem kaj hitro vedeti, da mu postavljanje hitrostnih rekordov ni pisano na kožo.

A to mu pravzaprav ne štejem med slabosti, nasprotno. Na romantičnem izletu ob koncu tedna si resnično ne želim kot kamen trdega podvozja in iskanja idealne linije skozi niz zavojev izjemno mamljivih cest italijanskih Dolomitov. Te vseeno premaguje resnično suvereno, a obenem prijetno razvaja tudi na drugih področjih – predvsem z udobjem in bogato (doplačilno) opremo, ki ceno testnega vozila z osnovnih 69 približa stotim tisočakom.
 

Mercedes-benz CLE 300 4matic coupé
 Vozilo in motor kupe, 2 vrata, 4 sedeži; Motor: bencinski, vrstni štirivaljnik, 1.999 ccm, 190 kW (258 KM) pri 5.800/min, 400 Nm pri 2.000–3.200/min; Menjalnik: samodejni 9-stopenjski; Pogon: na vsa štiri kolesa; EuroNCAP: /.
  Velikost:  4.850 x 1.860 x 1.428 mm; Medos. razdalja: 2.865 mm; Pnevmatike: spredaj 245/35 R20, zadaj 275/30 R20; Masa/nosilnost: 1.855/475 kg; Prtljažnik: 420 l.
  Največja hitrost:  250 km/h; Pospešek (0–100 km/h): 6,2 s; Poraba goriva (WLTP): 7,1 l/100 km; Povprečje na testu: 8,9 l/100 km; Izpust CO2: 161 g/km.
  Cena:  osnovni model (CLE 200 coupé): 63.790 €, testno vozilo: 97.805 €; Star Import d.o.o., Ljubljana.
videz, udobje, vozne lastnosti, zmogljiv pogon na dotik občutljive površine, kakovost izdelave, v prostem teku robat motor brez napak

Oddaj komentar

Mercedes W123: Prevozil je že več kot 7 milijonov km, olje mu menjajo vsak teden

Legendarni mercedes-benz W123 je bil nekoč znan po svoji zanesljivosti. Čeprav je
Novice

Koliko kilometrov med poletno vročino 'ukrade' klima v električnih vozilih?

Med poletnimi potovanji se prometnim zastojem pogosto ni mogoče izogniti. Vas zanim
Novice

V Teslini nemški tovarni je izginilo 65.000 skodelic za kavo

Vodenje tovarne avtomobilov ni preprosta zadolžitev, kar je na lastni koži občuti
Novice

Letna naročnina na baterijo za sedem tisočakov?!

Mislili bi, da bo za 7.000 evrov na leto človek dobil oziroma najel velik baterijsk
Novice

Do leta 2030 bo vsak tretji prodan avtomobil kitajski

Kitajski avtomobili si trenutno lastijo 21 odstotkov svetovnega trga, pri čemer ana
Novice

Ko te v hrbet sune več kot tisočglava konjenica

Porscheji nedvomno spadajo med največje športne ikone na štirih kolesih. Skozi č
Novice

AVTO MEDIJA d.o.o.

Naša spletna stran uporablja piškotke, ki se naložijo na vaš računalnik. Ali se za boljše delovanje strani strinjate z njihovo uporabo?

Več o uporabi piškotkov

Uporaba piškotkov na naši spletni strani

Pravna podlaga

Podlaga za obvestilo je spremenjeni Zakon o elektronskih komunikacijah (Uradni list št. 109/2012; v nadaljevanju ZEKom-1), ki je začel veljati v začetku leta 2013. Prinesel je nova pravila glede uporabe piškotkov in podobnih tehnologij za shranjevanje informacij ali dostop do informacij, shranjenih na računalniku ali mobilni napravi uporabnika.

Kaj so piškotki?

Piškotki so majhne datoteke, pomembne za delovanje spletnih strani, največkrat z namenom, da je uporabnikova izkušnja boljša.

Piškotek običajno vsebuje zaporedje črk in številk, ki se naloži na uporabnikov računalnik, ko ta obišče določeno spletno stran. Ob vsakem ponovnem obisku bo spletna stran pridobila podatek o naloženem piškotku in uporabnika prepoznala.

Poleg funkcije izboljšanja uporabniške izkušnje je njihov namen različen. Piškotki se lahko uporabljajo tudi za analizo vedenja ali prepoznavanje uporabnikov. Zato ločimo različne vrste piškotkov.

Vrste piškotkov, ki jih uporabljamo na tej spletni strani

Piškotki, ki jih uporabljamo na tej strani sledijo smernicam:

1. Nujno potrebni piškotki

Tovrstni piškotki omogočajo uporabo nujno potrebnih komponent za pravilno delovanje spletne strani. Brez teh piškotov servisi, ki jih želite uporabljati na tej spletni strani, ne bi delovali pravilno (npr. prijava, nakupni proces, ...).

2. Izkustveni piškotki

Tovrstni piškotki zbirajo podatke, kako se uporabniki vedejo na spletni strani z namenom izboljšanja izkustvene komponente spletne strani (npr. katere dele spletne strani obiskujejo najpogosteje). Ti piškotki ne zbirajo informacij, preko katerih bi lahko identificirali uporabnika.

3. Funkcionalni piškotki

Tovrstni piškotki omogočajo spletni strani, da si zapomni nekatere vaše nastavitve in izbire (npr. uporabniško ime, jezik, regijo) in zagotavlja napredne, personalizirane funkcije. Tovrstni piškotki lahko omogočajo sledenje vašim akcijam na spletni strani.

4. Oglasni ali ciljani piškotki

Tovrstne piškotke najpogosteje uporabljajo oglaševalska in družabna omrežja (tretje strani) z namenom, da vam prikažejo bolj ciljane oglase, omejujejo ponavljanje oglasov ali merijo učinkovitost oglaševalskih akcij. Tovrstni piškotki lahko omogočajo sledenje vašim akcijam na spletu. Poleg tega lahko zajemajo in obdelujejo podatke za tržne raziskave mesta contentexchange.me, oglaševanje in izboljšanje uporabniške izkušnje na spletu.

Nadzor piškotkov

Za uporabo piškotkov se odločate sami. Piškotke lahko vedno odstranite in s tem odstranite vašo prepoznavnost na spletu. Prav tako večino brskalnikov lahko nastavite tako, da piškotkov ne shranjujejo.

Za informacije o možnostih posameznih brskalnikov predlagamo, da si ogledate nastavitve.

Upravljalec piškotkov

AVTO MEDIJA d.o.o.