Porsche 911 GT3
Novi model za četrt stoletja oznake 911 GT3
Porsche 911 letos praznuje svoj 50. rojstni dan, a letos je tudi 25 let, odkar je na svet prišel 911 GT3. Ta je zdaj doživel prenovo, ki mu prinaša nekaj estetskih in številne tehničnih novosti.
Torek, 22. oktober 2024
Gre torej za model 911 GT3 992.2, ki ga prepoznamo po novih, bolj aerodinamičnih odbijačih ter po sprednjih matričnih žarometih z novim svetlobnim podpisom. Poleg tega sta spremenjena tudi usmerjevalnik zraka na zadku in zadnji spojler.
V notranjosti velja omeniti nov lažji športni sedež z okvirjem iz ogljikovi vlaken (opcijsko), ki je nastavljiv in omogoča odstranitev oblazinjenja na vzglavniku za uporabo čelade na stezi. Ostalo je bolj ali manj enako kot pri modelu carrera, pri čemer GT3 niso namenili gumba za zagon motorja, temveč je temu namenjen dobri stari ključ.
Nekaj posebnosti je tudi pri merilnikih, ki ponujajo t.i. track screen. Ta ob merilniku vrtljajev izpostavi podatke o pnevmatikah, olju, hladilni tekočini in gorivu ter lahko prikaže merilnik vrtljajev tako, da je številka 9.000 na vrhu (kot nekoč pri dirkalnikih Le Mans).
Tehnične izboljšave so prinesle tudi zmanjšanje mase. Med drugim z lažjim vztrajnikom, ki ga je s paketom Weissach mogoče kombinirati z lahkimi platišči iz magnezija, ki prinašajo 9 kg prihranka pri masi, s čimer avtomobil tehta le 1.420 kilogramov.
Štirilitrski atmosferski bokserski šestvaljnik je le minimalno spremenjen. Tako kot pred prenovo razvije 375 kW moči (510 KM), navor pa je s 450 Nm za 20 Nm manjši kot prej, predvsem zaradi okoljskih standardov. Po novem je namreč opremljen z dvema filtroma za trde delce in s štirimi katalizatorji. Na voljo bo tako s sedemstopenjskim dvosklopčnim menjalnikom PDK kot s šeststopenjskim ročnim z 8 % krajšim končnim prenosom.
Naštete spremembe modelu z menjalnikom PDK omogočajo pospešek do stotice v 3,4 sekunde, modelu z ročnim pa v 3,9 sekunde, pri čemer končna hitrost pri prvem znaša 311, pri drugem pa 313 km/h.
Ob običajnem 911 GT3 je takoj na voljo tudi malce manj vpadljiva različica GT3 touring, ki se med drugim odpoveduje velikemu zadnjemu spojlerju. Poleg tega bodo kupci lahko izbirali med posebnimi paketi dodatkov weissach, lightweight in clubsport.
V Nemčiji je treba za osnovni model odšteti 209 tisoč evrov.