Avto.info

Opuščanje revolucionarne tehnologije

Temni časi za laserske žaromete

BMW novih modelov ne bo več opremljal z žarometi, ki so bili še pred nekaj leti revolucionarni. Laserske luči bi tako lahko doživele (pre)zgodnjo upokojitev.

Sreda, 6. november 2024

Videti je bilo, da bodo prinesli revolucijo za nočno vožnjo, a zdaj, po le 10 letih, kaže, da bi se jim proizvajalci utegnili odpovedati. BMW je prek enega svojih vodilnih namreč priznal, da ne namerava vgrajevati laserskih žarometov v svoje nove modele. Ta odločitev je zanimiva, saj je ravno zaradi teh žarometov prišlo do enega od zanimivejših dvobojev v avtomobilski industriji v zadnjih letih. Šlo je za boj med bavarsko znamko in Audijem, in sicer glede tega, kdo med njima je prvi opremil svoj avtomobil z »očmi«, ki svetijo in vidijo kar 600 metrov daleč. Dvoboj je pripadel Audiju. No, vsaj tako je bilo videti na sejmu potrošniške elektronike CES v Las Vegasu leta 2014. Ta je tam predstavil žaromete, ki so zahvaljujoč tehnologiji iz predvajalnikov DVD blu-ray svetili dvakrat dlje kot že poznani s tehnologijo LED. Srce teh izjemno zmogljivih dolgih luči predstavljajo visoko zmogljive diode modre barve, ki ustvarjajo zelo močen svetlobni snop. S prehodom skozi rumeni fosfor oddajajo zelo intenzivno belo svetlobo, ki reže temo. Obenem porabijo 30 odstotkov manj energije od žarometov LED in se tudi manj segrevajo.

Prihodnost tehnologije, ki je veliko obetala, je negotova predvsem zaradi predpisov in visokih proizvodnih stroškov.


Prvi korak je bil storjen, a BMW je že imel pripravljen odgovor. Na predstavitvi zaprtega tipa, ki so se je lahko udeležili le tisti, ki so ga naročili, je predstavil futuristični i8 z laserskimi žarometi, ki je bil tako prvi serijski avtomobil s to tehnologijo. A to še ni konec zgodbe. Audi je namreč imel asa v rokavu. To je bil na 99 primerkov omejen model R8 LMX, ki je, poleg tega da je bil na voljo le v modri barvi, bil, seveda, prav tako opremljen z novimi naprednimi žarometi, njegov prihod na trg pa je predviden poleti leta 2014 oziroma kakšen mesec pred prihodom i8. Šah mat? Ne. Pri BMW-ju se niso dali in so 5. junija tistega leta v salonu BMW Welt v Münchnu organizirali dogodek, na katerem so srečnim lastnikom predali prvih osem primerkov inovativnega hibridnega športnika z laserskimi žarometi. To je bilo dovolj, da je i8 postal prvi avtomobil na svetu, prodan s takšnimi žarometi, ki so poleg vsega tudi pametni. Ko tipalo zazna promet iz nasprotne smeri, jih zato, da ne bi slepili bližajočih se avtomobilov, namreč izklopi.

In zakaj jim torej zdaj grozi (pre)zgodnja upokojitev? Predvsem so za to krivi predpisi v ZDA, ki z omejitvijo svetilnosti na 250 metrov bistveno omejujejo njihov potencial. Tu pa so tudi visoki proizvodni stroški, zaradi katerih so lahko namenjeni le luksuznim avtomobilom. In ne nazadnje, žarometi LED so v zadnjih letih močno napredovali in zmanjšali razkorak.

Najnovejši matrični žarometi LED se lahko (vsaj v ZDA) primerjajo po svetilnosti in so celo pametnejši. Da ne bi slepili drugih udeležencev v prometu, v sodelovanju s kamerami ustvarjajo zasenčene snope in še naprej intenzivno osvetljujejo vse drugo. Dejstvo, da med nosilce te tehnologije sodi ravno Audi, pa daje slutiti, da za laserske žaromete, ki jih trenutno vgrajujejo v modele, kot so BMW iX, serija 4 gran coupé in audiji Q7, Q8 ter A5, prihajajo temni časi. In morda so prav našteti modeli zadnji, za katere bodo na voljo.

Oddaj komentar

Mercedes W123: Prevozil je že več kot 7 milijonov km, olje mu menjajo vsak teden

Legendarni mercedes-benz W123 je bil nekoč znan po svoji zanesljivosti. Čeprav je
Novice

Koliko kilometrov med poletno vročino 'ukrade' klima v električnih vozilih?

Med poletnimi potovanji se prometnim zastojem pogosto ni mogoče izogniti. Vas zanim
Novice

V Teslini nemški tovarni je izginilo 65.000 skodelic za kavo

Vodenje tovarne avtomobilov ni preprosta zadolžitev, kar je na lastni koži občuti
Novice

Vožnja po snegu: trije nasveti in eno pravilo!

Ko koeficient trenja pade na 0,1 do 0,2, postane vožnja avtomobila precej zahtevna.
Novice

Letna naročnina na baterijo za sedem tisočakov?!

Mislili bi, da bo za 7.000 evrov na leto človek dobil oziroma najel velik baterijsk
Novice

Do leta 2030 bo vsak tretji prodan avtomobil kitajski

Kitajski avtomobili si trenutno lastijo 21 odstotkov svetovnega trga, pri čemer ana
Novice

AVTO MEDIJA d.o.o.

Naša spletna stran uporablja piškotke, ki se naložijo na vaš računalnik. Ali se za boljše delovanje strani strinjate z njihovo uporabo?

Več o uporabi piškotkov

Uporaba piškotkov na naši spletni strani

Pravna podlaga

Podlaga za obvestilo je spremenjeni Zakon o elektronskih komunikacijah (Uradni list št. 109/2012; v nadaljevanju ZEKom-1), ki je začel veljati v začetku leta 2013. Prinesel je nova pravila glede uporabe piškotkov in podobnih tehnologij za shranjevanje informacij ali dostop do informacij, shranjenih na računalniku ali mobilni napravi uporabnika.

Kaj so piškotki?

Piškotki so majhne datoteke, pomembne za delovanje spletnih strani, največkrat z namenom, da je uporabnikova izkušnja boljša.

Piškotek običajno vsebuje zaporedje črk in številk, ki se naloži na uporabnikov računalnik, ko ta obišče določeno spletno stran. Ob vsakem ponovnem obisku bo spletna stran pridobila podatek o naloženem piškotku in uporabnika prepoznala.

Poleg funkcije izboljšanja uporabniške izkušnje je njihov namen različen. Piškotki se lahko uporabljajo tudi za analizo vedenja ali prepoznavanje uporabnikov. Zato ločimo različne vrste piškotkov.

Vrste piškotkov, ki jih uporabljamo na tej spletni strani

Piškotki, ki jih uporabljamo na tej strani sledijo smernicam:

1. Nujno potrebni piškotki

Tovrstni piškotki omogočajo uporabo nujno potrebnih komponent za pravilno delovanje spletne strani. Brez teh piškotov servisi, ki jih želite uporabljati na tej spletni strani, ne bi delovali pravilno (npr. prijava, nakupni proces, ...).

2. Izkustveni piškotki

Tovrstni piškotki zbirajo podatke, kako se uporabniki vedejo na spletni strani z namenom izboljšanja izkustvene komponente spletne strani (npr. katere dele spletne strani obiskujejo najpogosteje). Ti piškotki ne zbirajo informacij, preko katerih bi lahko identificirali uporabnika.

3. Funkcionalni piškotki

Tovrstni piškotki omogočajo spletni strani, da si zapomni nekatere vaše nastavitve in izbire (npr. uporabniško ime, jezik, regijo) in zagotavlja napredne, personalizirane funkcije. Tovrstni piškotki lahko omogočajo sledenje vašim akcijam na spletni strani.

4. Oglasni ali ciljani piškotki

Tovrstne piškotke najpogosteje uporabljajo oglaševalska in družabna omrežja (tretje strani) z namenom, da vam prikažejo bolj ciljane oglase, omejujejo ponavljanje oglasov ali merijo učinkovitost oglaševalskih akcij. Tovrstni piškotki lahko omogočajo sledenje vašim akcijam na spletu. Poleg tega lahko zajemajo in obdelujejo podatke za tržne raziskave mesta contentexchange.me, oglaševanje in izboljšanje uporabniške izkušnje na spletu.

Nadzor piškotkov

Za uporabo piškotkov se odločate sami. Piškotke lahko vedno odstranite in s tem odstranite vašo prepoznavnost na spletu. Prav tako večino brskalnikov lahko nastavite tako, da piškotkov ne shranjujejo.

Za informacije o možnostih posameznih brskalnikov predlagamo, da si ogledate nastavitve.

Upravljalec piškotkov

AVTO MEDIJA d.o.o.