Essen
Nemški mediji: Tukaj je parkirana nemška avtomobilska kriza
V dolgi zgodovini logističnega podjetja CAT Automobillogistik Essen se še ni zgodilo, da bi na pretovornem parkirišču zmanjkalo prostora. Vozila se kopičijo že nekaj mesecev.
Petek, 29. november 2024
V Nemčiji skoraj ne mine dan, da ne bi mediji objavljali novic iz avtomobilskega sektorja: od groženj glede znižanja plač in zapiranja tovarn do ukinitve na tisoče delovnih mest pri proizvajalcih in dobaviteljih.
Časnik Bild je objavil posnetek iz zraka družbe CAT Automobillogistik v bližini pristanišča Essen, ki ponazarja trenutno stanje. "Na tisoče novih avtomobilov, ki jih nihče noče kupiti," so zapisali pri Bildu.
Zmanjkalo je prostora
Skoraj 6.000 novih avtomobilov v vrednosti vsaj 300 milijonov evrov torej stoji na pretovorni točki na severu Essna, veliko je električnih. V dolgi zgodovini logističnega podjetja se še ni zgodilo, da bi na parkirišču zmanjkalo prostora. "Tukaj delam že več kot deset let in do zdaj še nisem doživel česa takega," je dejal zaposleni za časnik Bild. "Avtomobili prihajajo, odhajajo pa skoraj ne."
Pri nemškem časopisu so neusmiljeni, saj so zapisali, da je razlog za gnečo preprost in žalosten: nihče jih noče kupiti. "Tukaj je veliko avtomobilov, ki so bili dostavljeni pred več kot šestimi meseci. Nekateri novi avtomobili pa so tu že več kot eno leto," pravi zaposleni.
Največji delež modelov na pretovornem prostoru pripada znamkama Volkswagen in Audi. Zakaj jih toliko stoji? "Prvič, predragi so, in drugič, vse bolj postaja jasno, da strategija e-avtomobilov ne deluje, kot je bilo obljubljeno," pravi zaposleni. Zanj je vzrok problema jasen: "Pomanjkanje polnilne infrastrukture in slab doseg. Zdaj imamo vsi problem."
Toda kriza ima tako zmagovalce kot poražence. Zaposleni v logistiki je za Bild še povedal: "Trenutno za nas v resnici ni slabo. Proizvajalci avtomobilov morajo pri nas plačevati parkirna mesta. Lahko bi celo rekli, da nam kriza trenutno koristi." Tudi kupci bi lahko imeli koristi od avtomobilskega zastoja. Proizvajalci se bodo morda poskušali znebiti težko prodajanih modelov in bodo ponudili dobre popuste. "Proizvajalci se bodo verjetno poskušali znebiti nekaterih modelov z velikimi popusti. Pričakujem jih do konca leta," je napovedal avtomobilski strokovnjak Frank Schwope.