Prepoved bencinskih in dizelskih motorjev
Se bomo po letu 2035 lahko vozili z avtomobili na sintetična goriva?
Nemčija in Italija bi lahko ustavili prepoved prodaje bencinskih in dizelskih motorjev po letu 2035. Želita namreč izjemo za vozila na sintetična goriva.
Četrtek, 2. marec 2023
Nekatere evropske države bi rade dosegle izjemo prepovedi avtomobilov z motorji na notranje zgorevanje, ki uporabljajo sintetična goriva.
Evropski parlament je s sprejetjem prepovedi prodaje bencinskih in dizelskih motorjev po letu 2035 zapečatil njihovo usodo. Toda udejanjanju tega načrta bi lahko na pot stopili Italija in Nemčija. Obe državi namreč želita dovoljenje za prodajo vozil, ki uporabljajo sintetična goriva, saj so ogljično nevtralna. In nista edini. Načrtu Evropske unije, ki bo od leta 2035 dovoljeval prodajo izključno vozil brez izpustov, nasprotujeta tudi Poljska in Madžarska.
Načrt naj bi prihodnji teden potrdil še Evropski svet. Glede na to, da ga je že sprejel Evropski parlament, naj bi to minilo brez zapletov, pri čemer Nemčija, v kateri avtomobilska poganja velik del gospodarstva države, zdaj pravi, da tega ne more odobriti, če Evropska komisija je dovoli izjeme za sintetična goriva. Ob tem Bloomberg poroča, da je Nemški prometni minister Volker Wissing za ARD povedal, da potrebujemo e-goriva, če želimo uporabljati naša vozila na podnebno nevtralen način. Dodal je, da moramo ohraniti vse tehnološke možnosti in jih uporabljati ter, da ne razume tega boja proti avtomobilom in želje po prepovedi določenih tehnologij.
Z njim se strinjajo številni proizvajalci. Če je na eni strani Volkswagen napovedal, da bo od leta 2033 proizvajal samo še električna vozila, na drugi strani nekateri drugi, med njimi BMW in Porsche, menijo, da ne gre staviti le na en pogon, temveč bi bilo treba imeti načrt, ki bi vključeval elektriko, notranje zgorevanje in vodik. Proti strategiji, ki stavi le na elektriko, se je jasno izrazil tudi šef Stellantisa Carlos Tavares.
Vozila z motorji na notranje zgorevanje, ki uporabljajo sintetična goriva, sicer še vedno ustvarjajo izpuste, pri čemer je mogoče e-goriva izdelati z uporabo zajetih izpustov ogljikovega dioksida. Zagovorniki zato trdijo, da tovrstna goriva uravnotežijo oziroma izničijo ogljikov dioksid, ki pride iz izpušne cevi, zaradi česar je rezultat ogljično nevtralen.
Oznake:
- notranje zgorevanje
- prepoved