Mini po značaju, ne velikosti
TEST IN OCENA: Mini countryman C
Novi mini countryman se z zunanjimi merami in prostorno notranjostjo uvršča med križance segmenta C. Vstopni bencinski trivaljnik s 125 kW (170 KM) ga do stotice pospeši v 8,3 sekunde. V osnovi stane slabih 38 tisočakov, z bogato doplačilno opremo testnega vozila skoraj 55.
Sobota, 24. avgust 2024
Novi coutryman je v mnogočem pravi Mini, razen v eni stvari – velikosti. Pošteno je zrasel; prek 4,4 metra meri v dolžino in se postavlja ob bok BMW X1 (s katerim si deli tehnično osnovo) in drugim podobno velikim križancem, tudi v primerjavi s predhodnikom je konkretno večji. A s tem ni prav nič narobe, nasprotno! V študentskih letih si, sam ali v dvoje, užival v trivratnem cooperju, ki ti je tako zlezel pod kožo, da se mu preprosto nočeš odpovedati. A z leti si ustvariš družino, cooper je žal premajhen in zato izbereš coutrymana … No, to!
Oblikovno z velikimi sprednjimi žarometi in masko ter številnimi drugimi podrobnostmi ostaja zvest filozofiji znamke, resda s konkretno sodobnejšim pristopom, ki pa kot celota deluje zelo posrečeno. Podobno v notranjosti, kjer je osrednji element okrogel zaslon premera 24 centimetrov na sredinski konzoli, ki povzema videz nekdaj tam nameščenega velikega merilnika hitrosti. Z na androidu temelječim operacijskim sistemom in tehnologijo OLED je jasne in čiste grafike ter lepo tekočih animacij,
ves čas je povezan s spletom in zato posreduje navigacijske podatke v realnem času (zastoji, dela na cesti …), omogoča možnost posodobitev na daljavo, tu sta tudi brezžični povezavi android in apple.
Tehnično osnovo si deli z BMW X1, podobno prostoren je tudi v kabini in prtljažniku.
Zaslon dejansko skrbi za praktično celotno komunikacijo med avtom in voznikom. Številne funkcije so zato precej »skrite« v raznih podmenijih, nekatere ikone majhne in zato med vožnjo zahtevajo umik pogleda s ceste na zaslon in precej natančnosti, da jih zadenete s prstom. Tudi vsa morebitna opozorila se praktično prikažejo tam (pred voznikom so sicer osnovni podatki o hitrosti in stanju goriva, projicirani na hud zaslon) in jih morda ne opazite.
Za povrh je med testom zaslon deloma odpovedal – hitrost in osnovni podatki so bili še tam, tudi slika kamere pri vožnji vzvratno, a kak dan (po tem se je sistem sam od sebe spet postavil nazaj) sem moral v toplem sončnem vremenu zdržati s klimatsko napravo, nastavljeno na 24 stopinj Celzija, in z ogrevanim sedežem … Kakor koli, mini ni ne prvi ne zadnji in še zdaleč ne edini, pri katerem se upravljanje osnovnih funkcij prek zaslona dokazuje kot kompromisna rešitev …
Pod njim je nekaj fizičnih stikal za zagon, upravljanje menjalnika in podobno ter stikalo za izbiro različnih režimov oziroma doživetij – treh tradicionalnih green, core in go-kart, ki dejansko vplivajo tudi na vozne lastnosti (odzivnost stopalke za plin, menjalnik …) in nekaj dodatnih, ki spremenijo bivanjsko izkušnjo v notranjosti. Minimalistična zasnova pomeni, da so imeli oblikovalci notranjosti veliko svobode. Med sedežema je tako veliko uporabnega odlagalnega prostora (vključno z
zaprtim predalom) za drobnarije, tudi držala za kozarce in površina za polnjenje telefona, sicer trdo plastiko pa v dobršni meri prekriva tkanina iz recikliranega poliestra. Celoten vtis je zelo dober, enako velja za ergonomsko dovršen položaj za volanom (ta je precej debel in zelo lepo sede v roke), vse skupaj pa zaokrožuje še prostorska radodarnost, k čemur poleg zajetnih mer pripomoreta tudi precej navpično vetrobransko steklo in kratka armaturna plošča. Spredaj je prostora več kot dovolj
in tudi zadaj zlahka sedita dva odrasla človeka, za povrh pa je zadnja sedežna klop tudi vzdolžno pomična in omogoča optimizacijo prostora glede na potrebe potnikov ali prtljage.
24 cm meri okrogel osredji zaslon, prek katerega upravljate praktično vse funkcije avtomobila.
Preizkusili smo vstopno izvedbo C, kar pomeni z blagim hibridom podprt 1,5-litrski trivaljni motor s 125 kW (170 KM). Zmogljivosti so zelo dobre (resda ne športne, zanje izberite izvedbo JCW), pa tudi s sedemstopenjskim dvosklopčnim menjalnikom (ročni ni na voljo) se motor lepo ujame. Z eno izjemo – pri čisto majhnih hitrostih in pri ponovnem pritisku na stopalko za plin prihaja do precejšnjega zamika pri pospešku, kar zmoti predvsem pri vključevanju v krožišče ali s stranske cesto na glavno.
Izbira režima go-kart zadevo nekoliko izboljša, je pa ne odpravi popolnoma. Sicer pa se coutryman dobro odreže tako v mestu kot tudi na avtocesti pri višjih hitrostih, z natančnim volanom pa ga je pravi užitek zapeljati tudi po pregledni ovinkasti cesti in si privoščiti dobršno mero vozniških užitkov. Dinamike cooper resda ne premore, a je po drugi strani tudi na slabših cestah dovolj udoben.
Skratka, pravi mini, ki v osnovi niti ne pretirava s ceno, jo pa precej začinijo doplačilni dodatki oziroma paketi. Poleg paketa favoured trim še paket XL (najbogatejši od štirih), ob enajstih tisočakih resnično bogato založen s številnimi uporabnimi dodatki in pripomočki ter dodatno merico stila.
Mini countryman C |
Vozilo in motor: križanec, 5 vrat, 5 sedežev; Motor: turbobencinski, vrstni trivaljnik, 1.499 ccm, 125 kW (170 KM) pri 4.700-6.500/min, 280 Nm pri 1.500–4.000/min; Menjalnik: samodejni 7-stopenjski; Pogon: na sprednji kolesi; EuroNCAP: /. |
Velikost: 4.444 x 1.843 x 1.661 mm; Medos. razdalja: 2.692 mm; Pnevmatike: 245/40 R20; Masa/nosilnost: 1.620/475 kg; Prtljažnik: 450–1.450 l. |
Največja hitrost: 212 km/h; Pospešek (0–100 km/h): 8,3 s; Poraba goriva (WLTP): 6,2 l/100 km; Povprečje na testu: 6,8 l/100 km; Izpust CO2: 140 g/km. |
Cena: osnovni model (countryman C): 37.700 €, testno vozilo: 54.658 €; BMW Slovenia d.o.o., Ljubljana. |
videz, prostorna kabina, vozne lastnosti, številne stilske podrobnosti | upravljanje osnovnih funkcij prek zaslona, mestoma neodziven menjalnik | brez napak |