Prihaja Onvo
Nio v Evropo prihaja še s cenejšo znamko Onvo, ponujala bo model z dosegom 1.000 km
V Evropi želi tekmovati s Teslinim modelom Y.
Petek, 27. december 2024
Nio, kitajski proizvajalec avtomobilov, ki poenostavlja uporabo električnih avtomobilov s ponudbo menjave baterij v dveh minutah in pol namesto polnjenja, bo prihodnje leto v Evropi lansiral svojo cenovno ugodnejšo znamko Onvo. Prvi model bo srednje velik športni terenec L60, ki naj bi predstavljal konkurenco Teslinemu modelu Y. Seveda bo prinesel tudi tehnologijo zamenjave baterij.
Avto je dolg 4.818 mm, medosna razdalja meri 2.950 mm, v osnovni opremi pa so denimo prednji sedeži, ki jih je mogoče zložiti in v kabini ustvariti ležišče. Standardnih je tudi več zaslonov: 17,2-palčni osrednji zaslon, velik head-up display in dva 8-palčna zaslona za potnike na zadnjih sedežih. Avdio sistem ima že v osnovi 18 zvočnikov, vstopna izvedba ponuja tudi sprednjo kamero in notranjo selfie kamero.
Poleg tega ima še nekaj zanimivih lastnosti. Prvi je doseg 1.000 kilometrov, vendar velja opozoriti, da podatek temelji na kitajskem merilnem ciklu CLTC. Vgrajeno ima ogromno baterijo s kapaciteto 150 kWh in se ponaša z odlično aerodinamiko. Količnik zračnega upora je samo 0,22 Cd, SUV-ji pa običajno dosežejo Cd od 0,35 do 0,45. Aerodinamika naj bi bila zaslužna za izjemno nizko porabo, povprečje naj bi bilo le 12,1 kWh/100 km (spet po CLTC). Za primerjavo – Tesla model Y ima povprečno porabo 15,7 kWh na sto kilometrov, a po WLTP-ju. Merilnih ciklov sicer ni mogoče neposredno primerjati.
Njegova prodaja bo najprej stekla v Veliki Britaniji, ki ne zaračunava dodatnih carin za električne avtomobile, izdelane na Kitajskem. V Evropski uniji je Nio obdavčen z 31-odstotnimi carinami. Za občutek: Onvo L60 je bil na Kitajskem septembra na voljo po ceni okoli 27.000 evrov. Kako bo z menjavo baterij, še ni jasno, na Kitajskem je cena za to storitev že vključena v ceno avtomobila. Kako je to videti v praksi, lahko pogledate tukaj: