Avto.info

Novi predpisi glede izpustov

Nova pravila utegnejo oklestiti prodajo priključnih hibridov

Od 1. januarja je v veljavi nov emisijski standard, po katerem bi se lahko uradno izmerjeni izpusti ogljikovega dioksida nekaterih priključnih hibridov podvojili.

Torek, 7. januar 2025

Letošnje leto ne prinaša nič dobrega za prodajo priključnih hibridov, saj je stopil v veljavo nov standard Euro 6e-bis, ki zapoveduje nov način merjenja izpustov teh modelov. Do sedaj so testiranja predvidevala merjenja na simulirani razdalji 800 kilometrov, nov standard pa to razdaljo povečuje na 2.200 kilometrov.

Zato, da bi pokazali učinek novih norm na izmerjeno porabo in izpuste priključnih hibridov, so pri  International Council on Clean Transport (ICCT) pod drobnogled vzeli BMW X1 xDrive25e in ugotovili, da bi se izpusti CO2 povečali s približno 45 na kar 96 g/km. Še huje pa bo od leta 2027, ko bo stopil v veljavo standard Euro 6e-bis-FCM, ki predvideva razdaljo 4.260 kilometrov, po katerem bi se izpusti tega modela povečali na 122 g/km.

Novi standard velja za vse priključne hibride na prodaj od 1. januarja 2025, od 31. decembra 2025 pa bo veljal za vse obstoječe tovrstne modele, katerih homologacijski podatki bodo osveženi.

To utegne negativno vplivati na prodajo priključnih hibridov, ki so v nekaterih evropskih državah na podlagi izpustov deležni davčnih ugodnosti. Gotovo pa bo vplivalo tudi na strategije proizvajalcev, ki so s priključnimi hibridi zniževali povprečje izpustov svojih modelnih palet. V četrtletju od 2020 do 2024 to povprečje ni smelo presegati 115,1 g/km (nad to mejo predvidena kazen 95 evrov za vsak prodan avtomobil), od letos pa ta meja znaša 93,6 g/km.

Oddaj komentar

Test sistemov za pomoč vozniku: tesla naravnost skozi lažni zid, lexus se je ustavil kot profesionalec

Teslina odločitev, da avtomobilov ne bodo opremili s senzorji lidar je zelo kontrov
Novice

VW je zgodbo družinskega 7-sedežnika spisal na novo

Najnovejši Volkswagnov model je na slovenskih cestah verjetno tudi najbolj vsestran
Novice

Kaj ženske ljubijo

Strokovna žirija 82 avtomobilskih novinark iz 55 držav je tudi letos izbirala avto
Novice

To je dokončna električna reinkarnacija turbo legende

Električna dirkaška zverina, ki ji bo dovoljeno tudi na cesto, sloni na aluminijas
Novice

To je BMW-jeva nova popolnoma električna trojka

Novi limuzinski i3, zasnovan na platformi neue klasse, bo prispel na trg predvidoma
Novice

CLA teče tretji krog

Novi CLA je že tretja generacija tega Mercedesovega modela, ki sicer ohranja osnovn
Novice

AVTO MEDIJA d.o.o.

Naša spletna stran uporablja piškotke, ki se naložijo na vaš računalnik. Ali se za boljše delovanje strani strinjate z njihovo uporabo?

Več o uporabi piškotkov

Uporaba piškotkov na naši spletni strani

Pravna podlaga

Podlaga za obvestilo je spremenjeni Zakon o elektronskih komunikacijah (Uradni list št. 109/2012; v nadaljevanju ZEKom-1), ki je začel veljati v začetku leta 2013. Prinesel je nova pravila glede uporabe piškotkov in podobnih tehnologij za shranjevanje informacij ali dostop do informacij, shranjenih na računalniku ali mobilni napravi uporabnika.

Kaj so piškotki?

Piškotki so majhne datoteke, pomembne za delovanje spletnih strani, največkrat z namenom, da je uporabnikova izkušnja boljša.

Piškotek običajno vsebuje zaporedje črk in številk, ki se naloži na uporabnikov računalnik, ko ta obišče določeno spletno stran. Ob vsakem ponovnem obisku bo spletna stran pridobila podatek o naloženem piškotku in uporabnika prepoznala.

Poleg funkcije izboljšanja uporabniške izkušnje je njihov namen različen. Piškotki se lahko uporabljajo tudi za analizo vedenja ali prepoznavanje uporabnikov. Zato ločimo različne vrste piškotkov.

Vrste piškotkov, ki jih uporabljamo na tej spletni strani

Piškotki, ki jih uporabljamo na tej strani sledijo smernicam:

1. Nujno potrebni piškotki

Tovrstni piškotki omogočajo uporabo nujno potrebnih komponent za pravilno delovanje spletne strani. Brez teh piškotov servisi, ki jih želite uporabljati na tej spletni strani, ne bi delovali pravilno (npr. prijava, nakupni proces, ...).

2. Izkustveni piškotki

Tovrstni piškotki zbirajo podatke, kako se uporabniki vedejo na spletni strani z namenom izboljšanja izkustvene komponente spletne strani (npr. katere dele spletne strani obiskujejo najpogosteje). Ti piškotki ne zbirajo informacij, preko katerih bi lahko identificirali uporabnika.

3. Funkcionalni piškotki

Tovrstni piškotki omogočajo spletni strani, da si zapomni nekatere vaše nastavitve in izbire (npr. uporabniško ime, jezik, regijo) in zagotavlja napredne, personalizirane funkcije. Tovrstni piškotki lahko omogočajo sledenje vašim akcijam na spletni strani.

4. Oglasni ali ciljani piškotki

Tovrstne piškotke najpogosteje uporabljajo oglaševalska in družabna omrežja (tretje strani) z namenom, da vam prikažejo bolj ciljane oglase, omejujejo ponavljanje oglasov ali merijo učinkovitost oglaševalskih akcij. Tovrstni piškotki lahko omogočajo sledenje vašim akcijam na spletu. Poleg tega lahko zajemajo in obdelujejo podatke za tržne raziskave mesta contentexchange.me, oglaševanje in izboljšanje uporabniške izkušnje na spletu.

Nadzor piškotkov

Za uporabo piškotkov se odločate sami. Piškotke lahko vedno odstranite in s tem odstranite vašo prepoznavnost na spletu. Prav tako večino brskalnikov lahko nastavite tako, da piškotkov ne shranjujejo.

Za informacije o možnostih posameznih brskalnikov predlagamo, da si ogledate nastavitve.

Upravljalec piškotkov

AVTO MEDIJA d.o.o.