Aktualno
Nekateri novi avtomobili so se v Nemčiji podražili tudi do 44 odstotkov!
Prav vse se trenutno draži. Ne glede na to, ali pogledate na račun za komunalne storitve ali zadnji račun iz supermarketa, se zdi, da gredo cene v samo eno smer – strmo navzgor. Najljubši otrok Nemcev – ja, še vedno govorimo o avtomobilu – ni izjema.
Ponedeljek, 12. september 2022
Inflacija je očitno dosegla nove razsežnosti, podražitev novih avtomobilov pa je povezana tudi s poslovnimi odločitvami proizvajalcev in okoljskimi predpisi Evropske unije. Nekatere cenovno ugodnejše različice namreč izginjajo s cenikov, nadomeščajo pa jih zmogljivejše, hibridne začetne opcije.
Nemški avtomobilski klub ADAC je objavil študijo, v kateri so primerjali cene novih avtomobilov v obdobju 2017-2022 in ugotovili, da so se v petih letih nekateri novi avtomobili v okviru svojega razreda podražili do 44 odstotkov. Največji skok cen je opazen v segmentu najmanjših in najugodnejših vozil (do 44 %), sledijo mu majhni avtomobili s povprečnim 30-odstotnim dvigom cen, tem pa modeli v nižjem srednjem razredu z 21-odstotno podražitvijo.
Najcenejši VW golf zdaj stane nekaj manj kot 30.000 evrov
ADAC izpostavlja nekatere skrajne primere, ki so jih "odkrili" v zadnjem času. V Nemčiji je bil volkswagen golf z 90 "konji" še pred letom dni na voljo za 20.700 evrov. Ta osnovni model je sedaj zamenjala različica s 130 "konji", ki je na voljo za 29.560 evrov. Za skoraj 9.000 evrov več lahko kupci dobijo samo močnejši motor. Medtem ko je bil lani fiat tipo s 100 "konji" na voljo že od 17.490 evrov, je zdaj na izbiro samo hibridna različica s 130 "konji" za 28.490 evrov – kar je 11.000 evrov več. Tudi fiat 500 je zdaj na voljo kot hibrid – kar pomeni, da se je cena s 13.000 € (2020) dvignila na 16.500 € (2022).
Na področju električnih vozil so strokovnjaki opazili tudi trend višanja cen osnovnih izvedb, eden izmed rekorderjev je električni ford mustang mach-E. Ta se je v letu dni podražil za približno 10.000 evrov – za avtomobil z enako opremo je treba namesto 46.900 evrov sedaj plačati 56.500 evrov.
ADAC poziva k zmernosti pri cenovni politiki
ADAC je zaskrbljen zaradi previsoke rasti cen novih avtomobilov in avtomobilsko industrijo poziva k vrnitvi na zmerno cenovno politiko. Zapisali so, da prejemati državno podporo in na drugi strani ustvarjati rekordne dobičke, ukinjati osnovne modele in cenovno dostopne izdelke, ne gre skupaj. "Mobilnost ne sme postati privilegij za osebe z višjimi dohodki!" so bili jasni.