Avto.info

Peter Verčič, direktor podružnice Suzuki Slovenija

Intervju s Petrom Verčičem: "V podjetju se kdaj pošalimo, da je skoraj neverjetno, da lahko znamka, ki ima na trgu »tri modele in pol«, dosega takšne številke"

Peter Verčič vodi slovensko podružnico Suzukija že od njene ustanovitve leta 2013. Podjetje kljub razmeroma ozki modelni paleti dosega odlične prodajne rezultate, s katerimi na slovenskem trgu med japonskimi znamkami zaostaja le za Toyoto. Z njim smo se pogovarjali o izzivih, ki jih bo znamki prinesla elektrifikacija, še prej pa posodobljena uredba o splošni varnosti GSR ter okoljski standard Euro 7.

Sreda, 27. december 2023

Znamko Suzuki v Sloveniji vodite že dobrih deset let. Kaj se je v tem času na slovenskem trgu najbolj spremenilo?
Največjo spremembo verjetno predstavljajo prevzemi raznih distributerjev. Pred desetimi leti je bil položaj čisto drugačen. Ena skupina je prevzela 12 znamk, druga je prevzela veliko distribucijsko mrežo. Prišel je Wallis, recimo, ki je prevzel distribucijo znamke Opel in celo maloprodajo. Med drugim je postal lastnik našega trgovca Avto Aktiv v Trzinu. Te spremembe so prinesle spremembe tudi v politiki poslovanja določenih znamk. Nekatere od teh so se odrekle določenim trgovcem, ki so nato prevzeli druge znamke, in tako naprej. In pred desetimi leti se je šele začenjalo govoriti o elektriki, zdaj pa se govori samo še o tem. Mislim, da sta to največji spremembi.

Pa te spremembe v lastniških strukturah in posledično morebitne spremembe politike poslovanja posameznih znamk konkretno vplivajo na vaše poslovanje?
Te spremembe se tičejo našega trgovca Avto Aktiv, ki je bil prej v švicarski lasti, a to ni vplivalo na delo z našo znamko. Ohranili so namreč isto ekipo, nikogar niso zamenjali. Ohranili so tudi ime, ki ga ljudje poznajo kot našega pomembnega trgovca. Kakšna sprememba se je zgodila že pred časom, recimo pri enem trgovcu v Mariboru, ki je bil prodajalec in serviser za znamko Volkswagen. Ko so se razšli in je prevzel drugi dve znamki, je zaradi manjših zahtev lahko prevzel še Suzuki. Veseli smo, da smo tako dobili trgovca tudi v Mariboru. Drugače na naše delo to ne vpliva. Ta podjetja navadno prevzemajo distributerje, mi pa smo podružnica podjetja na Madžarskem, kjer je tudi Suzukijeva tovarna, in tovarna se temu ne bo odrekla.


Verčič se boji, da se bodo avtomobili še dražili, med drugim zaradi nove uredbe o splošni varnosti GSR, ki bo zahtevala več napredne varnostne opreme, ter zaradi uvedbe okoljskega standarda Euro 7.


Čeprav v ponudbi nimate posebej izstopajočih modelov, ste na našem trgu prehiteli vse japonske znamke, z izjemo Toyote. Kaj je ključ tega uspeha?
Mi se v podjetju kdaj pošalimo, da je skoraj neverjetno, da lahko znamka, ki ima na trgu »tri modele in pol«, dosega takšne številke. Suzuki je precej specifična znamka. Je preprosta in ne ponuja veliko izbire glede dodatne opreme. Stranka lahko izbere predvsem barvo avtomobila. Toda naši avtomobili so zelo dobro opremljeni. Naš srednji paket – premium vključuje vse, kar naši kupci, ki so večinoma starejši, potrebujejo. Že paket premium, zlasti pa višji elegance, vključuje veliko opreme, ki jo je treba pri marsikateri drugi znamki dokupiti, kar pa avtomobil zelo hitro podraži. Menim, da so slovenski kupci prepoznali, da z našimi avtomobili dobijo veliko za svoj denar. Po drugi strani v Sloveniji kupci znamko Suzuki enačijo s štirikolesnim pogonom. Zato prodamo kar 80 odstotkov avtomobilov s štirikolesnim pogonom, ki je zelo dober. V primerjavi s pogoni nekaterih drugih znamk ponuja veliko nastavitev, tudi električno zaporo diferenciala in tako naprej. Ta element je vrhunski, zato mislim, da stranke za svoj denar res veliko dobijo. Mislim, da je to glavni razlog za uspeh.

S katerim modelom dosegate največje prodajne številke?
Na prvo mesto se je vrnila vitara. Lani, ko je avtomobilov močno primanjkovalo, sta vitara in s-cross, ki se proizvajata na Madžarskem, padla na okoli 50. mesto med vsemi modeli na slovenskem trgu. Vitara je v preteklosti že bila v trideseterici, je pa bila takrat precej mlajša. V preteklosti se je zgodilo celo, da je zaradi boljše dobavljivosti iz Japonske ignis prehitel s-crossa. Letos, ko nam je uspelo dobiti več avtomobilov, je tudi prodaja začela rasti. Oba modela sta se tudi dvignila na lestvici. Vitara je trenutno na 31. mestu, kar je za osem let star model zelo velik uspeh. Na trg je prišla leta 2015, od takrat pa je doživela le eno manjšo prenovo. Zato smo s takšno prodajo zelo zadovoljni.

Avtomobili so se v zadnjem času občutno podražili. Če pogledamo Suzukijev cenik izpred dveh let, so razlike velike, če se ozremo za pet ali šest let, pa so že kar malce strašljive. Se bo rast cen nadaljevala?
Mediji ste veliko pisali o tem, koliko so se avtomobili podražili v letu 2022. Ocena je bila povprečno okoli 30 odstotkov. Meni se sicer ta ocena zdi malo pretirana. Mi smo v letu 2022 svoje avtomobile podražili za 10 odstotkov. So se pa dražili že prej. Najcenejša izvedenka vitare je leta 2015, ko je prišla na trg, stala manj kot 15.000 evrov, zdaj pa je približno 5.000 evrov dražja. A podražili so se tudi drugi. Če je bilo povprečje 30 odstotkov, smo mi ostali konkurenčni. Toda bojim se, da se bo rast cen nadaljevala. Julija 2024 bo v veljavo stopila posodobljena uredba o splošni varnosti (GSR), ki zahteva veliko napredne varnostne opreme, te pa praktično noben model nima. In če bo stopil v veljavo standard Euro 7 tak, kot je napovedan, se bojim, da se bodo avtomobili še dražili.


Glede električnega prehoda do leta 2035 je zelo skeptičen, a ne zato, ker proizvajalci ne bi mogli dostaviti primernih električnih avtomobilov, temveč zaradi polnilne infrastrukture, ki je v nekaterih evropskih državah trenutno celo še precej slabša kot pri nas.

Podražitve so še posebej boleče pri manjših modelih. Kako to vpliva na prodajo vaših najmanjših, ignisa in swifta?
Ignis je bil leta 2019 naš drugi najbolje prodajani model. To, da so se manjši avtomobili sorazmerno bolj podražili od večjih, nas ni tako prizadelo, ker nam jih kronično primanjkuje. Proizvodnja vitare in s-crossa poteka na Madžarskem, vsi drugi modeli pa prihajajo iz Japonske. Pri njih so se pojavile dodatne podražitve zaradi prevoza. Med pandemijo so se razmere v logistiki močno spremenile. Ladijski prevozi so se močno podražili, kar med drugim vpliva na končno ceno. Tako je težko doseči konkurenčno ceno. Zato tovarna modelov, ki jih proizvaja na Japonskem in bi jih na evropskem in slovenskem trgu lahko prodala več, ne dobavlja toliko, kot bi mi želeli. Povpraševanje po ignisu je, kljub podražitvam, še vedno odlično.

Kakšni so trenutne čakalne dobe, se kaj razlikujejo med posameznimi modeli?
Kot sem že omenil, Suzuki je precej specifična znamka. Na slovenskem trgu verjetno ni znamke, ki bi imela takšen sistem naročanja avtomobilov, kot ga imamo mi. Pri večini znamk je mogoče naročiti avto vnaprej. Tudi med krizo so nekatere znamke sprejemale naročila tudi za eno leto vnaprej. Pri tem imam v mislih konkretne avtomobile v točno določeni barvi in tako naprej. Pri nas tega ni. Pri nas tovarna pokaže alokacije po trgih za največ mesec ali dva. To pomeni, da naši trgovci lahko prodajajo avtomobile, ki bodo narejeni v prihodnjem mesecu ali dveh. Kar bo narejeno pozneje, ne moremo prodajati, ker ne vemo, kaj bo. Tovarna sledi potrebam in načrtuje proizvodnjo, tako da le na podlagi tega lahko naročamo avtomobile. Toda avtomobili, ki bodo proizvedeni največ v mesecu ali dveh vnaprej, bodo tudi takoj dobavljeni. Naši dobavni roki so tako najkrajši na trgu. Ponudba je sicer omejena, a naši kupci sprejmejo, da lahko izbirajo iz tega, kar jim lahko ponudimo. Naši dobavni roki znašajo največ dva meseca.

Pa lahko vplivate na to, kaj bodo vsebovali paketi opreme?
O tem odločajo na Japonskem, v določeni meri morda tudi na Madžarskem. A kot sem rekel, naši avtomobili so zelo dobro opremljeni, pri drugih znamkah je veliko več opreme, ki jo je treba doplačati.

 


Suzuki je precej specifična znamka, ki kupcem ne daje velike izbire, a kot pove Verčič, to ne predstavlja težave, saj so njihovi avtomobili zelo dobro opremljeni, specifičen način naročanja pa zagotavlja najkrajše dobavne roke Sloveniji.

Dobite toliko vozil, kot jih želite?
Trenutno z modeli, ki se proizvajajo na Madžarskem, nimamo težav, medtem ko so za tiste iz Japonske količine stalno premajhne. Ignisov in jimnyjev bi lahko prodali dvakrat več, medtem ko ima swift nekaj več konkurence. Ignis in jimny nimata prave konkurence, zato je povpraševanje vedno veliko.

Najnovejša modela v Suzukijevi modelni paleti sta športni terenec across in karavan swace, ki ju je Suzuki prevzel od Toyote, a jih na slovenskih cestah ne vidimo prav veliko. Kateri so razlogi za to?
Prvi razlog so naši kupci, ki težko hitro preskočijo na čisto nekaj drugega. Ta dva avtomobila, seveda, nista značilna suzukija. Poleg tega Suzuki že od balena naprej ni imel karavana. Karavani tako ali tako izumirajo, zlasti pri Suzukiju, in ljudje jih niso več navajeni. Across pa je cenovno za razred ali celo dva razreda višje kot s-cross. Za naše kupce je predvsem predrag. Pri tem smo zaznali še eno zanimivost. Dva naša trgovca zastopata tudi Toyoto, in čeprav je across precej cenejši od priključnohibridnega RAV4, so se kupci pri teh trgovcih, ki sta imela oba modela, raje odločili za RAV4. Očitno suzuki po takšni ceni ni zanimiv.

Legendarni mali terenec jimny se je po umiku s trga zaradi prevelikih izpustov ogljikovega dioksida vrnil kot lahko gospodarsko vozilo. V čem se ta razlikuje od klasičnega osebnega modela?
V bistvu je popolnoma enak osebnemu, le da nima zadnje sedežne klopi. Ima le dva sedeža, za katerima je nameščena fiksna mreža. Ker ni zadnjih sedežev, ponuja večji prtljažnik. Glede uporabnosti praktično ni razlike, saj je to avtomobil, ki je prej zadaj ponujal zelo malo prostora. Zato so ga večinoma uporabljali le za dva potnika in s podrto zadnjo klopjo, saj sicer ni imel skoraj nič prtljažnega prostora. Tudi zdaj je praktično tako. In tudi povpraševanje je enako. Ljudje kličejo, a količine so omejene. Poleg tega se bo moral jimny z uvedbo posodobljene uredbe GSR na žalost posloviti. Enako velja za ignisa. Teh modelov tovarna ne bo prilagajala novim zahtevam.

So se zaradi pandemije, ko se je klasična prodaja za nekaj časa praktično ustavila in se je vse, kar je bilo mogoče, preneslo na splet, navade vaših kupcev kaj spremenile? Ste zaznali kakšno željo kupovanja avtomobilov prek spleta?
Takšnega primera še nismo imeli. Mogoče sem prestar in mlajši drugače razmišljajo, toda v Sloveniji si še ne predstavljam kupca, ki bi avto kupil samo na osnovi ogleda prek spleta. Na spletu je mogoče najti zelo veliko informacij. Stranke pridejo v salone veliko bolj pripravljene kot nekoč, a ne predstavljam si, da avta ne bi videl, ga otipal, se usedel vanj … Ne predstavljam si, da bi kdo danes kupil avto brez testne vožnje. Jaz avta ne bi nikoli kupil, če ga ne bi mogel prej zapeljati. Mislim, da je to še precej daleč, zlasti pri naših kupcih, ki so stari povprečno 55 let. Imamo tudi kupce, ki so stari 70 ali 80 let in kupijo nov avto. Na tem področju ne opažamo sprememb. Tudi od trgovcev ne dobivamo takšnih informacij.

Modelov ignis in jimny ne bodo prilagajali novim zahtevam uredbe GSR, ki bo začela veljati julija prihodnje leto, zato se bosta morala posloviti še pred elektrifikacijo.

Nekatere znamke napovedujejo razmeroma hiter prehod na elektriko, pri Suzukiju tega še nismo zaznali. Vaš prvi model z vtičnico je priključnohibridni across, kdaj pa lahko pričakujemo popolnoma električni model?
V Evropi ga lahko pričakujemo v prvem četrtletju leta 2025.

S konceptom eVX je Suzuki nakazal, da bi že naslednja vitara lahko bila popolnoma električna, toda ali si lahko še vedno obetamo tudi kakšne različice z motorji na notranje zgorevanje?
Naš prvi baterijski električni avto bo v segmentu vitare, toda ne morem reči, da bo to nova vitara. Proizvodnja tega modela bo potekala v Indiji, medtem ko se bo proizvodnja vitare z bencinskim motorjem na Madžarskem nadaljevala. O tem, kako se bo imenoval popolnoma električni model iz vitarinega segmenta, pa zdaj še ne morem govoriti.

Eden od Suzukijevih temeljev je ponujanje dostopnih in uporabnih avtomobilov s štirikolesnim pogonom. Bo to z elektrifikacijo še mogoče, ali pa bodo nekateri modeli preprosto izginili, ker bi bili predragi?
Ignis in jimny se bosta poslovila že z uvedbo nove uredbe GSR. Je pa prezgodaj za napovedi o električnih naslednikih sedanjih modelov, če sploh bodo. Električnega jimnyja si recimo ne predstavljam. To ni postavljaški niti družinski avto. To je delovni stroj in imeti delovni stroj na elektriko se mi ne zdi ravno uporabno. Dva modela bosta tako izginila še pred pravo uvedbo elektrike na evropskem trgu. Kako bo naprej, pa si ne upam napovedati.

Si lahko obetamo električnega ignisa in električnega swifta?
Tega še ne morem komentirati. Swift je eden od Suzukijevih legendarnih modelov. Konec letošnjega leta se bo na Japonskem začela proizvodnja novega modela, prodaja v Evropi bo nato stekla marca ali aprila 2024. Novi swift bo prilagojen zahtevan posodobljene uredbe GSR, a ne bo električen.

Prehod na elektriko poleg sprememb pri avtomobilih zahteva tudi spremembe v infrastrukturi. Se bo Slovenija lahko pravočasno pripravila na prepoved prodaje avtomobilov z motorji na notranje zgorevanje do leta 2035?
Iskreno si ne upam napovedati, ali bodo v Evropski uniji leta 2035 lahko na prodaj samo še avtomobili z ničelnimi izpusti. Jaz močno dvomim. Sicer ne dvomim o tem, da jih proizvajalci ne bi mogli narediti. Bolj dvomim o tem, da bi infrastruktura dopuščala ta prehod. Že v slovenskih blokovskih naseljih ni prav veliko javnih polnilnic. V bloku imaš težko svojo polnilnico. Res pa je, da v Sloveniji veliko ljudi živi tudi v hišah, kjer imajo lahko svojo polnilnico. A če na drugi strani pogledamo javno polnilno infrastrukturo v drugih evropskih državah … Letos sem bil na počitnicah v dveh evropskih državah, pa to ni bila Hrvaška, in videl, koliko zaostajajo tudi za nami. Recimo deli Italije, Grčije … Zato si ne predstavljam, kako bi lahko v nekaterih večjih državah južne Evrope, v Sredozemlju, nehali prodajati avtomobile z motorji na notranje zgorevanje že leta 2035. Zato sem glede tega prehoda zelo skeptičen.

Vaše podjetje je tudi generalni uvoznik za motorna kolesa znamke Suzuki. Po uvedbi kode 125 se je močno povečalo povpraševanje po 125-kubičnih motociklih in skuterjih. Je povpraševanje še vedno veliko?
Povpraševanje je še vedno veliko in dosega petkratnik ali šestkratnik v primerjavi s časom pred uvedbo kode 125.

Trenutno ne ponujate nobenega električnega dvokolesa. Ga lahko pričakujemo v bližnji prihodnosti?
Električnega motocikla za zdaj nimamo v načrtu. Pri nas je še vedno največje povpraševanje po modelu v-strom.

Zaznavate kaj povpraševanja po električnih motociklih?
Ne, za zdaj tega ne zaznavamo.

Oddaj komentar

Xiaomijeva tovarna lahko model SU7 izdela v samo 76 sekundah!

Proizvajalec pametnih telefonov in po novem tudi avtomobilov, Xiaomi, izdeluje svoj
Novice

Le za bogate izbrance: milijarder 'odrezal' hrib in zgradil zasebno dirkališče na ravni formule 1

Na Japonskem so lani zgradili prvo zasebno dirkališče. Zasnoval jo je Hermans Tilk
Novice

Dizelski motor je mrtev! Po 45 letih je veliki proizvajalec sprejel najtežjo odločitev doslej

Volvo je pravkar izdelal svoj zadnji avtomobil z dizelskim motorjem. Znamka v lasti
Novice

Sedem stvari, ki jih morate vedeti o AdBlue

Sredstvo AdBlue danes potrebuje vsak nov dizelski avtomobil. Če ga še nikoli niste
Novice

Renault v nezavidljivem položaju skuša rešiti posel

Skupina Renault se je znašla v neprijetni situaciji, saj je z Rusijo poslovno močn
Novice

E-mini s kitajskim potnim listom

V resnici se bo trivratni mini razcepil na dve različici, klasično in električno.
Novice

AVTO MEDIJA d.o.o.

Naša spletna stran uporablja piškotke, ki se naložijo na vaš računalnik. Ali se za boljše delovanje strani strinjate z njihovo uporabo?

Več o uporabi piškotkov

Uporaba piškotkov na naši spletni strani

Pravna podlaga

Podlaga za obvestilo je spremenjeni Zakon o elektronskih komunikacijah (Uradni list št. 109/2012; v nadaljevanju ZEKom-1), ki je začel veljati v začetku leta 2013. Prinesel je nova pravila glede uporabe piškotkov in podobnih tehnologij za shranjevanje informacij ali dostop do informacij, shranjenih na računalniku ali mobilni napravi uporabnika.

Kaj so piškotki?

Piškotki so majhne datoteke, pomembne za delovanje spletnih strani, največkrat z namenom, da je uporabnikova izkušnja boljša.

Piškotek običajno vsebuje zaporedje črk in številk, ki se naloži na uporabnikov računalnik, ko ta obišče določeno spletno stran. Ob vsakem ponovnem obisku bo spletna stran pridobila podatek o naloženem piškotku in uporabnika prepoznala.

Poleg funkcije izboljšanja uporabniške izkušnje je njihov namen različen. Piškotki se lahko uporabljajo tudi za analizo vedenja ali prepoznavanje uporabnikov. Zato ločimo različne vrste piškotkov.

Vrste piškotkov, ki jih uporabljamo na tej spletni strani

Piškotki, ki jih uporabljamo na tej strani sledijo smernicam:

1. Nujno potrebni piškotki

Tovrstni piškotki omogočajo uporabo nujno potrebnih komponent za pravilno delovanje spletne strani. Brez teh piškotov servisi, ki jih želite uporabljati na tej spletni strani, ne bi delovali pravilno (npr. prijava, nakupni proces, ...).

2. Izkustveni piškotki

Tovrstni piškotki zbirajo podatke, kako se uporabniki vedejo na spletni strani z namenom izboljšanja izkustvene komponente spletne strani (npr. katere dele spletne strani obiskujejo najpogosteje). Ti piškotki ne zbirajo informacij, preko katerih bi lahko identificirali uporabnika.

3. Funkcionalni piškotki

Tovrstni piškotki omogočajo spletni strani, da si zapomni nekatere vaše nastavitve in izbire (npr. uporabniško ime, jezik, regijo) in zagotavlja napredne, personalizirane funkcije. Tovrstni piškotki lahko omogočajo sledenje vašim akcijam na spletni strani.

4. Oglasni ali ciljani piškotki

Tovrstne piškotke najpogosteje uporabljajo oglaševalska in družabna omrežja (tretje strani) z namenom, da vam prikažejo bolj ciljane oglase, omejujejo ponavljanje oglasov ali merijo učinkovitost oglaševalskih akcij. Tovrstni piškotki lahko omogočajo sledenje vašim akcijam na spletu. Poleg tega lahko zajemajo in obdelujejo podatke za tržne raziskave mesta contentexchange.me, oglaševanje in izboljšanje uporabniške izkušnje na spletu.

Nadzor piškotkov

Za uporabo piškotkov se odločate sami. Piškotke lahko vedno odstranite in s tem odstranite vašo prepoznavnost na spletu. Prav tako večino brskalnikov lahko nastavite tako, da piškotkov ne shranjujejo.

Za informacije o možnostih posameznih brskalnikov predlagamo, da si ogledate nastavitve.

Upravljalec piškotkov

AVTO MEDIJA d.o.o.