Mini aceman
Minijev nov vmesni člen
Mali električni križanec je približno tako velik kot countryman prve generacije. Na voljo je v izvedbah s 135 ali 160 kW in s subvencijo stane manj kot osnovi bencinski cooper.
Torek, 5. november 2024
Aceman se bo v Minijevi prodajni ponudbi uvrstil med terensko naravnani countryman in med trivratni mini cooper. To pomeni, da je manjši od countrymana, ne pa tudi, da gre za mestnega malčka. S 4,07 metra v dolžino namreč meri približno toliko kot prvi countryman, njegova medosna razdalja pa je z 2,61 metra celo za nekaj milimetrov daljša. To mu omogoča praktično zasnovo s petimi vrati, drugo vrsto, ki ponuja dovolj prostora za odrasle potnike in spodoben prtljažnik s 300 litri osnovne prostornine.
Aceman je torej mali križanec, ki pa nima resnih terenskih ambicij. Ob robustnem videzu namreč od terenskih lastnosti ponuja predvsem malce večjo oddaljenost karoserije od tal, ki je vedno dobrodošla za vsakodnevno uporabo. Poleg tega, seveda, ponuja tudi za znamko značilne estetske detajle in možnosti personalizacije s štirimi različnimi slogi (essential, classic, favoured in JCW trim) ter z različnimi barvnimi kombinacijami karoserije in strehe.
Notranjost je oblikovana v slogu najnovejši hišnih modelov. Armaturna plošča v spomin prikliče originalni mini iz leta 1959. Osrednji del je odet v blago, glavno vlogo pa ima sredinsko nameščen okrogel zaslon na dotik premera 24 centimetrov (9,4 palca). Multimedijsko napravo poganja Minijev oziroma BMW-jev operacijski sistem 9, ki med drugim omogoča integracijo različnih aplikacij, nastavljanje lastnih ozadij, igranje iger in, seveda, brezžično povezljivost s sistemoma Android Auto in Apple CarPlay. Pod zaslonom najdemo prav tako iz prvega minija povzeto površino s petimi stikali in nekaj gumbi za upravljanje glavnih funkcij avtomobila.
Osnovni model aceman E razvije 135 kW (184 KM) in 290 Nm navora. Ob tem mu baterija s kapaciteto 42,5 kWh zagotavlja 309 kilometrov dosega. Malce bolj popopran aceman SE zmore 160 kW (218 KM) ter 330 Nm navora, serijsko pa ima vgrajeno baterijo s kapaciteto 54,2 kWh, kar zadošča za 405 kilometrov dosega. Pri prvem lahko polnjenje z enosmernim tokom poteka z največjo močjo 75 kW, pri drugem pa s 95 kW, s čimer je mogoče povečati doseg z 10 na 80 odstotkov v manj kot 30 minutah.
Ena od lastnosti Minijevih modelov je zabavnost in aceman noče biti izjema. Zato ponuja kar osem različnih voznih načinov (personal, go-kart, vivid, core, green, timeless, balance in trail mode), ki vplivajo na vozne lastnosti, denimo na odzivnost stopalke za plin, predvsem pa na vzdušje v kabini z grafiko osrednjega zaslona in ambientalne osvetlitve, ki med drugim vključuje projekcijo različnih okrasnih vzorcev na armaturno ploščo.
Cene se gibljejo od 34.550 evrov, kolikor je treba odšteti za model aceman E essential trim, pa do 47.600 evrov, kolikor cenijo različico aceman SE john cooper works trim. To pomeni, da je osnovni model ob upoštevanju subvencije pri nas dosegljiv za 27.350 evrov, kar je 650 evrov manj, kot je treba odšteti za osnovni trivratni mini cooper C z bencinskim motorjem oziroma 1.700 evrov manj kot za prostorsko bolj primerljiv petvratni cooper C.
Več o najnovejšem miniju z vtisi s prve vožnje pa v prihodnji številki naše tiskane izdaje (AF 304).