Peugeot 3008
Kako učinkovit je Peugeotov hibrid?
S Peugeotovim križancem 3008 s hibridnim pogonom smo 52 odstotkov začrtane poti prevozili na elektriko, povprečna poraba bencina je bila 4,7 litra.
Četrtek, 14. november 2024
Peugeot 3008 v svoji ponudbi nima dizla, temveč poleg čiste elektrike in priključnega hibrida stavi le a 1,2-litrski, s turbom in blagim, 48-voltnim hibridom podprt bencinski trivaljnik. Tega ni treba polniti iz zunanjega vira, saj sistem namreč z rekuperacijo pri zaviranju sproščene energije le-to kasneje uporabi pri pospeševanju ali vožnji, vmes pa jo hrani baterija kapacitete 0,89 kWh (0,43 kWh neto).
Kako poteka v praksi? Na 50 km dolgi testni trasi, ki je potekala izza ljubljanskega Bežigrada prek centra prestolnice, Medvod, Škofje Loke do Brnika, smo na elektriko oziroma brez delovanja bencinskega motorja, po podatkih potovalnega računalnika, prevozili 52 odstotkov testne poti. Bencinar se namreč pri odvzemu plina samodejno izklopi in ob pritisku zopet zažene.
Vožnja je potekala brez avtoceste (izvzemši nekaj kilometrov obvoznice), z izrazito umirjeno desno nogo, kar pod črto pomeni povprečje 4,7 litra na sto kilometrov. Resnično dober rezultat, a, kot rečeno, na posebej zanj začrtani trasi. Svoje prednosti pokaže zlasti pri umirjeni vožnji, kjer dodatek elektrike s svojim sodelovanjem opazno zniža porabo in je še posebej učinkovit pri mestni vožnji, predvsem v gostem prometu ter v zastojih.