Test zimskega dosega 2025
Največji svetovni test dosega električnih vozil: v zimskih razmerah so testirali realni doseg 24 električarjev
Zmagovalec je bil presenečenje. To ni bil prenovljeni tesla model 3 long range, kljub temu, da ima uradno največji doseg.
Nedelja, 19. januar 2025
Norveška je vodilna na svetu na področju voznega parka električnih vozil. Kot smo že poročali, je lani devet od desetih prodanih novih avtomobilov imelo električni pogon, zato lahko mirne vesti rečemo, da se Norvežani na področju elektrike dobro znajdejo. Skandinavska država ima tudi ostre zime z nizkimi temperaturami, zato je odličen poligon za preizkušanje električnih vozil do skrajnih meja dosega.
Tu pride na vrsto norveška avtomobilistična revija Motor. Ta skupaj z Norveško avtomobilsko zvezo (NAF) že šest let organizira preizkus El Prix. Gre za največji svetovni test dosega električnih vozil, ki ga vsako leto organizirajo poleti in pozimi.
V tem tednu so objavili rezultate letošnjega zimskega testa, v okviru katerega so 24 popolnoma novih električnih vozil napolnili "do konca", nato pa so se peljali po isti poti, da bi ugotovili, koliko kilometrov bodo prevozili. Na koncu so novinarji opazili velike razlike med oglaševanimi podatki o dosegu WLTP in dejanskimi rezultati.
Zmagovalec je bil precejšnje presenečenje. To ni bil prenovljeni tesla model 3 long range, kljub temu, da ima uradno največji doseg in je prevozil največ kilometrov. Pravzaprav so novinarji teslo opisali kot razočaranje, z veliko razliko med uradnim dosegom po WLTP-ju in rezultati v zimskih pogojih. Model 3 je tako med 24 testiranimi avtomobili zasedel 21. mesto s 24-odstotno razliko med uradnim podatkom dosega WLTP in dejansko prevoženo kilometrino.
Glede na to, kako malo dosega je izgubil v primerjavi z uradno številko, je bil zmagovalec polestar 3. Njegov uradni doseg po WLTP-ju znaša 560 kilometrov, prevozil pa je impresivnih 531 kilometrov, piše Norveška avtomobilska zveza. To je samo pet odstotkov manj glede na podatke na papirju, in drugi najboljši rezultat, ki so ga kadar koli zabeležili v okviru testa El Prix (najboljši rezultat je leta 2021 dosegel BMW iX3 s štirimi odstotki negativnega odstopanja.)
Tukaj pa so vsi rezultati testiranja s tovarniškimi in dejanskimi vrednostmi dosega.