Avto.info

Opel grandland GSe

Začinjen talilni lonec

  • Obujena oznaka GSe pri grandlandu pripada najzmogljivejšemu Oplovemu priključnemu hibridu
  • Sistemska moč 300 »konjev« zadošča za pospešek do stotice v le 6,1 sekunde
  • Približno 40-kilometrski električni doseg je tu le bonus, hibridna tehnika je primarno v službi zmogljivosti
Avtor: Gašper Stamač / Foto: Jernej Prelac
Sobota, 30. september 2023

Svoje življenje je tehnični dvojček peugeota 3008 začel kot družinski križanec grandland X. Prenova je odnesla X v imenu in mu namenila prepoznavno oblikovno posebnost retro masko oziroma vizir. Ta je še posebej udarna pri najzmogljivejši izvedbi GSe.

Črke GSe pri Oplu pomenijo nekaj takega kot GTI ali GTE pri VW-ju, torej opozarjajo, da gre za športno izvedbo. Izpeljanka kratice GSi, ki je v zgodovini znamke igrala pomembno vlogo, v resnici ni novost, saj so jo nekoč že nosili modeli, kot sta manta in monza, a je takrat E pomenil »einspritz« (vbrizg goriva), danes pa »electric«.

235 km/h je največja hitrost tega avtomobila, kar bi bilo v starih časih oznake nepredstavljivo.


Ne, grandland GSe ni popolnoma električen avtomobil, ampak priključni hibrid. Pogonski sklop sestavljajo 1,6-litrski turbobencinski motor s 147 kW (200 KM), elektromotor na sprednji osi z 80 kW (109 KM), ter še en na zadnji, ki zmore 83 kW (113 KM). To pomeni, da ima grandland GSe štirikolesni pogon in kar 221 kilovatov (300 KM) sistemske moči ter 520 Nm največjega navora. Dovolj, da se do stotice požene v le 6,1 sekunde, medtem ko se merilnik hitrosti ustavi šele pri 235 km/h. Pomemben del pogonskega sklopa je še baterija s kapaciteto 13,2 kWh, ki po protokolu WLTP pomeni več kot 60 kilometrov popolnoma električne vožnje, a v praksi kaj več kot 40 ne gre. Za marsikoga je to vseeno dovolj za dnevne relacije v službo in nazaj, a bistvo tega modela ni ekstremna učinkovitost, pač pa uporaba sodobnih tehnologij v namen okoljsko sprejemljive športne vozne izkušnje. Slednjo prav gotovo zagotavlja, ne le z bogato zalogo moči, ampak tudi z neposrednostjo volanskega mehanizma, trdo nastavljenim podvozjem in nizkim težiščem na račun baterij v dnu vozila. Bi bilo bolje, če bi tehtal manj kot slabe 1,9 tone in ne bi imel zasnove visokega križanca? Prav gotovo! A vseeno čestitamo Oplu, da mu je ne glede na omenjeno uspelo ustvariti avtomobil, ki voznika ne pusti hladnega. Za povrhu pa zna biti tudi vzorno varčen, saj ob doslednem polnjenju baterij goriva porabi le za vzorec, v mestu, kjer tudi s »prazno« baterijo deluje kot učinkovit hibrid, porabi manj kot pet litrov, daljša avtocestna avantura pa je pri nas v povprečju zahtevala nekaj več kot sedem litrov.

Če kje, je pomislek bolj na mestu glede družinske rabe, saj je podvozje bolj na meji udobnega. Kompromis je tudi prtljažnik, ki na račun pogona namesto 514 meri 390 litrov. Sicer še vedno lahko zadovolji potrebe povprečne družine, še posebej ker ima udobno in prostorno kabino. Tudi tehnika služi dobrobiti dragocenega tovora, saj je grandland opremljen s številnimi varnostnimi pripomočki, vključno s sistemom za pomoč pri vožnji na avtocesti, ki deluje s pomočjo prilagodljivega tempomata in sistema za vzdrževanje vozila na sredini voznega pasu, pa tudi sistem za nočni vid night vision.

Na našem seznamu doplačil bi bila prav gotovo tudi črno obarvana »havba«!


Skupaj z varnostno nadgradnjo je bila ob nedavni prenovi osvežena še notranjost. Korak k digitalizaciji predstavlja Oplov sklop zaslonov na vrhu armature, ki se imenuje »pure panel«, sestavljata pa ga 30,5-centimetrski informacijski zaslon namesto klasičnih merilnikov ter 25,4-centimetrski osrednji zaslon multimedijske naprave. Kljub solidnemu delovanju smo pri teh še posebej hvaležni za nekaj klasičnih gumbov, ki vodijo do pogosto uporabljenih menijev.

Grandland GSe je v marsičem nekakšen talilni lonec starega in novega. To velja tako za zasnovo križanca in oblikovne elemente iz preteklosti kot za kombiniran bencinsko-električni pogonski sklop, pa tudi za obujeno žlahtno poimenovanje. Obenem je dobrodošla osvežitev v dobi okoljskih omejitev, ki voznikom ponuja vse bolj redke sladkosti dinamičnih vozniških užitkov. Seveda pa za to zahteva tudi svojo ceno, katere upravičenost naj presodi vsak zase.
 

Opel grandland GSe
 Vozilo in motor športni terenec, 5 vrat, 5 sedežev; Motor (z notranjim zgorevanjem): bencinski, vrstni štirivaljnik, 1.598 ccm, 147 kW (200 KM) pri 6.000/min, 300 Nm pri 3.000/min; Motor (električni spredaj): sinhronski, 80 kW (109 KM), 320 Nm; Motor (električni zadaj): sinhronski, 83 kW (113 KM), 166 Nm; Sistem: 221 kW (300 KM), 520 Nm; Menjalnik: samodejni, 8-stopenjski; Pogon: na vsa štiri kolesa; EuroNCAP: 5.
  Velikost:  4.477 x 1.906 x 1.609 mm; Medos. razdalja: 2.675 mm; Pnevmatike: 255/55 R19; Masa/nosilnost: 1.867/503 kg; Prtljažnik: 390–1.538 l.
  Največja hitrost:  235 km/h; Pospešek (0–100 km/h): 6,1 s; Poraba goriva (WLTP): 1,2 l/100 km, elektrika 16,3 kWh/100 km; Povprečje na testu: 7,4 l/100 km; Izpust CO2: 27 g/km.
  Cena:  osnovni model (1.2 turbo tech & design): 32.990 €, testno vozilo: 55.920 €; WAE S, d. o. o., Ljubljana.
videz, vozne lastnosti, pogon velikost prtljažnika, udobje, cena brez napak

Oddaj komentar

Cybertruck se je pokvaril 56 km po prevzemu, odgovor Tesle: puščanje hladilne tekočine ni okviru garancije

Tisti, ki hrepenijo po cybertrucku v svoji garaži, so razumljivo navdušeni, ko do�
Novice

Velika statistika okvar: električni se kvarijo manj pogosto kot klasični avtomobili

Nemškemu avtoklubu ADAC ne zmanjka dela: leta 2023 je bil "rumeni angel" na pomoč
Novice

Bi želeli parkirati v središču Amsterdama? Ni problema, ampak pripravite pol milijona evrov

Skoraj pol milijona evrov za 18 kvadratnih metrov na najboljši lokaciji! Po tej cen
Novice

To je novi ferrari z znamenitim V12!

Kot je razvidno že iz imena, novega ferrarija poganja dvanajstvaljni motor, atmosfe
Novice

Novi Renaultov križanec je symbioz

V dolžino meri 4,41 metra in tehnično temelji na enaki platformi CMF-B, kot clio i
Novice

Polestar je predstavil novo tehnologijo ultra hitrega polnjenja: od 10 do 80 odstotkov v samo 10 minutah!

Strah glede dosega je postal že malce zavajajoč izraz. Nekatera električna vozila
Novice

AVTO MEDIJA d.o.o.

Naša spletna stran uporablja piškotke, ki se naložijo na vaš računalnik. Ali se za boljše delovanje strani strinjate z njihovo uporabo?

Več o uporabi piškotkov

Uporaba piškotkov na naši spletni strani

Pravna podlaga

Podlaga za obvestilo je spremenjeni Zakon o elektronskih komunikacijah (Uradni list št. 109/2012; v nadaljevanju ZEKom-1), ki je začel veljati v začetku leta 2013. Prinesel je nova pravila glede uporabe piškotkov in podobnih tehnologij za shranjevanje informacij ali dostop do informacij, shranjenih na računalniku ali mobilni napravi uporabnika.

Kaj so piškotki?

Piškotki so majhne datoteke, pomembne za delovanje spletnih strani, največkrat z namenom, da je uporabnikova izkušnja boljša.

Piškotek običajno vsebuje zaporedje črk in številk, ki se naloži na uporabnikov računalnik, ko ta obišče določeno spletno stran. Ob vsakem ponovnem obisku bo spletna stran pridobila podatek o naloženem piškotku in uporabnika prepoznala.

Poleg funkcije izboljšanja uporabniške izkušnje je njihov namen različen. Piškotki se lahko uporabljajo tudi za analizo vedenja ali prepoznavanje uporabnikov. Zato ločimo različne vrste piškotkov.

Vrste piškotkov, ki jih uporabljamo na tej spletni strani

Piškotki, ki jih uporabljamo na tej strani sledijo smernicam:

1. Nujno potrebni piškotki

Tovrstni piškotki omogočajo uporabo nujno potrebnih komponent za pravilno delovanje spletne strani. Brez teh piškotov servisi, ki jih želite uporabljati na tej spletni strani, ne bi delovali pravilno (npr. prijava, nakupni proces, ...).

2. Izkustveni piškotki

Tovrstni piškotki zbirajo podatke, kako se uporabniki vedejo na spletni strani z namenom izboljšanja izkustvene komponente spletne strani (npr. katere dele spletne strani obiskujejo najpogosteje). Ti piškotki ne zbirajo informacij, preko katerih bi lahko identificirali uporabnika.

3. Funkcionalni piškotki

Tovrstni piškotki omogočajo spletni strani, da si zapomni nekatere vaše nastavitve in izbire (npr. uporabniško ime, jezik, regijo) in zagotavlja napredne, personalizirane funkcije. Tovrstni piškotki lahko omogočajo sledenje vašim akcijam na spletni strani.

4. Oglasni ali ciljani piškotki

Tovrstne piškotke najpogosteje uporabljajo oglaševalska in družabna omrežja (tretje strani) z namenom, da vam prikažejo bolj ciljane oglase, omejujejo ponavljanje oglasov ali merijo učinkovitost oglaševalskih akcij. Tovrstni piškotki lahko omogočajo sledenje vašim akcijam na spletu. Poleg tega lahko zajemajo in obdelujejo podatke za tržne raziskave mesta contentexchange.me, oglaševanje in izboljšanje uporabniške izkušnje na spletu.

Nadzor piškotkov

Za uporabo piškotkov se odločate sami. Piškotke lahko vedno odstranite in s tem odstranite vašo prepoznavnost na spletu. Prav tako večino brskalnikov lahko nastavite tako, da piškotkov ne shranjujejo.

Za informacije o možnostih posameznih brskalnikov predlagamo, da si ogledate nastavitve.

Upravljalec piškotkov

AVTO MEDIJA d.o.o.