Novi predpisi glede izpustov
Nova pravila utegnejo oklestiti prodajo priključnih hibridov
Od 1. januarja je v veljavi nov emisijski standard, po katerem bi se lahko uradno izmerjeni izpusti ogljikovega dioksida nekaterih priključnih hibridov podvojili.
Torek, 7. januar 2025
Letošnje leto ne prinaša nič dobrega za prodajo priključnih hibridov, saj je stopil v veljavo nov standard Euro 6e-bis, ki zapoveduje nov način merjenja izpustov teh modelov. Do sedaj so testiranja predvidevala merjenja na simulirani razdalji 800 kilometrov, nov standard pa to razdaljo povečuje na 2.200 kilometrov.
Zato, da bi pokazali učinek novih norm na izmerjeno porabo in izpuste priključnih hibridov, so pri International Council on Clean Transport (ICCT) pod drobnogled vzeli BMW X1 xDrive25e in ugotovili, da bi se izpusti CO2 povečali s približno 45 na kar 96 g/km. Še huje pa bo od leta 2027, ko bo stopil v veljavo standard Euro 6e-bis-FCM, ki predvideva razdaljo 4.260 kilometrov, po katerem bi se izpusti tega modela povečali na 122 g/km.
Novi standard velja za vse priključne hibride na prodaj od 1. januarja 2025, od 31. decembra 2025 pa bo veljal za vse obstoječe tovrstne modele, katerih homologacijski podatki bodo osveženi.
To utegne negativno vplivati na prodajo priključnih hibridov, ki so v nekaterih evropskih državah na podlagi izpustov deležni davčnih ugodnosti. Gotovo pa bo vplivalo tudi na strategije proizvajalcev, ki so s priključnimi hibridi zniževali povprečje izpustov svojih modelnih palet. V četrtletju od 2020 do 2024 to povprečje ni smelo presegati 115,1 g/km (nad to mejo predvidena kazen 95 evrov za vsak prodan avtomobil), od letos pa ta meja znaša 93,6 g/km.
Oznake:
- Euro 6e-bis
- izpusti
- priključni hibridi