Avto.info

Videz se ujema z vsebino

TEST IN OCENA: Peugeot 308 SW 1.6 hybrid 180 EAT8 allure pack

  • Karavan, za katerim se marsikdo obrne, je v priključnohibridni izvedbi prava izbira za tiste, ki jim elektrika (še) ne diši
  • Futurističen je navzven in v notranjosti, kjer je močno digitaliziran, a še vedno prijazen za uporabo
  • Pogonski sklop je kombinacija bencinskega in elektromotorja s sistemsko močjo 132 kW (180 KM)
Avtor: Gašper Stamač / Foto: Jernej Prelac
Sobota, 11. marec 2023

Pred le nekaj meseci (AF275) smo pisali o karavanskem peugeotu 308, takrat o turbodizelskem. Zdaj pa smo v roke poprijeli še volan priključnega hibrida in raziskali, kakšnim uporabnikom je takšna pogonska dvoživka sploh pisana na kožo.

Z izjemo napisa hybrid na sprednjih blatnikih in prtljažnih vratih ter dodatnih vratc za »tankanje« navzven ne kaže posebnosti, ki jo premore. No ja, razen ostrega »pogleda« na sprednjem delu, nizke strešne linije in nič manj drzno oblikovanih zadnjih luči. Nekaj malega kompromisa je v notranjosti zahtevala oblikovalska svoboda, saj kabina ne prinaša prostorskih presežkov. Predvsem na zadnji klopi ni razkošja, malce stisnjena so lahko odrasla kolena, tudi glava visokoraslih gre lahko v strop. Po drugi strani se nad prtljažnikom ne gre pritoževati, četudi ima 60 litrov manj prostora kot bencinski ali dizelski model. S 548 litri je namreč še vedno več kot dovolj prostoren za družinski počitniški pobeg.

Pogonski sklop je kombinacija bencinskega in elektromotorja s sistemsko močjo 132 kW (180 KM)


Za omenjeni manko v prtljažniku je kriv dvojni pogonski sklop, katerega električni del potrebuje nekoliko več prostora, a v zameno ponuja marsikaj. Kot druga najbolj zmogljiva različica (v ponudbi je tudi hibrid z 225 »konji«) ponuja 132 kW (180 KM) moči, ki, seveda, ni seštevek 110 kW (150 KM) bencinskega in 81 kW (110 KM) električnega motorja, temveč največ, kar sistem z 8-stopenjskim samodejnim menjalnikom naenkrat lahko zagotovi. To velja tudi za največji navor 360 Nm, ki mu gre prav tako nekaj zaslug za 7,7-sekundni pospešek do stotice in največjo hitrost 225 km/h.

A prednosti priključnega hibrida se tu šele začnejo, saj nič manj ne navduši možnost popolnoma električne vožnje. Ker gre za nizko aerodinamično vozilo, ne športni terenec, je poraba ugodnejša. Električni doseg z 12,4-kWh baterijskim sklopom tako lahko znaša do 60 kilometrov, čeprav je ob nepazljivi vsakdanji vožnji ta bližje 40–50 kilometrom. Peugeot pri tem modelu ne omogoča hitrega polnjenja z enosmernim tokom (DC), ampak le z izmeničnim. Je pa vseeno glede na velikost baterije tudi največja moč 7,4 kW popolnoma sprejemljiva. V praksi je za polno baterijo dovolj že manj kot dvourni priklop, na domači vtičnici šuko pa polnjenje (popolnoma izpraznjene baterije) traja dlje, denimo čez noč.

60 litrov manj je prostora v prtljažniku priključnega hibrida v primerjavi z običajnim bencinskim ali dizelskim 308 SW.


Pri porabi goriva se na uradne podatke po kriteriju WLTP ne gre zanašati, saj ti podajajo le oceno za krajšo razdaljo, pri kateri se baterija nima priložnosti izprazniti. Mi smo raje preizkusili, koliko goriva porabi avtomobil na dolgi poti, ko po električnem uvodu pogon začne delovati bolj kot klasičen hibrid. Tudi v tem načinu nas je navdušil, saj se poraba ob avtocestni vožnji ni povzpela nad šest litrov, skupni doseg je posledično krepko presegel 650 kilometrov.

Peugeot 308 SW hybrid je zelo dober avtomobil. Kje se torej lomi kopje? Kot pravijo, se vse vedno konča pri denarju. V tem primeru še posebej boleče, saj je od bencinskega dražji za dvanajst, od dizelskega pa za 11 tisočakov. Pri tem smo, seveda, primerjali izvedbi z enako opremo in samodejnim menjalnikom, ki sta sicer precej manj zmogljivi, a razlika v ceni tega ne upravičuje. Še tako spretno energetsko mešetarjenje je namreč ne more nadoknaditi. V nekaterih drugih državah EU to sicer nekoliko ublažijo subvencije, ki jih pri nas namenjajo le električnim avtomobilom. Peugeot pri nas kupčijo malce izboljša z raznimi ugodnostmi (približno štirje tisočaki) in brezplačno domačo stensko polnilnico. Je to dovolj za to, da se eden trenutno najbolj naprednih peugeotov znajde v vaši garaži? Na to si lahko odgovorite le sami.
 

Peugeot 308 SW 1.6 hybrid 180 EAT8 allure pack
 Vozilo in motor karavan, 5 vrat, 5 sedežev; Motor (z notranjim zgorevanjem): turbobencinski, vrstni trivaljnik, 1.598 ccm, 133 kW (181 KM) pri 6.000/min, 300 Nm pri 3.000/min; Motor (električni): sinhronski, 81 kW (110 KM), 320 Nm; Menjalnik: samodejni, 8-stopenjski; Pogon: na sprednji kolesi; EuroNCAP: 4.
  Velikost:  4.636 x 1.852 x 1.442 mm; Medos. razdalja: 2.732 mm; Pnevmatike: 225/45 R17; Masa/nosilnost: 1.786/414 kg; Prtljažnik: 548–1.574 l.
  Največja hitrost:  2225 km/h; Pospešek (0–100 km/h): 7,7 s; Poraba goriva (EU): bencin 1,1 l/100 km + elektrika 14,9 kWh/100 km; Povprečje na testu: 5,8 l/100 km; Izpust CO2: 25 g/km.
  Cena:  osnovni model (308 1.2 PureTech 110 active pack) 26.150 €, testno vozilo: 44.380 €; P Automobil Import, d. o. o., Ljubljana.
videz, kakovost, vozne lastnosti doplačilo za 7,4-kW polnilnik, cena brez napak

Oddaj komentar

Xiaomijeva tovarna lahko model SU7 izdela v samo 76 sekundah!

Proizvajalec pametnih telefonov in po novem tudi avtomobilov, Xiaomi, izdeluje svoj
Novice

Le za bogate izbrance: milijarder 'odrezal' hrib in zgradil zasebno dirkališče na ravni formule 1

Na Japonskem so lani zgradili prvo zasebno dirkališče. Zasnoval jo je Hermans Tilk
Novice

Dizelski motor je mrtev! Po 45 letih je veliki proizvajalec sprejel najtežjo odločitev doslej

Volvo je pravkar izdelal svoj zadnji avtomobil z dizelskim motorjem. Znamka v lasti
Novice

Sedem stvari, ki jih morate vedeti o AdBlue

Sredstvo AdBlue danes potrebuje vsak nov dizelski avtomobil. Če ga še nikoli niste
Novice

Renault v nezavidljivem položaju skuša rešiti posel

Skupina Renault se je znašla v neprijetni situaciji, saj je z Rusijo poslovno močn
Novice

E-mini s kitajskim potnim listom

V resnici se bo trivratni mini razcepil na dve različici, klasično in električno.
Novice

AVTO MEDIJA d.o.o.

Naša spletna stran uporablja piškotke, ki se naložijo na vaš računalnik. Ali se za boljše delovanje strani strinjate z njihovo uporabo?

Več o uporabi piškotkov

Uporaba piškotkov na naši spletni strani

Pravna podlaga

Podlaga za obvestilo je spremenjeni Zakon o elektronskih komunikacijah (Uradni list št. 109/2012; v nadaljevanju ZEKom-1), ki je začel veljati v začetku leta 2013. Prinesel je nova pravila glede uporabe piškotkov in podobnih tehnologij za shranjevanje informacij ali dostop do informacij, shranjenih na računalniku ali mobilni napravi uporabnika.

Kaj so piškotki?

Piškotki so majhne datoteke, pomembne za delovanje spletnih strani, največkrat z namenom, da je uporabnikova izkušnja boljša.

Piškotek običajno vsebuje zaporedje črk in številk, ki se naloži na uporabnikov računalnik, ko ta obišče določeno spletno stran. Ob vsakem ponovnem obisku bo spletna stran pridobila podatek o naloženem piškotku in uporabnika prepoznala.

Poleg funkcije izboljšanja uporabniške izkušnje je njihov namen različen. Piškotki se lahko uporabljajo tudi za analizo vedenja ali prepoznavanje uporabnikov. Zato ločimo različne vrste piškotkov.

Vrste piškotkov, ki jih uporabljamo na tej spletni strani

Piškotki, ki jih uporabljamo na tej strani sledijo smernicam:

1. Nujno potrebni piškotki

Tovrstni piškotki omogočajo uporabo nujno potrebnih komponent za pravilno delovanje spletne strani. Brez teh piškotov servisi, ki jih želite uporabljati na tej spletni strani, ne bi delovali pravilno (npr. prijava, nakupni proces, ...).

2. Izkustveni piškotki

Tovrstni piškotki zbirajo podatke, kako se uporabniki vedejo na spletni strani z namenom izboljšanja izkustvene komponente spletne strani (npr. katere dele spletne strani obiskujejo najpogosteje). Ti piškotki ne zbirajo informacij, preko katerih bi lahko identificirali uporabnika.

3. Funkcionalni piškotki

Tovrstni piškotki omogočajo spletni strani, da si zapomni nekatere vaše nastavitve in izbire (npr. uporabniško ime, jezik, regijo) in zagotavlja napredne, personalizirane funkcije. Tovrstni piškotki lahko omogočajo sledenje vašim akcijam na spletni strani.

4. Oglasni ali ciljani piškotki

Tovrstne piškotke najpogosteje uporabljajo oglaševalska in družabna omrežja (tretje strani) z namenom, da vam prikažejo bolj ciljane oglase, omejujejo ponavljanje oglasov ali merijo učinkovitost oglaševalskih akcij. Tovrstni piškotki lahko omogočajo sledenje vašim akcijam na spletu. Poleg tega lahko zajemajo in obdelujejo podatke za tržne raziskave mesta contentexchange.me, oglaševanje in izboljšanje uporabniške izkušnje na spletu.

Nadzor piškotkov

Za uporabo piškotkov se odločate sami. Piškotke lahko vedno odstranite in s tem odstranite vašo prepoznavnost na spletu. Prav tako večino brskalnikov lahko nastavite tako, da piškotkov ne shranjujejo.

Za informacije o možnostih posameznih brskalnikov predlagamo, da si ogledate nastavitve.

Upravljalec piškotkov

AVTO MEDIJA d.o.o.