Ne počnite tega
Mit ali resnica: mokra krpa res pospeši polnjenje električnih avtomobilov?
Po spletu se širi nov trend. Če ročaj polnilnega kabla Tesla Supercharger ovijete z mokro krpo, naj bi se hitrost polnjenja znatno povečala.
Petek, 9. avgust 2024
Ali verjamete, da boste z ovijanjem mokre krpe na ročaj polnilnega kabla pospešili polnjenje vašega avtomobila? Zdi se absurdno, a vsaj v primeru Teslinih hitrih polnilnic res deluje. In okoli tega "življenjskega problema" se je vnela intenzivna razprava. Celo tako intenzivna, da se ji je prek svojih uradnih komunikacijskih kanalov pridružila tudi Tesla. V objavi na družbenem omrežju X je lastnike avtomobilov pozvala, naj za pospešitev polnjenja nikar ne uporabljajo mokrih krp.
"Polaganje mokre krpe na ročaj polnilnega kabla ne poveča hitrosti polnjenja in moti spremljanje temperature, kar ustvarja nevarnost pregrevanja ali poškodbe. Prosimo, da se vzdržite tega postopka, saj bodo le tako lahko naši sistemi pravilno delovali in prepoznali resnične težave s polnjenjem," so sporočili na profilu Tesla Charging na omrežju X.
Vendar so dosegli ravno nasprotno. Tema je sprožila še bolj dinamično razpravo, saj so številni lastniki tesel in tudi nekateri avtomobilistični novinarji potrdili, da "mokra krpa" res deluje. Pa ne le krpa, tudi podobne stvari, kot so pločevinke z ohlajeno pijačo. To so, na primer, preverili uredniki priznanega portala, posvečenega električnim vozilom InsideEV, ki so potrdili, da v nekaterih primerih to "zunanje hlajenje" res prispeva k povečanju hitrosti polnjenja.
Kyle Conner, ustanovitelj portala InsideEV, je potrdil, da je v nasprotju s Teslinimi trditvami trik z mokro krpo zanesljiv način za skrajšanje časa polnjenja. Pravi, da sam to počne že več kot sedem let. In kako je to mogoče? To je povezano z zunanjimi temperaturnimi senzorji na Teslinih ročajih polnilnih kablov, ki spremljajo temperaturo ročaja in če se ta poveča, se bo moč polnjenja zmanjšala, da si ljudje ne opečejo rok. Po Connerjevih besedah so se z ovijanjem mokre brisače ljudje ne le izognili opeklinam, ampak so tudi opazili večjo učinkovitost polnjenja.
Conner je še dodal, da je trik nekoč deloval bolje. "Mokra krpa na ročaju še vedno pospeši proces polnjenja, vendar je že nekoliko umetno omejen," je dodal in pojasnil, da je Tesla verjetno naredila nekaj programskih sprememb, povezanih s senzorji.
Že dolgo je sicer znano, da se ročaji Superchargerjev med polnjenjem močno pregrejejo. Tesla je to težavo poskušala rešiti s tekočinsko hlajenimi kabli, a rešitev ni bila učinkovita. Seveda tudi pomoč z mokro krpo ni povsem primerna. Že zato, ker lahko takšno "zavajanje elektronike" povzroči poškodbe polnilnih kablov in navsezadnje celotnega polnilnega sistema avtomobila.