Polestar 5
Polestar je predstavil novo tehnologijo ultra hitrega polnjenja: od 10 do 80 odstotkov v samo 10 minutah!
Medtem ko si številna podjetja prizadevajo za baterijsko tehnologijo naslednje generacije, vključno s polprevodniškimi baterijami, StoreDotova baterija na osnovi silicija izboljšuje hitrost polnjenja, hkrati pa izkorišča obstoječo tehnologijo litij-ionskih baterij in polnilno infrastrukturo.
Sreda, 1. maj 2024
Strah glede dosega je postal že malce zavajajoč izraz. Nekatera električna vozila lahko brez vmesnega postanka potujejo tako daleč kot avtomobili z motorjem z notranjim zgorevanjem, vendar pa lahko zaradi časa, ki je potreben za polnjenje baterije, postanki postanejo neprijetni in zamudni.
Polestar je pred kratkim naredil velik korak k izboljšanju te boleče točke. S pionirjem hitrega polnjenja baterij StoreDot sta prvič uspešno prikazala implementacijo StoreDotove tehnologije ekstremno hitrega polnjenja (XFC), pri čemer sta prototip polestar 5 napolnila od 10 do 80 odstotkov v samo 10 minutah. Preizkusni avtomobil je bil opremljen z baterijo na osnovi silicija s kapaciteto 77 kWh, vendar pa bi tehnologijo lahko uporabili tudi na zmogljivejši bateriji s kapaciteto 100 kWh, kar bi električnemu vozilu omogočilo, da v zgolj desetih minutah pridobi dovolj energije na nadaljnjih 322 kilometrov poti.
"S to novo tehnologijo bodo vozniki na daljših potovanjih porabili manj časa za polnjenje in se vrnili na cesto hitreje kot prej," je povedal Thomas Ingenlath, izvršni direktor Polestarja. "Pravzaprav bo ta čas ustavitve bolj podoben temu, kar danes doživljajo z bencinskim avtomobilom."
To je bilo prvič, da so baterije StoreDot Extreme Fast Charging (XFC) testirali zunaj laboratorija in v pravem vozilu. Med demonstracijo se je polestar 5 začel polniti s hitrostjo 310 kW in ko je skoraj dosegel 80-odstotno stanje napolnjenosti, se je polnil z močjo 370 kW. To je pomemben podatek, saj se hitrost polnjenja baterij na obstoječih električnih vozilih zmanjšuje, ko baterija doseže določeno stopnjo napolnjenosti.
Tehnologija kljub temu še vedno velja za eksperimentalno, zato ni jasno, kdaj bo proizvodna različica polestarja 5 ali katerega koli drugega vozila opremljena s tako hitro možnostjo polnjenja baterije. Dokazali pa so, da tehnologija XFC deluje z današnjo infrastrukturo za polnjenje z enosmernim tokom.