Dve muhi na en mah
TEST IN OCENA: Mercedes-benz CLE 300 4matic coupé
Elegantni kupe je mercedes v pravem pomenu besede in na prvo mesto postavlja udobje. Štirivaljni bencinski motor je nekaj bolj robat, a kot celota prijeten in zmogljiv sopotnik. Z 69.000 evri je deset tisočakov dražji od limuzine razreda C in pet tisočakov cenejši od razreda E.
Sreda, 21. avgust 2024
CLE zamenjuje dva prejšnja Mercedesova modela – kupe razreda C in kupe razreda E. V primerjavi s prvim je večji in prestižnejši, v primerjavi z drugim pa bolj dinamičnega značaja, čeprav je v prvi vrsti predvsem udobna križarka in ne športnik. Skratka, v nekaterih ozirih, predvsem voznih lastnostih, je bliže razredu C, z velikostjo in prostornostjo pa bliže razredu E.
Z za kupeje nekaj višje nameščenimi, širokimi in udobnimi sedeži je nekako mercedes stare šole, medtem ko notranja zasnova v dobršni meri temelji na razredu C. To pomeni izdatno digitalizacijo z zaslonom premera 31,2 centimetra pred voznikom z različno grafiko prikaza podatkov in položenim osrednjim zaslonom premera 30,2 centimetra, obenem pa tudi neposrečeno upravljanje tudi najpogosteje uporabljanih funkcij (klima, radio) prek osrednjega zaslona ali na dotik občutljivih površin pod njim in
na volanskem obroču. Med vožnjo nerodno in brez (daljšega) umikanja pogleda s ceste žal ne gre – namesto da bi spremljali trenutno dogajanje na cesti, se ukvarjate s tem, ali bo vaš ukaz prijel ali ne. BMW-jev vrtljivi gumb med sedežema, s katerim med vožnjo intuitivno krmarite med meniji, je neprimerno boljša rešitev. Infotainment je sicer MBUX zadnje generacije (kot v razredu E), kar pomeni bliskovito odzivnost, posodobljen osnovni meni z velikimi ikonami in širši nabor aplikacij na osnovi
androida. Kar se videza tiče, je notranjost zelo imenitna, a kmalu se izkaže, da kakovost uporabljenih materialov ni na najvišji ravni, vključno s ponekod šklepetajočo plastiko in skritim čričkom v enem izmed sedežev. Počutje za volanom je vseeno zelo dobro in na sprednjih, radodarno odmerjenih in izdatno nastavljivih sedežih bodo resnično udobno sedeli tudi višji (ali težji) ljudje, na zadnjih dveh pa je prostor pričakovano skopo odmerjen. Je pa res, da je po precej zahtevni telovadi pri
vstopanju prostora tam vseeno nekaj več kot v BMW-ju serije 4.
Na dotik občutljive površine namesto klasičnih stikal so pogosto neubogljive in prav nadležno muhaste.
Seveda je predvsem namenjen vožnji v dvoje in tudi na daljših vožnjah je resnično prijeten sopotnik, saj (nastavljivo) podvozje v prvi vrsti udobje postavlja pred vozno dinamiko. Zlasti v načinu comfort resnično učinkovito blaži udarce s ceste, zvočna zatesnjenost je tudi pri višjih hitrostih odlična, motor skoraj neslišen. Še največ hrupa na določenih podlagah povzročajo velika, 20-palčna kolesa.
6,2 sekunde traja pospešek do stotice, med vožnjo pa bolj kot na pretirano dinamiko prisega na udobje.
Oznaka CLE 300 4matic pomeni štirikolesni pogon, ki izboljša lego na cesti in prispeva k večji zanesljivosti zlasti na spolzkih podlagah ter bencinski štirivaljnik z blago hibridno podporo. Motor je v prostem teku presenetljivo glasen, skoraj dizelsko ropotajoč, a ko pritisnete na stopalko za plin in speljete, sploh pa med vožnjo, ubira precej prijaznejše in predvsem bolj umirjene tone. Dodaten elektromotor s 17 kW (23 KM) in bogatimi 200 Nm navora pri večjih apetitih opazno prispeva svoj
delež, 9-stopenjski samodejni menjalnik svoje delo opravlja hitro in tekoče. Šestvaljnik bi bil z vidika zvoka in prestiža vsekakor imenitnejša izbira, a že tu je moči več kot dovolj. Ne nazadnje tudi zato, ker se s tem mercedesom verjetno ne boste na vrat na nos zapodili v ovinke, kjer sicer prepriča z natančnim volanom in uravnoteženo lego na cesti, a že pri malce ostrejši vožnji daje s precejšnjim zibanjem in nagibanjem kaj hitro vedeti, da mu postavljanje hitrostnih rekordov ni pisano na
kožo.
A to mu pravzaprav ne štejem med slabosti, nasprotno. Na romantičnem izletu ob koncu tedna si resnično ne želim kot kamen trdega podvozja in iskanja idealne linije skozi niz zavojev izjemno mamljivih cest italijanskih Dolomitov. Te vseeno premaguje resnično suvereno, a obenem prijetno razvaja tudi na drugih področjih – predvsem z udobjem in bogato (doplačilno) opremo, ki ceno testnega vozila z osnovnih 69 približa stotim tisočakom.
Mercedes-benz CLE 300 4matic coupé |
Vozilo in motor: kupe, 2 vrata, 4 sedeži; Motor: bencinski, vrstni štirivaljnik, 1.999 ccm, 190 kW (258 KM) pri 5.800/min, 400 Nm pri 2.000–3.200/min; Menjalnik: samodejni 9-stopenjski; Pogon: na vsa štiri kolesa; EuroNCAP: /. |
Velikost: 4.850 x 1.860 x 1.428 mm; Medos. razdalja: 2.865 mm; Pnevmatike: spredaj 245/35 R20, zadaj 275/30 R20; Masa/nosilnost: 1.855/475 kg; Prtljažnik: 420 l. |
Največja hitrost: 250 km/h; Pospešek (0–100 km/h): 6,2 s; Poraba goriva (WLTP): 7,1 l/100 km; Povprečje na testu: 8,9 l/100 km; Izpust CO2: 161 g/km. |
Cena: osnovni model (CLE 200 coupé): 63.790 €, testno vozilo: 97.805 €; Star Import d.o.o., Ljubljana. |
videz, udobje, vozne lastnosti, zmogljiv pogon | na dotik občutljive površine, kakovost izdelave, v prostem teku robat motor | brez napak |