Rogfast
Norvežani gradijo najdaljši in najgloblji podvodni predor na svetu
Ko bo dokončan, bo dolg 26,7 kilometra in bo dosegel največjo globino 392 metrov pod morsko gladino.
Torek, 24. december 2024
Na Norveškem so se lotili ambicioznega projekta: gradnje najdaljšega in najglobljega podvodnega predora na svetu. Projekt se imenuje Rogfast in naj bi bistveno izboljšal promet med mestoma Randaberg (blizu Stavangerja) in Bokn. Stroji so sicer zabrneli že januarja 2018, oktobra naslednje leto pa so gradnjo prekinili. Razlog je bilo močno naraščanje stroškov že v začetni fazi. Toda kmalu zatem, leta 2021, so se dela na strateškem predoru kljub vsemu nadaljevala.
Projekt Rogfast je del odseka avtoceste E39, ki povezuje južni in severni del države. Rogfast bo povezal polotok Karmøy s Stavangerjem pod fjordom Bokn, kar bo občutno skrajšalo čas potovanja in/ali prevoza tovora. Ko bo dokončan, bo predor dolg 26,7 kilometra in bo dosegel največjo globino 392 metrov pod morsko gladino. Potovanje med Karmøyem in Stavangerjem bo skrajšano s približno 1,5 ure na manj kot 25 minut.
Rogfast je zasnovan kot dvocevni podvodni predor z dvema pasovoma v vsako smer. Gradbeniki se soočajo z več izzivi, vključno z izkopom kamnine pod zelo visokim pritiskom in zapleteno stabilizacijo strukture predora. Vsaka predorska cev bo imela premer približno 10,5 metra in bo vključevala prezračevalni sistem, razsvetljavo in protipožarno zaščito.
Po podatkih norveške uprave za ceste Statens vegvesen je projekt vreden približno 25 milijard norveških kron (približno 2,3 milijarde evrov). Od tega gre relativno velik del investicij v varnostne ukrepe in zaščito pred poplavljanjem predora. Dokončan naj bi bil do leta 2033 (po prvotnem načrtu naj bi se to zgodilo prihodnje leto), poleg tega, da bo izboljšal prometno povezavo, pa bo pripomogel tudi k razbremenitvi trajektnega prometa.