Nissan
Nissan razvija barvo, ki hladi avtomobil
Prvi testi posebne karoserijske barve so zabeležili za pet stopinj nižje temperature v kabini in 12 stopinj nižje na zunanjosti avtomobila.
Četrtek, 8. avgust 2024
V poletnih dneh stalno težavo povzročajo visoke temperature, ki lahko v kabinah na soncu parkiranih avtomobilov dosegajo tudi 50 ali 60 stopinj Celzija. Hlajenje le-teh zahteva intenzivno delovanje klimatskih naprav ter posledično dodatno porabo goriva ali električne energije pri električnih vozilih.
Tej težavi so se postavili po robu pri Nissanu in novembra 2023 v sodelovanju z Japan Airport Terminal Co, podjetjem Raci-Cool Japan ter z družbo All Nippon Airways (ANA) na tokijskem letališču Tokyo Haneda začeli uporabljati v posebno barvo odet kombi nissan NV100.
Prvi rezultati so zelo spodbudni, saj so pri kombiju, ki je bil parkiran na soncu, beležili 12 stopinj nižjo temperaturo karoserije in pet stopinj nižjo temperaturo v kabini kot pri avtomobilih, ki so odeti v običajno barvo.
Posebna barva je nastala v sodelovanju s podjetjem Radi-Cool, ki se ukvarja s tehnologijami za sevalno hlajenje in vsebuje sintetične metamateriale z lastnostmi, ki jih v naravi ne najdemo. Hladilne sposobnosti Nissanove barve so posledica dveh mikroskopskih delcev, ki reagirata na svetlobo. En delec odbija skoraj infrardeče sončne žarke, ki so odgovorni za segrevanje običajne barve, medtem ko drugi ustvarja elektromagnetne valove, ki razpršijo toploto. Skupno delovanje teh delcev zmanjša temperaturo zunanjih površin vozila, kot so streha, pokrov motorja in vrata.
Tovrstna barva ni prava novost, saj se že uporablja za stavbe, a treba jo je nanašati z valjčki kar lahko pušča ostanke. Glavni izziv za Nissan pa je ustvariti barvo, ki bo dovolj lahka, jo bo mogoče nanašati z brizgalno pištolo in bo izpolnjevala kakovostne standarde podjetja.
Od začetka projekta (leta 2021) so testirali več kot 100 vzorcev in si prizadevali doseči debelino barve 120 mikronov, kar je šestkrat več kot pri tradicionalnih barvah, ter da bo odporna na sol, krušenje, luščenje, praske in kemijske reakcije, bo ohranjala intenzivnost barve in omogočala popravila.
Ekipa že razvija rešitve, ki bodo ob enaki zmogljivosti hlajenja in široki paleti barvnih možnosti omogočale tanjše nanose. Mi pa lahko le čakamo, kdaj bodo te rešitve pripravljene na serijsko uporabo.
Oznake:
- karoserijske barve
- Nissan
- Radi Cool